Fideuà “fàcil” de gambes

La recepta d’avui és una fideuà, però no una fideuà tradicional. És relativament fàcil i ràpida de fer, i és una adaptació de la que ens presentaven fa temps al bloc “Cocina para Urbanitas“.

N’hem canviat algunes coses segons la disponibilitat que teníem d’ingredients, i perquè el que realment ens interessava era el procediment de la recepta, on el sofregit es tritura totalment, es barreja amb el brou, i s’incorpora a la paella amb els fideus.

A més a més, ens va anar perfecte per fer servir un fumet de gambes que estava esperant al congelador des de feia temps (a casa, gamba q es cuina, fumet que es fa amb les closques i caps!).

El resultat és sorprenent, i molt molt bo; val la pena provar-ho. Et soluciona un dinar de luxe, en no pas gaire estona!

Ingredients (4 pers.)

– 400 g de fideu gruixut de fideuà

– Fumet de gambes (aprox. el doble de volum de brou que de pasta utilitzada)

– Mitja ceba

– Una pastanaga

– Dos tomàquets de branca

– Una culleradeta de carn de nyora

– Un gra d’all

– Uns brins de safrà

– Unes gambes

– Oli, sal i pebre.

Preparació

A la paella o cassola on farem la fideuà posem un raig d’oli i marquem les gambes amb una mica de sal, banda i banda. Les retirem, reservem, i guardem la cassola amb l’oli.

Sofregim en una paella la ceba i l’all, hi afegim la pastanaga tallada a trossets, després els tomàquets ratllats sense la pell, i també la carn de nyora. Salpebrem, hi posem uns brins de safrà, i deixem coure.

Quan el sofregit està llest, el passem a un got per triturar i amb la batedora elèctrica ho convertim en un puré ben fi. Ara hi afegim el fumet de gambes, ho barregem bé, i rectifiquem de sal.

A la cassola on hem marcat les gambes abans hi afegim els fideus. Els donem unes voltes, i hi posem la barreja del sofregit i el brou.

Donem foc fort a la cassola, i quan arrenqui al bull ho deixem a foc mig durant uns 15 minuts aproximadament.

Apaguem el foc, posem a sobre les gambes, tapem, i deixem reposar durant uns 5 minuts. Ho tenim llest per servir!

Bon profit, i bona cuina!

TAMBÉ POT INTERESSAR-VOS:

Fideus amb verdures

Arròs de gambes

···


Anuncis

33 pensaments sobre “Fideuà “fàcil” de gambes

  1. Bet diu:

    Que bona nois! i amb l’allioli, el vinet.. i la terrassa oi? que bé! m’encanta la fideuà, i també la faig en versió ràpida jeje! petons! :)

    M'agrada

  2. Erika diu:

    Me encanta la fideuá! La probé en un viaje hace unos años en Cadaqués y me resultó fantástica.
    El color de la tuya la hace muy tentadora.
    Cariños

    M'agrada

  3. silvia diu:

    Ummmm com m´agrada!!! fa tant d´estiu!!! de vacances de festa!!!quan la faig és per tota la family, una per 20 persones i amb l´all i oli que li dona el toc, està boníssima. La meva és un pelet més elaborada, però la teva em pot anar bé per un altre ocasió. Un petó.

    M'agrada

  4. el taller de cuina diu:

    Li passaré la recepta al meu cosí, que és un amant dels plats precuinats però poc a poc l’anem reconduint. Sobretot a base d’ampolles de fumet del taller de cuina que li passem de contrabando, jejeje!!
    Aquests fideus han de ser ben bons!!!

