Melmelada de pera a la vainilla

Al pot petit hi ha la bona confitura, ens deien a “Memòries d’una cuinera“, per convidar-nos a preparar durant tot aquest mes de maig les melmelades i confitures que més ens agradin.

Aquí us portem, doncs, una recepta de melmelada de peres amb vainilla que ens ha fascinat.

Al tastar-la ens ha sorprès que era més dolça del que ens imaginàvem, però posada sobre el pa ja no predominava tant el sucre, i l’aroma de vainilla li donava un contrast de sabors boníssim.

Si teniu una bona melmelada al vostre bloc, o ganes de posar-vos a preparar-ne alguna, fins al dia 28 de maig podeu enviar-ne l’enllaç al bloc “Memòries d’una cuinera“.

Ingredients (2 pots mitjans)

– 1 kg de peres

– 400 g de sucre

– El suc de mitja llimona

– 1 baina de vainilla

Preparació

Pelem i tallem les peres i les posem en una cassola. Cobrim amb el sucre i el suc de llimona, i deixem macerant tota la nit fins l’endemà.

Posem la cassola, amb les peres i l’almívar que s’ha creat, a coure durant 20 minuts. Anirem retirant l’escuma que es crei durant la cocció. Passat aquest temps triturarem una mica la fruita amb la batedora elèctrica, cuidant-nos de deixar alguns trossos, intentarem que no quedi un puré.

Obrim la baina de vainilla i en buidem les llavors dins la cassola, hi posem també la pròpia baina, ho mesclem i continuem la cocció. Anirem remenant de tant en tant. Al cap de 50 minuts més, la melmelada estarà llesta. Retirarem ara la baina de vainilla.

En una altra cassola, amb un drap de cuina folrant-ne l’interior, posem aigua a bullir i hi deixem uns 10 minuts els pots i els taps que farem servir per envasar la melmelada.

Traiem els pots i els omplim amb la melmelada sense deixar-la refredar. Els tanquem i els tornem a posar a la cassola amb el drap i aigua bullent durant 20 minuts, de tal manera que es faci el buit.

Esperarem que l’aigua es refredi per treure els pots de la cassola.

Els hem deixat reposar de cap per avall unes hores.

Bon profit, i bona cuina!

···

TAMBÉ POT INTERESSAR-VOS:

Melmelada de carbassa i canyella

Melmelada de prunes

Anuncis

46 pensaments sobre “Melmelada de pera a la vainilla

  1. Valerie diu:

    Se ve deliciosa tu mermelada!! La pera me encanta, había pensado hacer una mermelada de pera con canela pero no de vainilla! Que bueno tiene que estar!

    Muchos besos!!

    M'agrada

  2. judith diu:

    ooooooooooooo quina melmelada més bona! quan fem el canvi? jijiji. Moltíssimes gràcies per l’entrada, sou tan i tan macos!!!! i la foto molt xula! visca la Bodeta!!!! milions de petonets solets ;P

    M'agrada

  3. Roser diu:

    que bona que deu ser!!! me lapunto i la intentaré fer d’aqui poquet…m’encanten les mermelades casolanes, a casa jo en faig de maduixa, i el meu pare en fa de prèssec i prunes. Fa anys que no comprem mermelades!! petons

    M'agrada

  4. J. diu:

    Wow… NO tengo palabras. El caso es que la pera no es mi fruta preferida para cocinar… o eso pensaba, que estos últimos días estoy viendo unas propuestas de pera que son de morirse… Entre ellas, tu mermelada de pera con vainilla… si es que se ven hasta las semillitas de vainilla… que rico, y que aroma debe tener. En fin, que me la apunto. Un saludo.

    M'agrada

  5. MERCÈ-destapant cassoles diu:

    Aquestes fotos conviden a venir amb la torradeta sota el braç i auto-convidar-se!…vigileu que encara ens presentarem uns quants…Una abraçada macos!

