Minutes de Sant Joan

És sabut pels nostres convidats, i també per alguns blocaires que ja ens coneixen, que si alguna cosa ens encanta quan fem sopars a casa, és preparar minutes divertides i originals per presentar el menú.

Ara fa temps que no en penjàvem cap al bloc, i com que el que ens vam inventar per la revetlla de Sant Joan ens va agradar tant, hem volgut compartir-ho amb vosaltres.

No tenim fotos del procés, doncs va ser tot molt intuïtiu i a base de fer proves, ens va sortir bastant de pressa a partir de la idea que ens va venir al cap. A més a més, com sempre, fins que no ho tens tot llest no se t’acudeix que podries haver “documentat” els passos per posar-ho al bloc…

Com veieu, les minutes tenen forma de coet, i desenrotllant-lo apareix escrit el menú. Nosaltres les hem fet per Sant Joan, però si us agraden crec que en qualsevol sopar d’estiu que feu quedareu fantàsticament presentant el vostre menú així.

Però estigueu tranquils, en realitat és bastant fàcil de fer, tot i que entretingut, sobretot si n’hem de fer molts. Però si us ha agradat la idea, i us ho passeu bé fent coses d’aquestes, us animem a provar-ho

Materials:

– Fulls de colors mida DIN-A4

– Pals de broqueta

– Cola blanca i cel·lo

– Cordill

Muntatge:

Imprimim el text (o si volem ho fem a mà) en un full DIN-A4, de manera que quedi en una meitat d’aquest dividint-lo en vertical (en sortirien 2 per full d’aquesta manera). El text però, estarà en una meitat de la tira, i l’altra meitat en blanc, doncs quedarà encolada al bastó. La part escrita ha de tenir un marge, després veureu el perquè. Podem tallar-los una mica i adaptar-los a la mida q ens agradi més, segons les dimensions dels pals.

Nosaltres vam fer servir pals de broqueta, els quals vam enganxar en un extrem del paper, i després vam anar enrotllant posant una mica de cola, fins arribar a la meitat de la tira. Durant aquest procés introduirem l’extrem d’un petit cordill de manera que pengi per la part inferior com si fos la metxa.

Aquí vam seguir enrotllant encolant només 1 o 2 cm de la part superior del paper (que en escriure el text hem deixat de marge). Això és perquè la part superior del petard queda totalment encolada, doncs amb la punxa que hi col·locarem, aquesta part no podria desenrotllar-se.

Finalment, una vegada estat tot enrotllat, anem tallant amb un cúter per sota del marge que hem encolat, de manera que es pugui obrir la part del menú. Fem un petit cucurutxo i l’enganxem a l’extrem superior. Enganxem de nou el rotlle del menú amb un petit tros de cel·lo per posar-ho fàcil als convidats a l’hora d’obrir-ho.

I aprofitem, ja que alguns blocaires ens heu preguntat, per mostrar-vos el menú del sopar de revetlla, que abans ja heu vist escrit a la minuta.

Durant els propers dies alguna d’aquestes receptes sortirà al bloc, així que si us interessen estigueu atents que les anirem explicant.

TAMBÉ POT INTERESSAR-VOS:

Cubs vegetals

Minutes per a un sopar d’estiu

···

Anuncis

37 pensaments sobre “Minutes de Sant Joan

  1. nuria diu:

    M’ha encantat la idea. A nosaltres també ens agrada fer menú però no som tan originals tinc uns ninotets amb pinça però ara vist això vostre a la propera treballaré la inventiva

    M'agrada

  2. QUIMA diu:

    Molt bona idea ¡¡ I tal com dius pe run sopar d’estiu es ideal. Mira cada estiu fem un sopar amb els veins de l’escala i si puc esverinar que porten cada un per sopar potser els hi faré , ja que m’ha semblat una ide molt original.
    Ah i el menú quina pasada . us debieu passar tot el dia a la cuina.
    Petons

    M'agrada

  3. Paula diu:

    Mare meva, mare meva, mare meva….tenc els rulos de punta!!!!
    Però això és un luxe de sopar, ara entenc perquè divendres la Sandra estava missing!!! M’encanta la idea de la minuta!! Crec que us la copiaré!!
    Petonets guapos!!

