
És dia 20, i toca presentar-vos la proposta per “la Recepta del 15″ del mes que ve. Però ens permetreu repetir-nos una mica, i abans de res tornar-vos a donar les gràcies per la vostra participació en el repte de moniatos d’aquest octubre: hem recollit 84 receptes diferents! Merci a tothom!!
Per aquest mes de novembre teniem prevista una recepta del 15 diferent, volíem que els protagonistes fossin els bolets! Però tal i com ha anat la temporada enguany, i veient que a molts llocs ja s’ha donat per perduda, hem preferit canviar per una idea que també ens rondava pel cap per fer algun dia.
Així, pel proper 15 de novembre us proposem una idea molt oberta que creiem agradarà a la majoria: el pa! Tots els que n’han preparat alguna vegada saben fins a quin punt és d’agraït fer-lo, i els que no segur que tenen el cuquet panarra darrera l’orella dient-los que es llencin a provar-ho, així que aquesta és la gran ocasió!
Us recordem que penjarem les receptes el dia 15 d’octubre, però que si us va millor fer-ho abans o després, no hi tenim cap inconvenient. L’únic que us demanem és que ens deixeu aquí al bloc un comentari amb l’enllaç a la recepta que presenteu, així ens facilitareu el recull de totes les propostes i serà molt més ràpid fer l’índex.
Per acabar us remetem a la nostra secció de la Recepta del 15, on podreu veure les 84 receptes fetes amb moniato que hem recollit durant aquest octubre, i també tots els índex de les convocatòries anteriors.
Gràcies a tots!







20/10/2011 at 0:17
M´agrada MOLT!!!!!!!! petons ara penjo el logo!!!toma pa amb oli!!!Ja ja!!!
20/10/2011 at 7:56
Pa!!!! Que bé!! Aquest els farem totes dues….
I bolets millor els deixeumper l’any vinent jejejeje…
Petonets guapa
20/10/2011 at 8:21
Ufffff… que dificil…
20/10/2011 at 8:24
Ostres, em penso que per aquest dia tindreu un tou de receptes…. m’apunto la data, aquest cop no puc fallar-vos ;)
20/10/2011 at 8:48
Que bé, m’agrada que el primer repte que faig amb vosaltres sigui sobre el pa! Ja fa dies que vaig comprar una farina de 5 cereals i tenia pensat fer-ne un bon pa, quan m’hi possi us penjo l’enllaç a la meva web ;)
20/10/2011 at 11:02
Ui, ui, ui, hauré de fer un sacrifici, no m’agrada gens el pa!
M’encanta la idea, començo a pensar-hi.
Molts petonets i enhorabona cracks!
20/10/2011 at 11:37
Uala, una recepta que ni pintada. Ja us vaig dir que ja tinc panificadora? però la pobra està més abandonada, l’he fet servir ben poc, i amb les ganes que li tenia!!! Bé, doncs ja és hora d’amortitzar-la i posar fil a l’agulla.
Una abraçada i gràcies per l’organitzacióf
20/10/2011 at 12:43
Pa!!!!! Perfecte!!! Ara buscarem una recepte una mica diferent… que de pa en faig molts!!! I vosaltres us mereixeu un de ben especial…
Millor deixar els bolets per un altre any…. :-((((((
Un petonas
Sònia
20/10/2011 at 13:01
en serio??? jajaajjaja, que dolents que sou!!! segur que no voleu caviar a bolets? mira que ara començarà a ploure i ja en sortiran! bueno va, perquè us estimo molt faré l’esforç de fer pa… molts petonets guapos meus!!!
20/10/2011 at 13:40
Segur que participo. Que bé!!!!!
Ànims Judith.
Una abraçada!
20/10/2011 at 14:46
ahhhhh que bien pan!!! pués me animo y participo,
bsts. maite
20/10/2011 at 15:25
Teniu tota la raó, els bolets, mon amour…crec que aquest any ens els pintarem a l’oli… o en pagarem un ull de la cara… La proposta del pa és un món nou, obrirà les portes a un munt de possibilitats i a alguns els fareu posar per primer cop a fer-ne!, segur!. Ok doncs, anirem cabilant…Una abraçada.
20/10/2011 at 15:31
M’estrenaré amb aquest nou repte de novembre, m’hi hauré de lluir per estar al vostre altíssim nivell. M’ agradaria poder penjar el logo de la recepta del 15 al meu blog, em podeu dir com fer-ho. Moltes gràcies per avançat i fins el dia 15
Rosa Maria
20/10/2011 at 16:52
Una bona pensada. A veure que podem fer.
