“Tartaletes” de pop a la gallega

La recepta que us portem avui és d’un aperitiu bastant fàcil de preparar, només cal tenir bons ingredients i el resultat és espectacular.

I tant ens agraden aquestes “tartaletes” (o cassoletes, sempre tenim el dilema del nom!) que les hem fet ja més d’una vegada, i avui per fi us les mostrem aquí al bloc.

Primer van sortir pel dinar de Sant Esteve que va fer la Sandra, i que ja vau poder veure a través del nostre Facebook.

I vam tornar-les a fer pel sopar de pintxos d’enguany, esdeveniment culinari que a casa ja hem establert com a tradició nadalenca amb els nostres amics, i que us expliquem a continuació.

Ho hem fet dues vegades, de fet els dos Nadals que portem a la Bordeta, tot i que aquest any vam tenir problemes amb les dates i vam fer-ho ara fa un parell de setmanes.

És molt senzill, cadascú ha de portar un pintxo (si pot ser ja mig preparat!) i una beguda per acompanyar-lo. Mitjançant un sorteig decidim l’ordre en que sortiran a taula, i un per un anem entrant a la cuina a preparar-los i poc a poc anem fent. El sopar es fa llarguíssim, però ens ho passem la mar de bé!

Nosaltres vam preparar aquestes tartaletes de parmentier de patata i pop a la gallega, i les mini-hamburgueses de salmó que ja vam posar al bloc fa mesos.

Ara us expliquem la recepta, i més avall us deixem el recull de tots els pintxos amb que ens van sorprendre els nostres amics, tots ells boníssims! Què us semblen?

Ingredients

– Massa d’empanada

– Pop cuit

– 2 patates

– Pimentó de la Vera

– Sal Maldon

– Oli d’oliva verge extra

Preparació

Folrem els motlles per a les tartaletes amb la massa d’empanada i enfornem uns 15 minuts fins que estiguin daurades.

Posem a bullir les patates pelades i tallades en aigua salada fins que estiguin ben toves. Les triturem amb la batedora elèctrica amb un bon raig d’oli i un polsim de pimentó de la Vera (hi podem posar una mica d’aigua de la cocció si ens queda la parmentier massa espesa).

Omplim les tartaletes amb la parmentier de patata, posem a sobre el pop, que haurem escalfat prèviament, una mica de sal Maldon, un polsim de la Vera i un bon raig d’oli d’oliva.

Bon profit, i bona cuina!

1- Mini-hamburgueses de salmó

2- Remenat de gules a l’allet

3- Tartaletes de parmentier de patata i pop a la gallega

4- Pintxo de bacallà esqueixat amb pebrot escalivat

5- Tofu fumat amb espàrrecs i tàrtar d’algues al curri

6- Truita de verdures

7- Pintxo d’amanida d’arròs

8- Cassoleta de calamar guisat

9- Milfulles de salmó i crema de formatge amb gambes

10- Pa de pessic amb xocolata i nous

···

TAMBÉ POT INTERESSAR-VOS:

Maduixes en tapa

Crema de tomàquet amb escuma d’oli d’oliva

Ciabatta caprese

59 pensaments sobre ““Tartaletes” de pop a la gallega

  1. Palmira diu:

    Jo els vull tastatr tots!
    Em sembla una idea molt bona, això de reunir-se i anar preparant pintxos per gaudir-ne tots junts :o)
    Les tartaletes em semblen perfectes, m’emporto totes aquestes idees!
    Petonets,
    Palmira

    M'agrada

  2. Sònia diu:

    Jo en vull, jo en vull, jo en vull!!!!!
    Nosaltres tambe ho fem… pero a l’estiu!!! jijijiji
    M’encanten totes, pero em guardo aquestes tartaletes tan bones…. ,mmmmmmm
    Un petonas
    Sònia

