Gaspatxo de cireres

Ja tornem a ser a Barcelona altra vegada després d’una setmaneta fora, i acabant els últims dies de vacances aprofitem per penjar aquesta recepta, que teníem preparada de fa un temps i estava pendent de penjar abans de finals de mes.

I la teníem pendent perquè vam preparar-la per la iniciativa “Memòries d’una cuinera“, que aquest mes ens ha proposat fer gaspatxo o salmorejo. Si voleu participar-hi amb la vostra recepta teniu temps fins el dia 28 de juliol per penjar-la al vostre bloc i fer-los arribar l’enllaç.

Nosaltres hem optat per un gaspatxo de cireres, boníssim i amb un gust molt més suau que el típic gaspatxo andalús, i també, és clar, amb un punt dolç molt interessant que li dóna aquest fruita. I ens encanta, i no és menys important, el color granat que agafa per la barreja de tomàquet i cireres.

Si no l’heu provat mai us animem a fer-ho!

Ingredients (4 pers.)

– 750 g de tomàquet pera

– 300 g de cireres

– Una punta de pebrot verd

– Mitja ceba petita

– La molla de 2 llesques de pa de pagès

– Vinagre Fòrum

– Oli d’oliva, sal i pebre

– Aigua freda

Preparació

Tallem els tomàquets i traiem els pinyols a les cireres. Ho posem tot en un pot per triturar junt amb pebrot, la ceba, el pa i el vinagre. Salpebrem al gust, i ho triturem tot amb la batedora elèctrica. Anirem afegint aigua freda fins aconseguir la textura que més ens agradi, més o menys líquida.

Passem el gaspatxo per un colador de malla fina per retirar-ne les pells i aconseguir una textura agradable.

Afegim un bon raig d’oli al gust i ho remenem a mà, no a màquina, de manera que s’incorpori però no quedi lligat. Ho reservem a la nevera per servir-ho ben fred.

Bon profit, i bona cuina!

···

TAMBÉ POT INTERESSAR-VOS:

Ajoblanco de pinyons – Els rul·los de la Fletcher II

Crema de tomàquet amb escuma d’oli d’oliva

Anuncis

34 pensaments sobre “Gaspatxo de cireres

  1. Paula diu:

    Ohh!!! Quin gaspatxo més xulo!! M’agrada aquest color!
    No fa un poc de mandra això de llevar tots els pinyols a les cireres? Però ha de ser tan bo que segur que compensa l’esforç. Mmmm, m’heu convençut…crec que ho provaré en tornar (per compensar la xocolata) ;DDD
    Petonets guapos i a fer bondat!!

    M'agrada

  2. Roser diu:

    Uaauuu!! m’agrada m’agrada! La sèrie de La RIera van fer un gaspatxo de cireres oi també!?? je,je,je. M’agrada que hagis fet aquesta idea (encara que hagi estat sense voler), deu estar deliciós!! petonnsss

    M'agrada

  3. judith diu:

    Benvinguts!!!!!! ara a recarregar les piles per noves receptes!!!! ja estava desitjant veure la vostra proposta, i m’he enamora’t!!! fa temps que tinc pendent tastar-lo i encara no ho he fet! a veure si encara puc comprar alguna cirera… molts petonets guapos i gràcies per participar!!!! ;P

    M'agrada

  4. silvia diu:

    Quin color més maco que té! Encara mengeu cireres?? Jo ja fa dies que no! El que sí que encara tinc a l’hort són maduixes, me’n surten força. Potser pq aquest estiu no és molt calorós i no les ha aplatanat tant. Potser provaré aquesta recepta canviant l’ingredient de cireres per maduiexes.
    Petons

    M'agrada

  5. Gemma diu:

    Ostres, jo em pensava que només se li dia gaspatxo al típic gaspatxo, però aquests dies he vist que n’hi han de molts tipus. Aquest ha de ser boníssim!!!
    Nois, ja tinc la recepta del 15 preparada! aquest mes he fet els deures ben aviat;-)
    Una forta abraçada!

    M'agrada

  6. Carme diu:

    He de reconèixer que el gaspatxo no és dels meus plats preferits, però el vostre té un color preciós, em fa venir ganes de tastar-lo.
    Espero que les vacances hagin anat molt bé.
    Petons

    M'agrada

  7. Sole diu:

    estoy descubriendo que existen una gran variedad de sabores en el mundo del gazpacho, jamás se me habría ocurrido uno de cerezas… debe de ser muy rico, una pena que acá no están en temporada.

    M'agrada

  8. Bet diu:

    Encara no he tastat mai el de cireres, sempre que el veig penso que ho he de fer, i és que tan sols amb aquest color tan preciós que té ja tinc ganes de fer-lo!!! M’he d’espavilar… veure si m’hi poso abans que s’acabi la temporada de cireres!

    M'agrada

  9. Heva diu:

    Ha quedado con un color precioso, me encanta. Mi madre me lo ha preparado así en alguna ocasión porque no me gusta mucho el pepino y entonces solemos buscar otras alternativas para preparar este plato, yo todavía no lo he hecho así. Encantada.

    M'agrada

  10. conxita diu:

    Gaspatxo de cireres! Quina bona idea, això s’haurà de provar i ràpid abans que ja no poguem trobar cireres a les fruiteries. D’aquest cap de setmana no passa.
    Fins aviat
    Conxita

    M'agrada

Gràcies per deixar-nos un comentari! Recordeu que també podeu fer-ho amb el vostre perfil de Facebook o Twitter.

