Ous en “cocotte”

Avui no us presentem només una recepta, sinó també un dels regals que va tenir la Sandra fa un mes pel seu aniversari: una cocotte que la va fer més feliç que cap altra cosa!

I bé, pocs dies després vam preparar aquests ous per estrenar-la: un plat la mar de senzill i boníssim, i que el més interessant que té és que admet mil versions.

A més a més,  ja que era una recepta de les de sucar, vam preparar un bon pa d’espelta per acompanyar l’estrena de la cocotte, doncs l’ocasió s’ho valia!

Algú vol sucar el primer tros de pa?

Ingredients

– 2 ous

– Espàrrecs verds

– Porro

– Xampinyons

– Crema de llet

– Mantega

– Oli, sal i pebre blanc

Preparació

Sofregim a foc lent en una paella amb una mica d’oli el porro i els espàrrecs verds. Afegim també els xampinyons i deixem que s’acabin de coure.

Untem l’interior de la cocotte amb una mica de mantega i posem al fons la barreja de verdures i bolets que hem preparat, junt amb un parell de cullerades de crema de llet. Salpebrem.

Trenquem els dos ous a sobre, i posem una mica més de crema de llet per sobre la clara. Salpebrem de nou.

Posem la cocotte al forn, que tindrem preescalfat a 190ºC. Ho deixem uns 10 minuts, o fins que la clara ja estigui quallada (a nosaltres ens agrada al punt en que el rovell encara és cru).

Bon profit, i bona cuina!

TAMBÉ POT INTERESSAR-VOS:

Remenat de tomàquet

Amanida tèbia de bajoques i trompetes de la mort amb ou poché

···

Anuncis

30 pensaments sobre “Ous en “cocotte”

  1. silvia diu:

    moltes vegades he fet ous ferrats amb espàrregs mira que son bons!!!però aquest amb cocotte i els espàrregs fets d´aquesta manera han de ser més que bons. Quina ilu per la sandra!!!petons

    M'agrada

  2. Roser diu:

    Jo sucaria un tros de pa d’espelta a aquests ous, que fan una pinta…mai he sabut perquè servien aquestes minicassoletes, doncs ara ja ho sé!! ;) petons

    M'agrada

  3. starbase diu:

    A mi els ous en cocotte normalment no m’acaven de fer el pes, peque considero que la clara queda amb una textura massa ‘de plàstic’. Ara que combinar-los amb els espàrrecs és un gran encert i us ha quedat preciós!!

    Aquests em venen ganes de tastar-los, la veritat :)

    M'agrada

  4. La Cuina de l'Eri diu:

    Uf! Que ja han passat uns quants per davant i ja no en deu quedar res per sucar-hi pa!
    A mi també m’hagués fet molta ilu aquesta “coccote”. Quan les miro m’enamoren, però quan veig el preu, dono mitja volta i fins a la propera!
    Una manera boníssima d’estrenar. Petonets i bon cap de setmana

    M'agrada

  5. GEMMA diu:

    Em criden molt l’atenció les cocotts, pero no m’animo mai a comprar-ne perque no se si li truría profit. Veient aquesta recepta, no en tinc tants dubtes…
    Petonets.

    M'agrada

  6. Helena diu:

    Me l’apunto com una boja!! Làstima que no tingui cocotte… no m’extranya que es posés tan contenta si són la mar de boniques, pràctiques i perfectes per fer plats individuals.
    La combinació del porro, xampi i u… m’agrada… m’agrada molt…
    ;) petons guapos!

    M'agrada

  7. judith diu:

    perdoneu???? he llegit bé???? cóm pot ser que m’hagi d’enterar per aquest post que teiu cocottes noves???? això és gravíssssssssssssssssim!!!! Jo vull sucar pa i el que faci falta! han quedat uns ous fantàstics!!! petonets guapos i molt bon cap de setmana!!!!!

    M'agrada

  8. Ana diu:

    Yo también quiero unaaaaa. La verdad es que hace tiempo que quiero probar a cocinar con ellas pero no me animo a comprarlas, aunque viendo estos huevos..¿quién puede resistirse?.
    Os han quedado estupendos.
    Felicidades a Sandra.
    Besos

    M'agrada

  9. Eva diu:

    Al veure la foto he pensat que el que més m’agradava era la cocotte…sempre que les vec penso que m’en compraré una!!!! Són taaaan xules!!!! I aquesta recepta ha d’estar boníssima…i si a sobre el pa tb el vau fer valtres…llavors és plat de traca i mocador! ;)
    Petunets,
    Eva.