Espero que em surti millor que el que vaig fer diumenge.
Fins el 15!
Nani
20/10/2011 at 18:07
Ahhhh Pan, con las ganas que tengo yo de animarme a hacerlo.
Voy buscando recetas.
Besos
20/10/2011 at 19:05
Encantadíssima. Fa un munt de temps que tinc pendent fer pa!
20/10/2011 at 20:40
Visca el pa!!!!!! m’encanta el tema, em poso a buscar-en un de ben original ;-)
Petonets, quapes!
20/10/2011 at 20:58
Pa??? Quina proposta més original!!
Hauré d’anar pensant que puc fer i no deixar-ho pel darrer dia!! Jajajajaja!! ;DD
Petons guapos!
20/10/2011 at 21:32
Esta si la hago…como que me llamo Mayte! Jajajaja….(sobre todo porque tengo tiempo…sino ).
Un besote chicos.
21/10/2011 at 2:38
Que bé, aviam si superem el boniato…;)
21/10/2011 at 3:22
Me parecen unas propuestas muy interesantes, cómo podría participar para este mes de noviembre? Simplemente subir la receta de pan el día 15 en mi blog y subir un comentario? Muchas gracias y un saludo.
21/10/2011 at 12:38
No n’he fet mai….Ara si que no m’en escapo! I no tinc cap mena de dubte del tipus que faré!!
bon cap de setmana
21/10/2011 at 12:44
Guaiiiiii!!! perquè em fa sempre un poc de mandra això de fer pa i ara no tindré cap excusa :))
Mua!!
21/10/2011 at 16:07
Això sí que és dificil. Jo no he fet mai pa. De moment no sé per on començar. SOS
Un petó
Conxita
21/10/2011 at 20:16
Felicitats per les 84 receptes! I bona proposta la d’aquest mes.
Petons
21/10/2011 at 23:42
Bufff…
Aquesta vegada no podré participar… La petita de la casa ja té 6 mesos i cada vegada em “roba” més temps (que li dedico encantada).
No he fet mai pa i ara mateix no és el millor moment per posar-m’hi, només tinc temps per fer els nostres àpats (prou dignes per ser penjats al blog) i les papilles de fruita i verdura…
A la propera segur que si!!!! M’encanta la recepta del 15!
Petonets!
Berta
22/10/2011 at 9:38
Este mes no fallo… me lo habeis puesto muy fácil y apetecible! Ya tengo el logo en mi blog… Besos
24/10/2011 at 0:33
No se si participare aquesta vegada, mai i fet pa.
A veure si m’animo.
Petons
24/10/2011 at 14:47
Será todo un placer hornear para la receta del 15
Un beso
26/10/2011 at 11:36
Genial!!! Este mes de noviembre participo seguro!!! Nos vemos.
Besos.
30/10/2011 at 23:12
Hola Soy nueva por aquí me encanta la idea y tengo una duda para participar:
La receta debe ser para hacer el pan o puede ser una receta donde el ingrediente principal sea pan….??
Gracias chicas y se ven deliciosas las recetas.
31/10/2011 at 12:00
Mireu quina casualitat! El dia 16 d’octubre és el dia del pa: http://kochtopf.twoday.net/stories/announcing-world-bread-day-2011-bake-bread-for-world-bread-day/
I coincideix amb la vostra proposta! És casualitat o ho vau fer expressament. Potser aquesta recepta del 15 podria ser la recepta del 16 d’octubre, nomes excepcionalment per aquest event!
Jo ja estic cuinant diversos pans, és tant màgic!
Fins aviat!
31/10/2011 at 13:33
M’encanta la idea!! acabo de conèixer-us y m’encantarà participar-hi!! Ara mateix anuncio el vostre repte!!
Un petonet i mil gràcies,
Vanesuky.
31/10/2011 at 18:19
PA RECEPTA BÀSICA (Ràpida)
Ingredients:
500 grams de farina de força
300 grams de aigua
10 grams de llevat fresc de forner (“Levital”)
…………………………………………..
vols veure com fem al pa…… mira-ho a
http://www.irreductibles.cat/cuina/2011/10/31/pa-recepta-basica-rapida/
1/11/2011 at 15:16
Estam fent proves per decidir quin pa presentam a la comnvocatòria del 15. Quina il·lusió. Tenim un pa fermentant a la cuina ara mateix…
6/11/2011 at 7:26
Hola
Gracias por la oportunidad de poder participar.
