Muffins de carbassó

En encanten els muffins, a casa els fem de mil maneres, de dolços i de salats, i els que avui us portem, encara que per l’ingredient principal a algú pugui resultar-li estrany, són ideals per esmorzar o berenar.

A vegades xoca utilitzar en receptes dolces hortalisses que tenim costum de fer servir en cremes, amanides, truites… és a dir, en plats principals de les menjades. Però el carbassó, tal com pot passar amb la pastanaga o la carbassa, aporta als muffins una suavitat i dolçor especial i diferent que sempre sorprèn.

Si els prepareu en motlles de silicona no caldrà que hi feu res d’especial (o si els feu en cassoletes de paper d’un sol ús), però en cas contrari haureu d’engreixar amb una mica d’oli l’interior dels motlles.

Ingredients (6 unitats)

– 150 g de farina

– 100 g de carbassó

– 60 g de sucre

– 1 ou

– 35 g de mantega

– 12 ml de llet

– Mig sobre de llevat químic (tipus Royal)

– Un polsim de sal

– Mitja culleradeta de canyella

– Un polsim de nou moscada

Preparació

En un bol barregem la farina amb el llevat, el sucre, la sal, la canyella i la nou moscada.

En un altre recipient batem els ous, i hi mesclem la llet i la mantega (prèviament desfeta).

Ratllem els carbassons, i ho afegim a la mescla de farina, junt amb la barreja d’ingredients líquids. Remenem fins que la farina estigui ben incorporada i la massa quedi lligada.

Repartim la pasta als motlles, omplint-los fins a tres quartes parts de l’alçada per deixar espai als muffins per créixer.

Amb el forn preescalfat a 200ºC, els courem durant uns 25 minuts fins que punxant-los, surti l’agulla eixuta.

Quan estiguin llestos els deixem refredar una mica dins del motlle, i en desemmotllar-los els posem sobre una reixeta fins que estiguin freds del tot.

Bon profit, i bona cuina!

TAMBÉ POT INTERESSAR-VOS:

Magdalenes de xocolata i taronja

Pizza-muffins

···

42 pensaments sobre “Muffins de carbassó

  1. nancy diu:

    Vaig a comprar els ingredients que em falten i em pose a fer-los!!!! ahir mon pare ens va dur molts carabassons i no sabia com gastar-los….gràcies per l’idea!!!

    M'agrada

  2. joaquina diu:

    El hauré de fer, si o sí. El meu pare m´invaeix de carbassons dia si dia també. Que bons, n´hi faré una safata i els hi regalaré. Quin goig que fan, molt fàcils, i diferents. Gràcies per la suggeréncia. Petons,

    M'agrada

  3. silvia diu:

    Tinc els primers carabassons que he collit de l’hort esperant que en faci alguna cosa. No sé què fer pq la teva recepta és genial! Llàstima que m’he quedat sense càmara de fotos. N’he de comprar-ne una JA!
    Petons

    M'agrada

  4. Valerie diu:

    No sé cual prefiero entre el muffin salado o dulce!! La verdad es que prefiero lo dulce, pero los muffins salados me encantan!! Y por eso me llevo tu deliciosa receta!

    Besos

    M'agrada

  5. Cristina diu:

    Últimament estic veient moltes receptes de carbassó que em sorprenen, jo només el faig servir per cremes, truita o a la planxa i veig que es pot fer de tot, hauré de provar-ho.

