Bacallà en tempura amb romesco de carxofes i favetes

Mai diguis mai, diuen. Doncs bé, la recepta d’avui està preparada amb alguns productes que ens van regalar fa poc d’una empresa, així que com que a nosaltres mai ens havia convençut aquest tipus de publicitat en blocs, us explicarem com va anar la cosa.

Ens van escriure des de la botiga online de productes gourmet Seleqto, proposant-nos fer una col·laboració amb el bloc. Nosaltres no volíem passar per haver de fer crítiques positives de productes només perquè te’ls havien regalat, ni fer grans parrafades publicitàries, així que ens ho vam prendre amb cautela.

Van oferir-nos, però, triar nosaltres mateixos els productes que més ens interessessin de la seva web, i no ens demanaven més enllà de fer-los servir en una recepta com faríem amb qualsevol altre ingredient, i referenciar la web de la botiga a l’explicació, res de logos, res de fer la pilota.

A casa ens encanten les conserves, amb elles sempre pots improvisar plats sorprenents en poc temps, així que la majoria de productes que vam triar de Seleqto ho eren.

I aquí teniu el resultat, un bacallà dessalat fregit en tempura, amb un acompanyament impressionant fet en un moment!

Els hi donem les gràcies per haver confiat en nosaltres, i haver-nos donat la llibertat per triar uns productes boníssims i usar-los i presentar-los sota el nostre criteri. Us convidem a visitar la seva web, sobretot ara que ja en plena campanya de Nadal tenen un parell de sorteigs de paneres molt suculents!

Ingredients

– Llom de bacallà (n’hem fet servir de dessalat)

– Favetes en oli d’oliva

– Cors de carxofa

– Romesco

– Mitja tassa de farina de blat de moro

– Mitja tassa de farina d’arròs

– 1 tassa d’aigua freda

– 1 rovell d’ou

– Chutney de ceba

– Oli

– Reducció de salsa de soja

Preparació

Marquem el cors de carxofa en una paella amb unes gotes d’oli, afegim una cullerada de romesco, les favetes i ho escalfem. Reservem.

Preparem la tempura barrejant el rovell amb les farines i l’aigua freda, afegim també un glaçó perquè estigui ben fred.

Passem els talls de llom de bacallà per la pasta de tempura i fregim en abundant oli d’oliva ben calent durant uns 3 minuts.

Emplatem el bacallà acompanyat del romesco, amb una mica de chutney de ceba i una mica de reducció de salsa de soja per sobre.

Bon profit, i bona cuina!

···

TAMBÉ POT INTERESSAR-VOS:

Bacallà confitat sobre crema de nyàmeres

Crema de patata i bacallà amb tòfona

Anuncis

44 pensaments sobre “Bacallà en tempura amb romesco de carxofes i favetes

  1. Chez Silvia diu:

    Jo quina sort!!! aquest productes pinten de maravella, com la recepta d´ aquest bacallà que em xifla acompanyat de les favetes i ja no us dic el chutdney…ummmm!!!dolç i salat….boníssim!!!petons

    M'agrada

  2. Helena diu:

    El bacallà m’agrada però aquest acompanyament de romesco m’ha deixat amb la boca oberta. Una combinació excel·lent, i perfecte pels amants de les favetes com jo ;)
    Petons!

    M'agrada

  3. manel diu:

    feu bé d’explicar-ho i participar en aquestes promocions amb condicions, perquè hi ha massa blocs que a canvi d’uns quants productes s’omplen de fotos, logotips i enllaços i fan una campanya que a les empreses els surt per ben poc.
    m’ha fet molta gràcia aquesta recepta perquè les favetes amb romesco fa temps que els faig per acompanyar peix simplement marcat, la pròxima vegada hi afegiré unes carxofetes baby que jo compro congelades, no de conserva, i també surten molt bones.
    d’una altra banda, també tinc fa temps per penjar un bacallà en tempura, fet amb barretes de bacallà que surten molt bé de preu i bons, o sigui que aquesta recepta vostra m’agrada per partida doble!

    M'agrada

  4. judith diu:

    Em sembla fantàstica la vostra postura, no havieu d’explicar res perquè sou ben lliures de fer el que volgueu, però crec que és d’agrair la vostre explicació! visca els més guapos de Sants!!! ;P Una recepta exel·lent, bueno, això no és nou!!!! molts petonets guapos

    M'agrada

  5. roser diu:

    El meu peix preferit!!! quin plat més original! m’he l’apuntoo!! M’envien menjar perquè contacto amb les empreses que normalment compro perquè m’enviin menjar i així en faig propanganda (ho he vist a molts blogs i per això també ho faig….si m’ho puc estalviar i a sobre ells guanyen publicitat doncs tots contents) Hi ha moltissimes empreses disposades que treballen amb els blogs de cuina. Per això els hi he de fer publicitat…ara jo encantada! jejej petons

    M'agrada

  6. Bet diu:

    Com en sabeu!!! de fer receptes fantàstiques i de posar les vostres “normes” que trobo molt encertades ;) I del bacallà… què dir-ne? si em sembla fantàstic! és un dels meus peixos preferits i no l’havia menjat mai en tempura, l’acompanyament també m’agrada molt, les conserves també són aliades meves!! :P petonets!!

    M'agrada

  7. Alba diu:

    Vaig corrents a mirar això de les paneres, a veure si tinc tanta sort com la Paula, jjjj!!
    El bacallà m’encanta i trobo que les carxofes lliguen molt! Què bé mengeu a casa vostra, eh!! :)
    Molts petonets guapos!

    M'agrada

  8. Sònia diu:

    Quina combinacio!!! Llastima que no en pugui menjar el bacalla… pero la resta si!!! jijijiji I el bacalla els hi deixo a la resta de la family!!!
    Em van genial aquestes receptes de peix… al no menjar-ne mai penso cuinar-lo!!!!
    Un petonas guapa
    Sònia

    M'agrada

  9. Paula diu:

    Ole, ole, ole!!!
    Visca la Bordeta!! No és pot parlar més clar. Així m’agrada: els nostres nens tenen les idees ben clares!! Un 10!!
    Ara que començam a introduir al meu crític culinari en el món marí potser us hauria de copiar la recepta o envio a la Lupita?????
    Petons guapos!
    Per cert, aquest cap de setmana començaré l’operació torrons…a veure que surt!!

    M'agrada

  10. Frabisa diu:

    Concuerdo contigo, realmente es muy desagradable hablar de un producto que no te agrade. Yo tengo como planteamiento que si me envían un producto para probarlo y no me gusta, sencillamente, no hablo de él, me resulta más cómoda como postura a tener que hablar mal.

    Respecto al plato, muy rico, me encanta el bacalao y las alcachofas, mucho, mucho, así que me llevo la receta entera.

    un besazo

    M'agrada

  11. Pilar19@me.com diu:

    Qué rica receta, me encanta todo lo que lleva y todo junto es una delicia.
    Acabo de leer lo de vuestro encuentro “galletil”, ¡como os lo pasais!
    Besos

    M'agrada

Gràcies per deixar-nos un comentari! Recordeu que també podeu fer-ho amb el vostre perfil de Facebook o Twitter.