Aquí te dejo mi pan tierno con masa madre.
http://vegetarian-gustos-si-sanatos.blogspot.com/2011/11/paine-moale-pentru-sandwich-cu-drojdie.html
Saludos.
6/11/2011 at 16:40
Hola,
Yo también me he apuntado a vuestra propuesta.
¡Me parece fenomenal la iniciativa!
Os dejo el enlace a unos panes que he elaborado hoy domingo con cebada, avellanas y zumo de manzana.
Saludos
http://www.lachicadelasrecetas.com/2011/11/pan-de-cebada-avellanas-y-zumo-de.html
Saludos
6/11/2011 at 16:43
Jo faig pa poc sovint, sóc especialista en fer totxanes i rajols al forn, em queden gairebé sempre secs… però l’últim que vaig fer (pa nevat) em va sortir molt bé, i el vaig fer servir per al dia mundial del pa (16 d’octubre).
A veure si m’animo, encara em queden uns quants dies!
11/11/2011 at 15:42
Pa de carabassa i matafaluga, un pa especial per a les receptes del 15
http://www.irreductibles.cat/cuina/2011/11/11/pa-de-carabassa-i-matafaluga/
PA DE CARBASSA I MATAFALUGA
Ingredients per a 2 pans:
150 grams de carbassa pelada, tallada en trossos grans
500 grams de farina de força blanca
1 culleradeta de sal marina fina
10 grams de llevat de forner fresc
200 ml. d’aigua
2 culleradetes de postres de matafaluga
40 grams de pipes de carbassa opcional per decorar
Elaboració:
1. Preescalfeu el forn a 190 º C. Folrar una font petita per coure, amb paper d’alumini lleugerament greixat, afegiu la carbassa, esquitxeu amb l’oli d’oliva i fornegeu durant 40 minuts, o fins que la carbassa estigui ben tova. Passeu la polpa per el passa pures o aixafat amb una forquilla i deixeu refredar.
2. Mentrestant, tamiseu la farina i la sal sobre un bol gran, afegiu la polpa de carbassa, i la matafaluga formeu molles gruixudes.
3. Barregeu el llevat amb l’aigua, deixeu-lo reposar 2 minuts. Afegiu a la farina, i prepareu una massa tova.
4. Bolqueu sobre la superfície de treball enfarinada i amasseu fins que la massa estigui suau i elàstica. Col•loqueu en un bol lleugerament pintat amb oli, cobriu amb paper film i deixeu fermentar en un lloc càlid durant 1 hora o fins que hagi doblat el seu volum.
5. Bolqueu novament la massa i colpegeu per extreure l’aire. Treballeu-la uns 3-4 minuts mes, i formeu dos pans cilíndrics de la mateixa mida, pinzelleu o polvoritzeu amb una mica d’aigua, repartiu sobre les pipes de carbassa i col•loqueu sobre la placa de forn engreixada amb oli. Torneu a cobrir ara amb un drap una mica humit i deixeu-la fermentar durant 45 minuts.
6. Augmenteu la temperatura del forn a 200 º C. Col•loqueu-les al centre del forn durant 35-40 minuts fins que estiguin daurades i cuites. Transferiu-les a una reixeta per refredar.
Opcional: Pinzelleu els pans amb ou batut si es vol una aparença setinada. O realitzar uns talls sobre la superfície del pa per facilitar l’expansió durant l’enfornat i, alhora, donar-li un acabat més atractiu i rústic.
13/11/2011 at 21:10
M’apunto de nou a la vostra iniciativa! Aquest diumenge he preparat uns panets amb xocolata riquísims, esponjosos i molt xulos. Probeu-los i ja m’explicarèu. El link al meu blog és: http://mireinoporunamagdalena.blogspot.com/2011/11/panecillos-con-pepitas-de-chocolate.html
Una abraçada! Sandra
14/11/2011 at 15:53
Be, al final me decidit per aquest pa…. Estava entre el Naan que ja vaig publicar la setmana passada, aquest i em guardo un per la vinent… Creieu que m’agrada prou aquesta proposta???? jijijijjiji
Un petonas guapa!!!
Sònia
http://encontrarlafelicidadenlosdetalles.blogspot.com/2011/11/pan-de-centeno-y-semillas.html
14/11/2011 at 20:19
http://lavieacancatrina.blogspot.com/2011/11/pan-de-molde-con-cereales.htm
El meu pà….petons
14/11/2011 at 22:02
[...] nostra participació d’aquest mes a La recepta del 15 és una mica, per no dir molt, tramposa. Resulta que la cosa anava de pa, però servidors de vostès [...]