    M'agrada

  5. Neus diu:

    Ummm quina cassola. A casa la fideua agrada moltisim.
    Petonets

    Aprofito per dir-te q aquest mes no participaré amb la proposta del 15, per la meva al.lergia a les maduixes …

    M'agrada

  6. silvia diu:

    Sóc fan de la fideuà. I aquesta té una pinta, segur que l’oloreta és millor encara!. Per cert, gràcies per informar-me del blog Memòries d’una cuinera, no el coneixia i ja li he enviat l’enllaç de la melmelada de poma que he fet.
    Petons

    M'agrada

  7. judith diu:

    em podeu explicar com es que no m’heu avisat??? aiaiaiai, amb el que a mi m’agrada ña fideuà! però haig de confessar que no n’he fet mai! ;P Té una pinta boníssima, però clar, si la fa la SAndra té l’èxit assegurat!!! (estic guanyant punts, oi???) petonets guapos

    M'agrada

  8. Cotó de Sucre diu:

    Quina gràcia! A casa nostra també, “a casa, gamba q es cuina, fumet que es fa amb les closques i caps!”. No estan els temps per a desaprofitar res, jajaja! Molt bona aquesta cassola de fideus. Petons!

    M'agrada

  9. Begoña diu:

    Oh! Qué honor! Eso sí, tus gambas no tienen nada que ver con las mías, jajaja. Tengo que actualizar la receta, ahora ya le pongo ya de todo y todo bueno, pero en fin, a mí aquella receta me sirvió para quitarle el miedo a la fideuá. Te ha quedado estupenda. Un besazo, Sandra, y gracias!

    M'agrada

  10. joaquina diu:

    Quina bona cassola de fideuà, jo també la faig així de senzilla, molt bona, i molt ben acompanyada amb el vi blanc i l´allioli. No falta de rés. Molts petons, Sandra.

    M'agrada

  11. Irene diu:

    Ai si fa temps que no en menjo, de fideuà! Jo pensava que la fideuà sempre era fàcil, com seria un de difícil?
    Fer frou amb les sobres de les gambes no ho havia sentit mai. Ho hauré de probar el proper cop que en faci!

    M'agrada

  12. Frabisa diu:

    He llegado aquí por casualidad y me ha encantado lo que me he encontrado.

    Nunca he hecho la fideúa y me llevo la receta porque yo también congelo siempre fumet cuando hago gambas y mira por donde lo voy a aprovechar en breve.

    Enhorabuena por el blog!

    M'agrada

  13. Anna diu:

    L’altre dia vaig estar menjant fideus en un restaurant japonès i no saps com vaig enyorar una bona fideuà valenciana. Aquesta té molt bona pinta i, si a més és fàcil de fer, no tinc excusa per no provar-la!

    Petons!
    La Taula d’en Bernat

    M'agrada

  14. Alba diu:

    mmmm..quina pinta!!La fideuà m’agrada molt i amb el vostre fumet de gambes ha de tenir un gustet impressionant!
    Jo sóc més de fideu primet, però :P!! En qualsevol cas, aquesta vostra me la menjava jo soletaaaa!! :)

    Molts petonets guapooos!!

    M'agrada

  15. Paula diu:

    Teniu sort de que no vivim aprop…si no crec que em tendrieu moltes vegades autoconvidada a casa vostra. No he fet mai fideuà…això és imperdonable, oi?? Hi hauré de posar solució!!
    Us ha quedat fantàstic!!
    Per cert, teniu les maduixes a punt??? Jo ja ho tenc preparat!! ;))
    Petons!

    M'agrada

  16. Pilar19@me.com diu:

    qué rica la fideua, en casa nos encanta. tiene una pinta buenísima con su alioli y con el vinito. Doble ración para mí.
    Besos

    M'agrada

  17. Gemma diu:

    No he provat mai de triturar el sofregit amb el fumet… també deu quedar molt bo! I a casa també tenim el congelador ple de fumet amb les espines, així sempre en tens a punt per improvisar un plat sesnacional com aquest ;)

    M'agrada

  18. juana diu:

    Hace tanto que no hago una fideua!, me he tentado al ver esta con tan buena pinta!!!
    Un poquito de aioli y una copa de vino y a disfrutar!!!
    Gracias por tu visita y feliz fin de semana!!!!

    M'agrada

Gràcies per deixar-nos un comentari! Recordeu que també podeu fer-ho amb el vostre perfil de Facebook o Twitter.