    M'agrada

  10. Valerie diu:

    Los huevos en cocotte, que delicia no? Y más el tuyo con espárragos! No tengo platos para poder hacer ese plato, bueno, si quiero si tengo, pero quiero cocottes individuales jaja si lo sé soy una mimada!! Te ha quedado genial.

    Besos!!

    M'agrada

  11. ingrid diu:

    És que le Creuset és molta Créuset!! m’encanta amb aquest color vermell!! és xulíssima! I la recepta…tot un clàssic en aquestes cassoletes! us ha quedat deliciós!
    Molts petonets i bon cap de setmana!

    M'agrada

  12. joaquina diu:

    Aquestes cassoles son una cucada, però passa que si no t´ho regalen, mai cau bé de comprar-les una mateixa. Enhorabona, i la recepta d´estrena una delicia. Molt,molt bona. Petons, i bon cap de setmana.

    M'agrada

  13. manel diu:

    hi ha casualitats que maten, oi? però d’aquesta me n’alegro molt. sort que aquell dia no tenia espàrregs i xampinyons, perquè ja ho dic que han de quedar molt bons amb els ous. els pròxims, a la cocotte!

    M'agrada

  14. Paula Fletcher diu:

    Holaa!! Vaig descobrir les cocottes fa poc temps i n’estic enamorada. En vull una!!!!! És molt greu que trobi maca un olla de cuina?? Cada vegada que en veig una la mir en cara de pena i me’n vaig a plorar als racons…
    M’encanta la recepta d’avui!! De fet quan era petita m’encantava quan la meva mare em posava una olleta petita de fang al forn amb un ou, un poc de pernil, formatge i una salsitxa. Si m’agradava amb una olleta raquítica qué faria amb una cocotte com aquesta??
    Ehhh!!! La vull!! I després de veure la vostra proposta la vull ja!!! (però em sembla que hauré d’esperar)
    Petons guapos i bon cap de setmana!

    M'agrada

  15. Esther diu:

    Esstic boja per una cocotte!!! L’altre dia vaig anar a La Roca i el meu home va dir-me, avui toca roba!! I porto des de aleshores pensant en la maleïda cocotte. Quina enveja Sandra!!!!
    La recepta, genial!
    Petonets parella,
    Esther

    M'agrada

  16. Asela Masià diu:

    Una recepta boníssima. Jo des de fa un temps estic encapritxada a comprar-me una cocotta, però no sé si comprar-me-la individual o més gran. Ja en tinc algunes mirades, ja que aquesta temporada es veu que estan molt de moda, perquè es veuen en moltes tendes de coses per a la casa. M’ha encantat la recepta. Jo la vaig fer un dia i me’n vaig passar de temps, a més, no ho vaig fer al bany de maria i em va quedar massa quallat. La pròxima vegada m’eixirà millor. Besets.

    M'agrada

  17. Pilar19@me.com diu:

    No sé si habrá quedado algo a estas alturas de la vida, pero es que es un plato que me encanta, es una cena perfecta y deliciosa y tus ingredientes para mi gusto muy ricos.
    Besos y feliz fin de semana ;)

    M'agrada

  18. Irene diu:

    Jeje, jo vaig fer el mateix plat quan vaig estrenar les meves cocottes! :)
    És una recepta súper versàtil, com tu bé dius, perquè li pots afegir qualsevol cosa que rondi per la nevera.

    M'agrada

  19. Anna diu:

    Això de les cocottes em té ben intrigada. Al Gadgets de Barcelona fan cursos dedicats només a aquestes cassoletes tan versàtils. Els ous t’han quedat esplèndids! Ara mateix hi sucaria una miqueta de pa…

    Salutacions!
    La Taula d’en Bernat

    M'agrada

  20. Neus diu:

    Eks ous…fa dies que vull pasar des de que em va arrivar la alerta que havies publicat,pero porto uns dies una mica enfeinada, aquests els tinc que tastar, que a casa els ous en cassoleta agraden molt
    Petonets

    M'agrada

Gràcies per deixar-nos un comentari! Recordeu que també podeu fer-ho amb el vostre perfil de Facebook o Twitter.