    M'agrada

  6. Pilar19@me.com diu:

    A mi también me gustan dulces y salados, no pongo ninguna pega a ninguno. Los de calabaza son una delicia, tienen un aspecto buenísimo.
    Besos y buen fin de semana

    M'agrada

  7. Roser diu:

    com tu dius, un esmorzar o berenar perfecte. Dóna energies a qualsevol!! M’agraden molt els muffins salats, més que els dolços!! petonetss

    M'agrada

  8. Asela Masià diu:

    Muffins de carabassó! Boníssims. És una hortalitza que m’encanta, dolça, tendra i suau. Per cert, la carabasseta i el carabassó és el mateix, és la manera de dir-ho a València. Jo només he fet bescuits de pastanaga (a València es diu carlota; una altra parauleta per a la col·lecció, he he). Però tinc pendent fer-ne un de carabassó des de fa temps, (jo faig sempre bescuits, perquè és més ràpid i les magdalenes no em pugen). Si vols que et diga la veritat, això de tindre un bloc, t’obliga moltes vegades a fer coses pendents des de fa anys, almenys, a mi em passa; des que vaig tindre la primera filla, que té 5 anys, que tenia aparcades moltes receptes per falta de temps i de ganes; ara he tornat a fer cosetes. Gràcies pel teu comentari. Besets.

    M'agrada

  9. a bell bulto (Montse) diu:

    M’encanta la proposta de muffins salats. Veus, jo ja m’ho temia que aprendria moltes coses…és una recepta ideal per fer a casa meva. Toleren que hi posi ou si en surten 6 unitats i és un caprici pràctic per a esmorzars i berenars. Ho faré! Petons.

    M'agrada

  10. gemma diu:

    Fa poc vaig fer una coca de carbassó i ens va encantar, de manera que aquests muffins segur que m’agradarien molt. Ara mateix me’n menjaria un parell per esmorzar! ;)

    M'agrada

  11. fresa&pimienta diu:

    Que pintaza tienen estos muffins!!!!! cuando los he visto he pensado que eran salados, pero al leer la receta me he dado cuenta de que estaba equivocada, son dulces!!! nunca he tomado el calabacín en dulce, lo voy a probar, que gran idea! se ven tan apetitosos……muchos besos guapa

    M'agrada

  12. Paula diu:

    Hola guapos! Un poc més i em perdo l’entrada!!! El que m’hauria perdut!!
    Quina bona pinta que tenen!!!
    Jo vaig quedar flipada quan vaig fer el pastís de pastanaga!! Des de llavors tenc pendent fer-ne un de carbassó i un de remolatxa…veient els vostres muffins m’han entrat ganes de fer-ne…ai, l’operació bikini!!!
    Petons!!!

    M'agrada

  13. starbase diu:

    Jo com la Gemma de la cuinadecasa vaig fer una coca de carbassó. Vaja, de fet va ser la seva recepta només que afegint la pell per a donar color verd.
    I resulta molt bé!

    Uns muffins de categoria :)

    M'agrada

  14. Anna diu:

    La veritat és que a casa els muffins no han tingut massa èxit, ens agraden més les magdalenes perquè són més flonges. Però aquests de carbassó tenen bona pinta i es veuen molt esponjosos, potser és que encara no he encertat la recepta…

    Petons!
    Anna

    M'agrada

  15. Mònica - Coses de Llàbiro diu:

    Divendres vaig fer els meus primers muffins salats però en una presentació diferent i ens van agradar mooooooooolt, repetirem!
    Fins que estiguin freds del tot: podeu esperar tant? Jo no podria! A veure si els muffins us treuran el lloc d’arroseros! Això demostra que feu el que feu us surt bé!
    Petonets.

    M'agrada

  16. ana diu:

    A mí también me encantan pero en casa dicen que los salados ni hablar, así que termino haciendo dulces para unos y salados para mí.
    Me gustan como te han quedado estos de calabacín. Los probaré.
    Besos

    M'agrada

  17. Anna diu:

    Ara tinc un dubte existèncial … a veure si el veieu i em podeu ajudar :P Aquesta tarda podria preparar aquests muffins que tenen una pinta espectacular però em xoca això dels muffins salats. Com es poden menjar? Vull dir, d’acompanyament (per exemple amb carn),com a primer plat, …. ??

    M'agrada

Gràcies per deixar-nos un comentari! Recordeu que també podeu fer-ho amb el vostre perfil de Facebook o Twitter.

