La nostra amanida grega

Aquesta vegada pensàvem que no arribaríem, però finalment hem pogut publicar la recepta per les companyes de “Film & Food“, que aquest mes ens proposaven preparar un plat típic de terres gregues.

A més a més van plantejar un ingredient secret per utilitzar en la recepta, que hem fet servir junt amb altres ingredients hel·lènics per preparar una amanida (el millor que es pot fer a l’estiu) que fos realment un bon homenatge a Grècia.

Ràpidament us expliquem com preparat la recepta, i us demanem disculpes per no poder visitar tots els bloc que voldríem, però anem una mica de bòlit últimament!

Ingredients (2 pers.)

– 2 llesques de pa de pagès

– Un grapat de ruca

– 4 figues o bacores

– Formatge feta

– Olives Kalamata

– Oli i sal Màldon

– Mel i reducció de vinagre balsàmic

Preparació

Torrem les llesques de pa i les posem en els plats per muntar l’amanida a sobre.

Anem posant els ingredients per capes sobre les torrades, primer la ruca, després el formatge, les figues obertes en 4 o 8 trossos (segons la mida) i  finalment les olives.

Acabem l’amanida amb l’oli i la sal Maldon, i una mica de mel i de reducció de balsàmic.

Bon profit, i bona cuina!

···

TAMBÉ POT INTERESSAR-VOS:

Amanida de patata i carbassó amb gambes

Amanida tèbia de bajoques i trompetes de la mort amb ou poché

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anuncis

25 pensaments sobre “La nostra amanida grega

  1. Paula diu:

    No m’ho puc creure….per una vegada soc la primera a comentar!!! Buaaaa!!!
    Una recepta senzilla però segur que boníssima!! Crec que el meu pare (que viuria de figues, formatge i mel) si veu aquesta amanida plorará de l’emoció. Un dia li prepararé i el faré plorar…ja us ho contaré ;DD
    Acabo de descobrir les olives kalamata!!??!!!!
    Petonets guapos i Sandra: a descansar i a carregar els rulos!!

    M'agrada

  2. Isabel diu:

    Quan varem estar a Grecia vaig gaudir d’unes excelents amanides. Totes elles basades en la dieta mediterranea.
    Aquesta la faré (però sense olives) Encara que es una de les bases de aquesta cuina, no puc amb elles. Però ho sustituiré amanin-la amb un bon oli de’oliva verge……
    Petonets parella.

    M'agrada

  3. judith diu:

    sabeu el que més m’agrada??? que és súper fàcil i me la menjaria ara mateix!!!! Xavi, m’en fas una si us plau? ;P les fotos al terrat us queden xulíssimes!!! petonets guapos

    M'agrada

  4. ingrid diu:

    Aquesta torrada/amanida grega té una pinta bestial!! m’encanta! jo també he fet l’amanida, fresca, vistosa, boníssima i ben fàcil!!
    Moltíssimes gràcies per la vostra participació macus,i més encara si aneu tant liats!! doblemente contentes per el vostre esforç!!! ;)
    Un petonàs!!

    M'agrada

  5. Valerie diu:

    Esta receta la tengo que hacer, porque con el pan, la miel y el balsámico… me estoy enamorando! Y encima con el higo, que es una de las frutas que disfruto mucho!

    Besitos

    M'agrada

  6. a bell bulto (Montse) diu:

    Fantàstica la idea de l’amanida sobre una llesca de pa! I m’encanta que hagueu fet servir la paraula ‘bacora’ perquè els que som de can fanga en diem més sovint ‘figaflor’. Les figues comencen a treure el nas i trobo que combinen tant bé en amanida! Ah! I el fons de les fotos amb aquest blau llampant és genial! Petonets guapos i no us estresseu…

    M'agrada

  7. albota diu:

    Boníssima aquesta proposta!! A mi les figues em xiflen i trobo que amb l’amargor de la ruca han de quedar molt bones. I la idea de muntar l’amanida sobre una torrada també m’encanta!!

    M'agrada

  8. Ani diu:

    Que estupenda ensalada¡¡. Yo tengo en casa una gran higuera. Pero lo que tiene ahora mismo son las brevas, los higos estarán en setiembre. ¿Y si hago esta ensalada con brevas? lo veis bien?. Un saludo

    M'agrada

  9. Bet diu:

    Que bona!!! jo no he arribat a temps aquest cop, just ahir em van enviar el meu carnet jijij em va fer molta il·lusió!! el que no sé és com es fa per posar-lo al lateral del blog…. però per la propera hi seré! Aquesta amanideta m’agrada molt, en faig una de semblant que vaig publicar fa temps al clubdecuines, si hi penso algun dia la posaré al blog! petonets :D

    M'agrada

  10. lacuinadelaisabel diu:

    Hola guapos:
    Quina recepte mes refrescant…
    Al final tindre que buscar una excusa per auto regalar-me el sifó.
    En fa po no treure el patit que es mereix i a la cuina ting poc espai.
    Però segur que caurà……
    Petons

    M'agrada

Gràcies per deixar-nos un comentari! Recordeu que també podeu fer-ho amb el vostre perfil de Facebook o Twitter.

