Iogurt grec amb fruites cruixents sobre llit de galeta

Avui tancarem el sopar de la castanyada amb un pre-postre que vam fer per abans dels panellets. Perquè a tots ens agraden els dolços, i si pots gaudir-los doblement, encara més. Així que com que el postre de calaix per un sopar de castanyada eren els panellets, vam decidir introduir-los amb un petit entrant més lleuger. Una mica de fruita ben presentada sempre ve de gust, sobretot preparada per menjar-te-la en dues cullerades. I ho aclarim per si no es veu bé a les fotos: està presentat en gots llargs de xupito!

El nom ja ho diu tot en realitat, no caldria explicar-ho gaire, oi? Podem fer-ho amb la fruita que tinguem disponible segons l’època de l’any, cercant combinacions de colors ben llampants; en aquest cas nosaltres vam fer servir mango i gerds. El iogurt grec ens agrada més per fer aquest postre pel punt cremós que té. I les galetes…  la veritat és que no teníem galeta maria, així que vam fer-ho amb chiquilins.

Com veieu, un postre facilíssim, que es pot fer en un moment i a última hora, i permet improvisar segons el que tinguem al rebost. L’únic especial que caldrà tenir són els peta-zetas, que donaran el punt cruixent i divertit a aquest senzill postre.

Ingredients

– Galetes (tipus maria o semblant)

– Iogurt grec

– Fruita al gust

Peta-zetas

Preparació

Aixafarem la galeta i la posarem al fons dels gots, pressionant-la una mica amb una cullereta. Cobrirem amb el iogurt. A sobre hi posarem la fruita trossejada, o bé sencera si són peces petites, com les fruites de bosc. Acabarem amb uns quants peta-zetas.

Bon profit!

I com deia en Pastellé, que tingueu una bona cuina!

···

15 pensaments sobre “Iogurt grec amb fruites cruixents sobre llit de galeta

  1. gemma diu:

    M’agrada la idea de les pre postres, així tens doble final dolça, je je je…
    Els peta zetas han de ser molt soprenents, ja m’imagino la cara dels convidats en descobrir-los petant a la boca!

    M'agrada

  2. josep diu:

    A més d’un pre-postre, també feu uns pre-entrants, un pre-primer i un pre-segon?.
    Us les penseu totes a la Bordeta eh?.
    Per cert, aquestes pre-postres, magnífiques, delicioses i refrescants.
    Una abraçada

    M'agrada

  3. Alba diu:

    M’encanta com cuideu tots els detalls. Inclús amb el nom del pre-postre! Sou uns grans amfitrions, :)!
    M’encnaten aquests tipus de postre refrescants. Què bo el detall dels peta-zetas. Sabeu que n’hi ha de xocolata també? per mi va ser un gran descobriment!!jiji!!
    Molts petons!

    M'agrada

  4. fresa&pimienta diu:

    Amics de cuina, quines paraules mes maques eu deixat al meu bloc, us ho agraeixo de tot cor!
    Aquesta manera de presentar el iogurt es fanàstica, tan colorida i gustosa, i amb els peta zeta, es genial! A mi també m´agrada molt introduir en alguns plats els peta zeta, la veritat es que sorprenen molt.
    Petons!!!!

    M'agrada

  5. Mercè diu:

    M’ha agradat la idea del pre-postre. :) I malgrat que la recepta sigui senzilla de preparar, simplement llegint-ne el nom ja sembla de la carta d’un restaurant. I posar-hi els peta-zetas, molt original. Per cert, on els compres Sandra?
    Petons!

    M'agrada

  6. Gemma diu:

    ei, està perfecte fer unes postres lleugeres abans dels panellets…jo sempre em miro els super pastissos que trobo a les webs, però acabo fent mouses o gelatines de fruites per no sobrecarregar el personal després d’un sopar!

    M'agrada

Gràcies per deixar-nos un comentari! Recordeu que també podeu fer-ho amb el vostre perfil de Facebook o Twitter.

