Pastís de poma

Fa dies que no actualitzàvem el bloc amb un bon postre, així que avui hem decidit fer-ho amb un dolç prou especial.

Notareu com n’és d’especial en quan feu una ullada a la llista d’ingredients, doncs gran part de les mesures estan preses amb cullerades. I és que aquest fantàstic pastís de poma està tret de l’antic receptari de l’avia de la Sandra, per tant aprofitem l’entrada per fer un homenatge a les receptes familiars!

Pels que proveu de fer-lo, veureu que allò que fa més peculiar a aquest pastís és que no es prepara amb la poma en làmines, sinó fent-la a petits dauets i barrejant-la amb la massa. El resultat és un pastís que es desfà a la boca, amb un interior que sembla que estigui farcit de crema per la textura que adquireix.

Si a més a més ho acompanyeu d’una mica de gelat de vainilla i uns fils de caramel líquid o xarop de xocolata, tindreu unes postres rodones i molt temptadores!

Ingredients

– 1 kg i 1/4 de pomes golden madures

– 7 cullerades (ben plenes) de farina

– 7 cullerades de llet

– 7 cullerades de sucre

– 3 ous

– Mig sobre de llevat químic

– 125 g de mantega

– Mitja culleradeta de canyella en pols

– Un raig de conyac

Preparació

Comencem batent bé els rovells amb el sucre fins que blanquegi la mescla. Tallem les pomes en daus ben petits i la reservem.

Desfem la mantega en la llet tèbia, i ho barregem amb els ingredients anteriors en un bol.

Hi afegim la farina i el llevat ben barrejats, passant-los pel tamisador. També hi posem la canyella i el raig de conyac.

Finalment, muntem les clares a punt de neu i les incorporem suaument a la mescla.

Enfornem a 190ºC, durant una mitja hora, o fins que ens surti la broqueta eixuta al punxar el pastís.

Bon profit i bona cuina!

TAMBÉ POT INTERESSAR-VOS:

Brownie

···

38 pensaments sobre “Pastís de poma

  1. La Cuina de l'Eri diu:

    Hola, bon dia!!
    Què bons que són aquests pastissos amb poma! Hi ha tantes varianst i totes amb èxit! Ara bé, si és d’un receptari de l’àvia.. ep! Que són els millors sense dubte! No se quantes en tinc, però me l’apunto per fer-le algun dia… que amb la foto del tall ja imagino com de deliciosa deu estar. Petonets

    M'agrada

  2. judith diu:

    Visca la Iaia de la Sandra!!! aquestes receptes que van de generació en generació son la bomba! Segur que l’intento fer!!! A, i espereu-me que ara mateix vinc a menjar-ne un bon tros! petonets

    M'agrada

  3. Marina diu:

    Ostres, quina pintassa. A casa ens encanta. És el pastís preferit del Pepe. Me’n demana sovint… No el fem igual, però m’encanta la teva recepta, la provaré segur i ja et diré si ha tingut èxit… Haha! Per cert, t’envio un mail en breus, que fa dies que no “parlem”…
    Petonassos bonica!

    M'agrada

  4. Gemma diu:

    Ei, jo també en faig un de molt semblant i és boníssim, la poma queda integrada amb la massa i es desfà a la boca com una mousse. Boníssim! Us ha quedat molt i molt bé. Ja he vist a varis blogs que convinen el gelat de vainilla i el pastís de poma! Serà qüestió de provar-ho.
    Una abraçada

    M'agrada

  5. Mònica diu:

    Això no es fa! M’encanta el pastís de poma i si és amb gelat de vainilla ja ni us ho explico! La propera vegada em podríeu convidar, no?
    Que bé recuperar receptes familiars!
    Petonets.

    M'agrada

  6. gemma diu:

    m’encanten els pastissos de poma, de totes formes i maneres. I les receptes de les àvies sempre són les millors, oi?
    Amb el gelat de vainilla ha de ser un autèntic vici!

    M'agrada

  7. Alba diu:

    Quina delicia!! i això que no és de xocolata… :P
    Quan era petita amb els meus pares un any vam passar les vacances a un hostal de galicia en el que els propietaris, com a bons gallecs, cuinaven el que pesacaven o collien. La mestressa feia un pastís de pometes que a primera vista sembla igualet que el vostre i era realment deliciós. Jo mai he sapigut fer-lo i ara que m’ho heu recordat, m’han entrat moltes ganes de menjar-me un trosset!!

    Us ha quedat deliciós i sent la recepta d’una àvia, segur que no falla!!

    Per cert, jo m’animo a fer una trobada (galletaire o no!!).

    Molts petonets!! :)

    M'agrada

  8. MERCÈ-destapant cassoles diu:

    Visca les receptes de les iaies, de les mares i de la familia!. Faig una coca de poma molt semblant amb els dauets de poma ala massa i és talment com descrius, la sensació de desfer-se a la boca.Amb aquesta boleta de gelat i els fils de caramel US HEU SUPERAT I HEU ANAT PER NOTA!, per a mi us mereixeu el 10!A reveure Sandra & company.

    M'agrada

  9. starbase diu:

    De tant en tant un postre sempre va bé, oi?
    Jo no m’ho aplico gaire al bloc precisament, pero vaja que si a sobre és un pastisset de poma com aquest la cosa encara és millor :)

    M'agrada

  10. J. diu:

    Hola. Las fotografías estupendas, que luz, que textura… Me ha encantado además el pastel de manzana… maravillosa la receta. Me la llevo para casita. Un saludo.

    M'agrada

  11. ingrid diu:

    Doncs moltes felicitats per l’àvia de la Sandra perquè aquest pastís és fabulós!! el fet que hi hagi la poma en trocets barrejat amb la massa és diví…. el resultat ha de ser molt saborós!!
    Molts petontes guaposs!

    M'agrada

  12. Carme diu:

    Ha d’estar boníssim i l’acompanyament del gelat molt encertat.
    La meva àvia també fa coca de poma (ella li diu així). Li hauré de demanar la recepta i apuntar-la, ja que ella la fa de memòria.
    Fins aviat

    M'agrada

  13. Massitet diu:

    Visca l’àvia de la Sandra!
    A mi hi ha poques coses que m’agradin tant com tafanjear i rebuscar pels vells receptaris de la meva familia…
    I el pastís te un pinta senzillament sensacional. Nyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!!!!

    Salut i bona cuina!

    M'agrada

  14. Cristina diu:

    Boníssim aquest pastís! Aquestes receptes sens dubte són les millors de totes! I el pastís de poma, a més, està entre els meus preferits, així que ja el provaré!! ;)

    Un petonet i bona setmana!

    M'agrada

Gràcies per deixar-nos un comentari! Recordeu que també podeu fer-ho amb el vostre perfil de Facebook o Twitter.

