Cuscús amb verdures

Hem estat uns quants dies una mica absents, però ja tornem a ser aquí amb una nova recepta: un cuscús amb verduretes.

Com veureu no és una recepta de cuscús tradicional, sinó que simplement hem fet servir el cuscús com a ingredient per preparar-lo a la nostra manera, d’una manera ben senzilla i ràpida.

En realitat potser no caldria posar-hi tantes verdures diferents, però vam preparar-ho just després de tornar de la fruiteria amb el carro ple, i clar, teníem la nevera amb una varietat de colors que feia goig; no vam poder-nos estar de fer un bon sofregit amb una mica de cada!

Ingredients (2 pers.)

– Mitja ceba

– 2 o 3 alls tendres

– Mig tomàquet (hem fet servir un cor de bou mitjanet)

– Espàrrecs verds

– Bajoques (mongeta tendra)

– 1 tros petit de carbassó

– 1 tros petit d’albergínia

– 2 o 3 xampinyons

– Cuscús precuit (vam fer uns 80g per ració)

– Aigua o caldo de verdura

– Una culleradeta de maizena

– Comí i curri

– Oli, sal i pebre

Preparació

Sofregim la ceba i els alls tendres, i hi anem afegint les verdures segons l’ordre de cocció: espàrrecs verds, bajoques, carbassó, albergínia, xampinyons i tomàquet. Una vegada sigui tot ben cuit hi posem un polsim de comí i de curri, i salpebrem.

Cobrim amb aigua o caldo de verdures, i per espessir una mica el brou i que es formi salsa hi posem una culleradeta de maizena prèviament diluïda en una mica del líquid.

Coem el cuscús segons indicacions de l’envàs (nosaltres el vam daurar en una paella i el vam cobrir d’aigua calenta), i el servim acompanyat de les verdures.

Bon profit i bona cuina!

TAMBÉ POT INTERESSAR-VOS:

Lasanya vegetal

Pasta fresca amb verduretes

Hummus

···

32 pensaments sobre “Cuscús amb verdures

  1. judith diu:

    no sóc massa fan del cuscús, però clar, em seria impossible resistir-me a un plat de la Bordeta!!!! ah! i si que és perillós anar a la fruiteria i comprar molt!!! però clar, vosaltre ho sabeu combinar perfectament!!! molts petonets guapos

    M'agrada

  2. La Cuina de l'Eri diu:

    Hola,
    Ja se que faré amb el cuscus que em va sobrar l’altre dia! A mi tot el que siguin verduretes m’encanten i si són tota aquesta varietat que heu fet, encara més!!
    Quin plat més bo que us vau menjar eh? PEtonets

    M'agrada

  3. Alba diu:

    A mi també m’agrada molt el cuscús i amb tantes verduretes deu estar boníssim!! Jo no domino gens això de l’ordre de cocció, així que m’apunto la del vostre plat! :P

    Per cert, la foto molt xula i la tajine també!!

    Molts petonets guapos!! :)

    M'agrada

  4. fresa&pimienta diu:

    A mi me gusta mucho el cuscús!!! esta receta con verdura me ha encantado!!! también me gusta mucho el cuscús frio, tipo ensalada con menta y limón y un poco de imaginación.Muchos besos y buen fin de semana

    M'agrada

  5. Xavier diu:

    Intentaré sumar-me a la vostra recepta del quinze, tot i que vaig de bòlit!!!
    Tinc un comentari, crec que en català pròpiament caldria dir crema de Sant Josep. La denominació “crema catalana” és de portes enfora que es diu.

    Una abraçada!

    M'agrada

  6. Ingrid diu:

    No acostumo a fer aquest tipus de cuina a casa, pk el meu compi és molt especial amb el menjar… però a mi m’agrada molt provar sabors nous i aquest recepta té un aspecte deliciós!
    Molts petonetss

    M'agrada

  7. MERCÈ-destapant cassoles diu:

    Així amb aquesta barreja de colors i sabors està perfecte!.A mi també m’agrada molt posar-hi el toc de curry al cuscús. Una abraçada

    M'agrada

  8. Paula diu:

    Ara us contaré un secret…pshhh…fins fa 15 dies no havia menjat mai cuscús…increïble, oi?? Em va encantar!! Així que m’apunto la vostra recepta i us copiaré la idea ;) Una abraçada, guapooos!!

    M'agrada

  9. Begoña diu:

    Qué bueno y qué apañado es el cous cous, nosotros lo comemos un montón de mil maneras diferentes. EL prçoximo día a ver si me acuerdo y pruebo esta receta que tiene muy buena pinta.

    M'agrada

  10. J. diu:

    Delicioso! Por aquello de vivir en Canarias, y tener una comunidad Saharaui muy asentada desde hace años, parece que la comida árabe nos suena mas familiar. En mi caso, tengo un amigo que es un apasionado de todo lo que huela o sepa a árabe. Con el aprendí a hacer cous cous, y reconozco que es un plato delicioso, aunque laborioso. Tu versión me ha encantado, y estoy deseando poder probarla. Un saludo y buen finde.

    M'agrada

  11. garlutti diu:

    Me encanta el cuscus ..lo he probado de muchas maneras ..en Marruecos y siempre esta increible ..que toque le dan ..este me encanta y las fotos en el TAJIN ..preciosas BESOS MARIMI

    M'agrada

  12. samira diu:

    a mi m’encanta el cuscus de verdures, el de carn, el de pollastre, i sobre TOT el de verdures amb pollastre o carn. aaaaaaaaaaaaah io soc marroquina per aixo m’agrada!!!!!:);)

    M'agrada

  13. marruecos diu:

    jo em es altres ingredients i sóc marroquí
    1 kg de carn de xai o vedella
    2 cebes
    1 got gran d’oli d’oliva
    2 tomàquets ratllats
    2 carbassons
    6 pastanagues
    500 g de carbassa
    2 naps
    1 bol petit de cigrons
    1 culleradeta de gingebre
    1 culleradeta de pebrot negre
    1 / 2 culleradeta de safrà
    3 culleradetes de sal
    1 kg de couscous

    M'agrada

Gràcies per deixar-nos un comentari! Recordeu que també podeu fer-ho amb el vostre perfil de Facebook o Twitter.