    M'agrada

  6. Xavier diu:

    Caram, xics, quina enveja de confitura. Fa uns dies vaig fer-ne unes amb maduixes de la Pobla d’Uialfàs (Mallorca)! Era boníssima… però he de reconèrixer que la vostra té un coloret…! :)

    M'agrada

  7. Irma diu:

    Hola!

    Em dic Irma i m’he trobat el teu blog per casualitat.
    Tinc un perer al pati i estava buscant com una boja alguna recepta de melmelada de peres i la teva m’ha encantat!
    Gràcies per la inspiració, segueixo xafardejant!

    M'agrada

  8. Alba diu:

    Nois quina melmelada més original! Aquesta me l’hauré de coiar er un amic de l’Arnau que va estar vivint a França un temps i sempre ens parla de la melmelada de peres que menjava alà i que aquí no troba enlloc. La textura es veu perfecta i amb aquestes fotos venen moltes ganes de donar li una mossegada!!
    M’ha encantat la lletra dels rètols, per cert. Li dóna un toc molt cassolà!

    Molts petonets guapos!! :)

    M'agrada

  9. el taller de cuina diu:

    Que bona aquesta melmelada! em quedo les vostres instruccions per esterelitzar els pot. Nosaltres ho fèiem d’una manera més senzilla i sempre tinc por d’agafar botulisme, jejeje!!
    Ara mateix poso a bullir els pots de la nostra confitura!!

    M'agrada

  10. Pilar19@me.com diu:

    Hay que ver el catalán que estoy aprendiendo, cada vez uso menos el traductor, estoy hecha un hacha ;)
    Me parece una mermelada impresionante, las peras me encantan y la vainilla da un toque brutal a las mermaladas. Deliciosa.
    Muchos besos

    M'agrada

  11. Paula diu:

    Un poc més i no veig la vostra entrada…clar, com que sou de WordPress el meu ordinador fa boicot ;))
    Ohhh…quina cosa més bona!!! Ja tenc gana…ufff…què faria per començar a donar cullerades dins aquests potets tan xulos!!
    Visca el rulo’s power!!

    M'agrada

  12. Irene diu:

    Ostres, aixo dels reptes blogosfèrics sempre ens fa anar una mica més lluny, no? Jo a la melmelada encara no m’animo, em fa una mica de respecte!
    La vostra té molt bona pinta. La veritat és que mai he probat cap melmelada de pera ni cap aromatizada amb vainilla, però la barreja ha de quedar molt bé!

    M'agrada

  13. Asela Masià diu:

    No he menjat mai melmelada de pera, aquesta amb el toc de vainilla m’ha enamorat. Fa uns mesos vaig fer un cake amb pera i vainilla per a llepar-se els dits, la combinació és fantàstica. Gràcies pel vostre comentari, aquesta setmana no he pogut entrar a comentar res, a més veig que el cap de setmana van haver problemes a blogger i se m’han borrat la meitat dels comentaris, he perdut ja el compte. Besets.

    M'agrada

  14. Ingrid diu:

    Que bona nois!!! aquest mes està sent tota una delícia amb tantes melmelades, em xiflen!! jo ja tinc la meva en ment! en breu la publico..que sempre vaig tard ;)
    La posada en escena és exquisita!! m’encanten aquests potets.
    Molts petonetss

    M'agrada

  15. Anna diu:

    Ai, la vainilla li ha de donar un toc fantàstic! i estàn b 2 pots, a mi m´han sortit uns 6, soc de les que mes val que en sobri, que no que en falti!
    Ja els tinc a punt per regalar…
    Petons

    M'agrada

  16. Begoña diu:

    Llevo una semana de viaje de trabajo, lejos de mi cocina, y entre eso y lo cansada que estaba llevaba unos días sin pasar por aquí. Por poco me pierdo las recetas de fresas, que me han encantado (ese ketchup!!!) y esta mermelada de pera maravillosa. Ah, y a ver si este mes me acuerdo de hacer a tiempo la receta del 15, que ya tengo ganitas de participar!

    M'agrada

Gràcies per deixar-nos un comentari! Recordeu que també podeu fer-ho amb el vostre perfil de Facebook o Twitter.