14/11/2011 at 22:16
Hola, aqui os dejo mi propuesta para el 15 de Noviembre, espero que os guste.
Petonets.
http://elsmeusplats.blogspot.com/2011/11/coca-de-pa.html
14/11/2011 at 23:05
[...] vegada els amics de La Recepta del 15 ens han proposat fer pa. L’Annie, al curs de cuina, ja n’havia preparat, així que, com [...]
14/11/2011 at 23:10
Una vez más os agradezco la oportunidad de participar aqui y esta vez os traigo 2 recetas… la primera más elaborada y la segunda un poco-bastante-muy sencilla :)
http://cocinaconmuchoamor.wordpress.com/2011/11/14/pan-de-soda/
http://cocinaconmuchoamor.wordpress.com/2011/11/15/pan-para-celiacos/
Esperemos que os gusten a tod@s!!!
14/11/2011 at 23:17
Ya casi es 15 !!!
Os dejo mi enlace:
http://blaukitchen.com/2011/11/14/trenza-con-semillas-de-amapola-para-la-recepta-del-15-dels-fogons-de-la-bordeta/
Un petonet
15/11/2011 at 0:00
Hola maques!!! voleu mes pa?, jo també us el porto calentet per l´esmorzar!!! petonets.
http://cocinaconsilvia.blogspot.com/2011/11/pan-de-molde-con-queso-crema-y-nueces.html
15/11/2011 at 0:05
aquí teniu el meu pa!!! espero que estigueu orgullosos de mi!!!! ;P bona nit guapos meus http://elmondejuju.blogspot.com/2011/11/pa-de-sesam.html
15/11/2011 at 0:10
Nois, i jo us deixo el meu. Perdoneu-me perquè no és ben bé el pa com s’entén amb la seva massa fermentada però no he pogut treure temps per fer el que tenia al cap. Muak.
http://courecoulants.blogspot.com/2011/11/panets-de-baco-i-formatge.html
15/11/2011 at 0:16
Hola!
Aquí teniu el meu pa. Espero que us agradi!
http://degranvullsercomlamarthastewart.blogspot.com/2011/11/fougasse-per-la-rescepta-de-15.html
15/11/2011 at 0:28
Hola,
Només fa un parell de setmanes que vaig estrenar el meu bloc i tenia ganes de participar en els reptes de la recepta del 15.
He fet la recepta del Pain a l’Ancienne d’en Peter Reinhart. A veure que us sembla!!
http://cuinadiari.blogspot.com/2011/11/pain-lancienne-de-peter-reinhart.html
Espere que us agrade!!
Marta-CuinaDiari
15/11/2011 at 7:46
Hola! Me encanta el tema de este mes y os dejo mi aportación que es una fougasse recién horneada
http://blocderecetas.blogspot.com/2011/11/fougasse.html
Espero que os guste! Besos
15/11/2011 at 8:02
Amb aquest tema no podia deixar de participar ;o)
http://comeconmigoelblogdepalmira.over-blog.es/article-caracoles-de-espelta-rellenos-de-granola-y-mermelada-88611708.html
Petonets,
Palmira
15/11/2011 at 8:03
[...] la receta de hoy participo en el repte del 15, organizado cada mes por el blog Els fogons de la bordeta. En este caso se pedía una receta de pan, y aquí os dejo la mía, un delicioso pan blanco muy [...]
15/11/2011 at 9:29
Aquí us deixo la meva proposta. Boníssims! encara que un pecat per la mantega que porten!;-)
Una forta abraçada i moltes gràcies!
http://fogonsdelacuinaataula.blogspot.com/2011/11/brioix-de-julia-child.html
15/11/2011 at 10:05
Ostres! veig que alguna cosa no vaig fer… ahir em vaig esperar fins les 12:00 per a publicar i veig que no hi ha el comentari… us el deixo per si de cas!
http://comacasa-res.blogspot.com/2011/11/pa-integral-amb-fruits-secs.html
15/11/2011 at 10:10
Aqui teniu la meva aportació d’aquest mes…http://www.blogexquisit.com/2011/11/panecillos-multicereales.html
Petons
15/11/2011 at 11:41
Aquí teniu la meva proposta: un deliciós pa naan amb un toc exòtic, boníssim!!
http://ricosinazucar.com/2011/11/15/pan-naan/
Aviam si puc mirar les altres receptes. De moment he vist la vostra rosca de bolets i em sembla mag-ní-fi-ca!
Petons!
15/11/2011 at 17:07
Aquí us deixo la meva recepta de pa
http://crijoarmael.blogspot.com/2011/11/pa.html