Mones de Pasqua

Fa un parell de dies va venir a dormir a casa l’Aina, la neboda postissa de la Sandra, i de manera improvisada vam decidir que s’havia d’aprofitar per fer una bona mona, ara que estàvem a tocar del dilluns de Pasqua.

Per fer-ho més fàcil, i poder repartir la mona entre la família, vam optar per fer quatre mini-mones; a més a més, així podíem fer-les de dues maneres diferents: dues de xocolata i dues de crema de rovell.

Aprofitant la situació d’haver fet la mona amb l’Aina, presentem aquesta recepta a Els reptes de l’Annie, que aquesta vegada ens ha proposat treballar a partir de les mones de Pasqua. Teníem ganes de participar hi algun dia, i aquesta ha estat una ocasió ideal!

Nosaltres vam optar per utilitzar com a base la recepta del cóc ràpid, que és bona, efectiva i fàcil. A partir d’aquí, una la vam fer amb cobertura de xocolata i l’altra amb crema de rovell d’ou. Les dues, però, anaven farcides amb la crema. Per cert, la crema de rovell l’hem treta d’un dels nostres blocs de referència a l’hora de fer postres: “La cuina de casa“, gràcies Gemma!

A l’Aina li va encantar fer-les (i menjar-se-les!), esperem que a vosaltres també us agradin!

Ingredients

– Base de cóc ràpid (aquí podeu consultar-ne la recepta)

– Ametlla trossejada i encenalls de sucre

– Ous de xocolata per decorar

Per a la crema de rovell

– 3 ous

– 215 g de sucre

– 15 g de farina de blat de moro (Maizena)

– 90 g d’aigua

Per a la cobertura de xocolata

– 200 g de xocolata de cobertura

– 200 g de nata líquida

– 50 g de mantega

Preparació

Una vegada la base del cóc estigui freda, en retallarem la part superior (i segons com, també la lateral) per treure’n la part més dura. Després, l’obrirem pel mig per poder-lo farcir. Nosaltres, com n’hem fet quatre mini-mones, hem tallat la peça gran en quatre parts. Reservem.

Per preparar la crema de rovell, batrem una mica els ous i els barrejarem amb l’aigua. Ho passarem per un colador fi.

Mesclem el sucre amb la Maizena, i ho barregem amb els ous en un cassó al foc remenant continuament fins que espesseixi. Ho aboquem sobre una plata el més gran possible de manera que es refredi ràpid.

Fem servir la crema de rovell per farcir la mona, i recobrir-ne els laterals i la part superior. Posarem l’ametlla trossejada pels costats.

Per a fer la mona amb la cobertura de xocolata, escalfem la nata i la mantega en un cassó. Retirem del foc i hi posem la xocolata a trossos ben petits, remenant fins que quedi ben desfeta. Ho utilitzem per recobrir la mona. En aquest cas, posarem encenalls de sucre pels laterals.

Decorem amb els ous de xocolata, i com no, amb plomes, pollets, i figuretes. La mona, com més plena, més goig fa!

Bon profit, i bona cuina!

TAMBÉ POT INTERESSAR-VOS:

Cóc (pa de pessic, coca o bescuit)

Pastís de poma

Brownie

···

Anuncis

44 pensaments sobre “Mones de Pasqua

  1. manel diu:

    unes mones molt maques. com que la nostra ja la tenim mig feta, només puc aprofitar una idea i, amb el vostre permís, me l’emporto: m’ha encantat el pollet sortint de l’ou. bona diada de sant jordi!

    M'agrada

  2. catieu diu:

    Que xules!!!!! ens han agradat molt. I molt bona idea això de fer-ne de petites per poder repartir-les.
    Esperem que l’Aina us visiti sovint, veient les coses tan maques que fa.
    Moltes gràcies per participar.

    Annie

    M'agrada

  3. Alba diu:

    Quina capacitat de reacció!! Us han quedat unes mones molt xules així petitetes i segur que ben bones!! Sou uns cracks!!
    La cuina de casa també és la meva referent de postres!!

