Sopa de fredolics

Ja vau veure dimecres l’últim “Caçadors de bolets”? S’acaba el programa, també la temporada de bolets (enguany irregular i estranyíssima amb el temps que ha fet), comença l’hivern, i ho celebrem amb els últims fredolics que suposo que ens menjarem aquest 2011.

Per tant, quina millor manera que acabar la temporada amb una de les millor receptes que se’n poden fer? Una impressionant sopa de fredolics, que bona és poc per descriure-la!

Com que fins més enllà de Sant Esteve ja no tornarem a publicar, aprofitem per desitjar-vos a tots un molt bon Nadal i bones festes!

I vigileu de no passar-vos amb els torrons, que aquest desembre us n’hem donat motius amb tanta varietat per triar que hem tingut a “la Recepta del 15”, així que no us els mengeu tots de cop!

Ingredients

– 250 g de fredolics

– 200 g de pa tallat a llesques primes

– 1 l d’aigua o brou vegetal

– 1 ceba

– Avellanes torrades, 1 all, julivert i uns brins de safrà (per la picada)

– Oli, sal i pebre

Preparació

Sofregim la ceba tallada en una olla, i quan agafi color hi afegim els fredolics nets i tallats i els ofeguem. Salpebrem.

Posem el pa a l’olla, cobrim amb l’aigua o el brou i ho deixem coure durant 30 minuts.

Ho triturem tot amb la batedora elèctrica, però sense que quedi una textura gaire fina.

Fem la picada, l’afegim a l’olla i ho deixem coure durant 5 minuts més.

Bon profit, i bona cuina!

···

TAMBÉ POT INTERESSAR-VOS:

Crema de xampinyons amb sajolida

Sopa de pa

38 pensaments sobre “Sopa de fredolics

  1. Helena diu:

    No l’he provada mai, però aquest plat entraria molt bé amb aquestes esgarrifançes de fred que tinc! Que curiós, l’altre dia mun pare buscava la recepta com un desesperat, ara ja la tinc! jeje
    Petons i bones festes per vosaltres també :)

    M'agrada

  2. Sole diu:

    nunca probé esa variedad de setas, me encanta ver que ustedes tienen acceso a muchas clases de setas. por acá no hay más de 3 o 4 variedades. seguramente en el sur de mi país sea más fácil encontrar otras.
    ¡que pasen unas bonitas fiestas!

    M'agrada

  3. ingrid diu:

    Jo el miro cada setmana!! m’encanta! com aquesta sopeta…..quue bé que em vindria ara :)
    Guapos aquest mes no arrribo a temps de la recepta del 15, em perdoneu??? prometo compensar-ho en la nostra trobada bruixeril…jijijji :)
    Molts petonetsssssss Bon Nadal!!!!

    M'agrada

  4. Salome diu:

    Desde luego deliciosa, esas negrillas… hace que no las como casi tanto como que vivo en Galicia… Os deseo una felices fiestas y que el 2012 no de todo lo que este año nos quitó! Besos

    M'agrada

  5. Anna diu:

    El meu pare sempre em parla de que la meva iaia li feia. Me la guardo per fer-li que es posarà molt content… i així de pas en menjo jo!! jejje

    Bon nadal als dos i bon any!!

    M'agrada

  6. Alba diu:

    Oh!! si és que sou el que sou i sereu sempre: uns cracks! Sempre porteu coses originals i ben bones. Aquesta sopeta ha de ser molt bona, a més porta avellanes torrades, què bo!

    Molt bon nadal guapos!!

    Molts petonets!

    M'agrada

  7. Anna diu:

    Quina pinta més rebona! Aquesta sopa ja l’he vist a més d’un blog i m’està temptant de debò! Llàstima que no veig mai fredolics frescos al mercat…

    Una abraçada i molt bones Festes!
    Anna

    M'agrada

  8. el taller de cuina diu:

    Una de les meves sopes preferides! espero trobar encara fredolics a plaç un dia d’aquests per fer-la. La pagesa que els ven em va explicar una manera de fer-la per llepar-se’n els dits, com la vostra que segur que és deliciosa!!!
    Petonets i bones festes!!!

    M'agrada

  9. Bet diu:

    Molt bon Nadal guapíssims!!! espero que aquests dies siguin molt màgics i que comenceu l’any amb tota la il·lusió del món i més! un petonàs!!
    pd: espero veure les minutes de Nadal, segur que n’heu fet!! ;)

    M'agrada

  10. conxita diu:

    M’encanten els bolets i les avellanes, així és que la trobo una sopeta perfecta.
    Amb tots els torrons que hem aprés a fer això de controlar-se amb el menjar s’està posant dificil.
    Molt bones festes i molt bon any.
    Un peto
    Conxita

    M'agrada

  11. Bet diu:

    Mmmm!! que bona!! nosaltres conservem uns quants fredolics congelats per allargar una miqueta més la temporada, l’altre dia pensàvem bones maneres per gastar-los, ens sap greu i tot! :) petonets guapos, espero que hagueu tingut un bon Nadal i Sant Esteve!

    M'agrada

  12. Paula diu:

    No he menjat mai una sopa de fredolics, però si tenim en compte que els bolets m’encanten i que tot el que fan a la Bordeta m’agrada encara més, aquesta sopeta segur que em “xiflaria”. Ja la podeu tornar a preparar i enviar un tupper cap a Mallorca!!
    Petons guapetons! (Ui, si això rima i tot!! ;))

    M'agrada

  13. web site diu:

    May I simply just say what a relief to find someone who actually understands what
    they are talking about online. You certainly know how to bring a problem to light and make it important.

    More people have to look at this and understand this side of the story.
    I was surprised that you aren’t more popular given that you definitely have the gift.

    M'agrada

  14. web page diu:

    Hey there, I think your blog might be having browser compatibility issues.
    When I look at your website in Firefox, it looks fine but when opening
    in Internet Explorer, it has some overlapping. I just wanted to give you
    a quick heads up! Other then that, awesome blog!

    M'agrada

Gràcies per deixar-nos un comentari! Recordeu que també podeu fer-ho amb el vostre perfil de Facebook o Twitter.