    M'agrada

  4. Roser diu:

    Una idea genial!! jo el que faig, és fer el menú en un dinA4,però no revela exactament quin és el plat, sino que li dóna una idea, així tenen per pensar!! jaja ja ho posaré un dia al blog que em sembla interessant!! petons!!

    M'agrada

  5. joaquina diu:

    Original idea la de la minuta!!!!! Per la propera. I ja estem esperan amb ansia totes les receptes d´aquest àpat. Veig gotets i cosetes molt apetitoses i interessants. Petons i bon diumenge.

    M'agrada

  6. Mayte diu:

    Que buen reportaje, yo no tenía idea como se hacían y mira que de este lado del mundo los fabrican a montones!

    Me encanta la foto es preciosa y llena de color.

    Besiños.

    M'agrada

  7. Montse de Sants diu:

    Esteu fets uns petardos! Quina passada de minuta i de sopar! Ara fa temps que no m’entretinc en fer minutes, vaig perdre el costum un cop tenir els nens que no tens tant temps…Aquestes propostes vostres són d’allò més divertides i molt ben fetes. Es nota que en gaudiu a tope i ens feu gaudir a tots! M’agrada que m’engresqueu! A veure si aquest estiu ho poso en pràctica! Petonets guapos!!

    M'agrada

  8. Isabel diu:

    Un super sopar, com el dia mereixia.
    Els convidats s’hou debien passar d’allò mes be i sobre tot l’idea de les minutes super divertida……
    Sou uns cracs.
    Petonets parella

    M'agrada

  9. Alba diu:

    Vull totes les receptes!! Quina de coses boníssimes que vau preparar!! :)

    Les minutes xulíssimes, quina imaginació teniu, em faig fan vostra des de ja!!! :)

    Molts petonets guapíssims!! :)

    M'agrada

  10. La Cuina de l'eri diu:

    Si senyors!!! Unes minutes d’allò més divertides i originals. Segur que vau tenir als convidats una bona estoneta jugant amb elles….
    Aquests detallets m’agraden molt, així que me l’emporto que algun dia els faré.
    I el menú… doncs m’encanta!!!! Petons i gràcies per compartir-ho

    M'agrada

  11. Esther diu:

    Quin goig de taula, noia!!! La idea de les minutes m’encanta, et copio!
    Ahh!!! Moltes felicitats mestra!!!!!!!! Que no t’ho havia dit encara,m’alegro moltíssim. També a mí m’agradaria que fosis profe dels peques, n’aprendrien molt!
    Petonets bonica,
    Esther

    M'agrada

  12. Eva diu:

    Senzillament genial!!! Que xulo i divertit!!! Sou la bomba!! i el menú té una pintaaaaa…volem receptes!!! ;)
    Petunets,
    Eva.
    pd. siiiiiiiiiiiii..espero ben aviat tb participar al repte del 15!!!! jijiji!

    M'agrada

  13. elmondejujujudith diu:

    escolteu macos meus, fins aquí hem arribat!!! o ens convideu a sopar d’una vegada o ens plantem d’okupes a casa vostre!!!!! quina passada de minutes!!! i el sopar? ostres, jo vull ser una de les privilegiades ams aquests soparets!!! sou uns artistes!!!! milions de petonets!!!! ;P

    M'agrada

  14. Catieu diu:

    Però que originals!!! A mi també m’agrada fer minutes pels sopars però tret de canviar el tipus de lletra i el fons no sóc gens original. Em copiaré de ben segur les vostres idees…..

    M'agrada

Gràcies per deixar-nos un comentari! Recordeu que també podeu fer-ho amb el vostre perfil de Facebook o Twitter.