    Molts petonets i feliç Sant Jordi, dia del llibre i pasqua!!! :)

    M'agrada

  4. joaquina diu:

    Quina “monada”!!!!! Us han quedat molt cuques, així individuals. Jo també faig la crema de rovell de la Gemma, i es deliciosa. Demà a la tarda m´hi ficaré a fer-les. Petons.

    M'agrada

  5. MERCÈ-destapant cassoles diu:

    Quina cucada de mones!, jo demà n’haig de fer per a la “monada” conjunta que fem amb fillols “creuats” (jo et duc la mona al teu i tú a la meva…)Vam decidir l’any passat fer una SUPERMONADA i fer-la junts.Aquestes que presenteu fan molta patxoca!Visca les tradicions!Una abraçada.

    M'agrada

  6. Helena diu:

    Quines mones més bufones i gracioses! i el pastís també eh! jeje, m’encanta el pollet sortint de l’ou, t’agafo la idea.
    En versió mini queden encara més apetitoses, si vols em pots fer de padrina Sandra…. ;)

    M'agrada

  7. ANABDN diu:

    T’han quedat molt bufones, son les mones més típiques, encara que ara es porten molt les figures de moda de xocolata.
    No teniu per fer-se seguidors del blog? Us posso entre els meus favorits.
    Petons.

    M'agrada

  8. joaquina diu:

    Hola Sandra, donat que la cobertura de xocolata es del teu blog i la resta de la Gemma Clofet, al final de la recepta que he publicat en el meu blog us he enllaçat. Només faltaria!!! M´ho vaig deixar!!!! Petons, i bona mona.

    M'agrada

  9. Roger diu:

    Que boniques us han quedat! Jo penjaré la Mona demà perquè encara no l’he feta! Aquesta tarda m’hi poso! Per cert, ja he aconseguit amassar a l’estil Bertinet! Quina paciència i braços s’han de tenir! Gràcies ;)!!

    Besets,

    Roger

    M'agrada

  10. Ague diu:

    quina cucada¡¡¡son molt originals i així petitetes son una molt bona manera de poder-les gaudir i la decoració es molt bonica.
    Mil petonets i una abraçada molt grossa.

    M'agrada

  11. Esther diu:

    Que tradiciones mas guapas teneis en Cataluña !!, me ha encantado esta mona que has preparado ,es sencilla pero muy tierna.Te mando un beso Sandra y que hayais pasado un buen San Jordi y Pascua.

    M'agrada

  12. Delicias diu:

    Jo vull una mona com aquesta, t’ha quedat xulíssima. No és just, jo no tinc qui me la regali demà, clar amb això de que ja sóc massa gran per mones, no és just torno a dir, jejeje.

    Petons i felicitats, és molt maca.

    M'agrada

  13. Irene diu:

    Jo sempre faig la mona tradicional de casa meva (simple massa llevada decorada amb ous bullits) però ja fa temps que em tempta fer-ne una com la vostra. O com la de la Gemma, a ella les mones sempre li queden espectaculars :)
    Bon dilluns de Pàsqua!

    M'agrada

  14. judith diu:

    visca les nenes maques de la Bordeta!!! felicitats noies, us han quedat fantàstiques!!! però una pregunta: on està l’Ovelix i el romà??? jijijiji. Espero que aquesta sigui la primera de moltes col·laboracions de l’Aina, perquè amb el resultat fantàstic que heu fet… això es mereix un cupcake, o dos, d’oreo!!!!! petonets family!!!!!! ;P

    M'agrada

  15. Mònica diu:

    Molt bona idea fer mini mones!;)
    M’ha agradat molt el pollet sortint de l’ou! Segur que l’Aina va quedar encantada i es que amb aquesta “tieta” que té!
    Molts petonets.

    M'agrada

  16. Maduixa diu:

    Això de fer mones individuals és una feinada però tot un goig per a qui se les menja, que pot triar el gust! us han quedat realment una cucada, i en versió individual encara més! :-)

    M'agrada

Gràcies per deixar-nos un comentari! Recordeu que també podeu fer-ho amb el vostre perfil de Facebook o Twitter.