    M'agrada

  3. Pilar19@me.com diu:

    Menudo festín.!!! Me encanta comer de aperitivos y me parecen una idea fantástica esas reuniones. Vuestra tartaleta es riquísima, me chifla el pulpo
    Besos familia

    M'agrada

  4. judith diu:

    quin nivell de sopar nois! crec que ja va sent hora que n’organitzem un per nosaltres, no? va, quan quedem??? jajajajajajaja. Només puc dir una cosa: olé vosaltres. Molts petonets guapos

    M'agrada

  5. Eva diu:

    oleeeeeeeeeee!!!! que divertits que son aquests sopars amb amics…i si a més cadascú ha de cuinar…posar una beguda…això ja deu ser la bomba!!! I no feu ranking guanyador???
    Genials tots els pintxos…els vui probar tots! :)
    Petunets,
    Eva.

    M'agrada

  6. Marina Antúnez diu:

    Quina bona idea, amb tartaleta! l’altre dia vaig bullir pop i encara me’n queda. A veure si m’animo i em surten tan bé com a vosaltres, Sandra. La resta d’aperitius també fan molt de goig! Petonet guapa

    M'agrada

  7. gemma diu:

    Conec altres famílies que també fan aquests sopars de pinxos, són molt divertits i tothom s’ho curra molt, com vosaltres ;)
    La vostra aportació em sembla fantàstica, sobretot a mi que no tinc costum de fer servir pop… me l’apunto!

    M'agrada

  8. Helena diu:

    Boníssim aquest pintxo! la veritat és que veient totes les fotos dels pintxos fa goig eh, sobretot ho trobo una manera de disfrutar de la cuina en conjunt molt maca. Nosaltres amb la familia només hem fet concursos de truita de patates, però malauradament la meva mare sempre manipula els resultats….. -_-
    Petons guapos! :)

    M'agrada

  9. Cris diu:

    El pop a la gallega m’encanta, es tradició a casa fer-lo la nit de nadal, la presentació amb les tartaletes li queda genial.
    I la resta de plats quina pinta que te tot! Un sopar de luxe!
    Una abraçada

    M'agrada

  10. ana diu:

    Ayy chicos, con lo que me gustan a mi los pintxos, me habéis dado en el corazoncito con este post.
    Me los llevo todos para probarlos pero estas tartaletas, caen las primeras.
    Besos

    M'agrada

  11. Lídia diu:

    Quina idea més original el sopar de pinxos!! m’encanta aquesta tartaleta, fa molt bona pinta i una idea molt interessant per quan tens gent a sopar!! t’ho copiaré quan tingui convidats!!!

    petonets

    M'agrada

  12. BakeOrDie diu:

    Quina xulada de pintxos!! M’encanta la presentació que fas sempre dels plats, és nota que tens bon gust! I trobo que aquesta manera de presentar el pop és força original :)

    M'agrada

  13. Bet diu:

    Uooo quin sopar més divertit!! ho proposaré, perquè sinó sempre em demanen que cuini jo :P Aquestes cassoletes (o tartaletes, jo tampoc sé mai com dir-ho!) han de ser boníssimes, al meu pare li agradarien molt, és el fan nº1 del pop a la gallega! I els pintxos dels vostres amics també són de molt nivell eh? petonets! :)

    M'agrada

  14. Maria Jose-Dit i fet diu:

    Uauuu em sembla una idea meravellosa fer això per sopar amb els amics…però per això hi ha que tenir amics com els vostres :D no penso amb ningun dels meus que s´animessin a cuinar jajaja…la vostra proposta m´ha encantat!!!
    Petonets

    M'agrada

  15. Paula diu:

    Ummmmmmmmmmmmmmm….després d’això: que tanqui la pulperia que els nois de la Bordeta han arribat!!!!
    M’agrada molt aquesta tartaleta i és molt original. M’ho guardo a pendents. Un dia que hagi de quedar bé ho faré, que ja es sap que aquí el soci no és molt de bitxos marins.
    Crec que el pròxim any podeu convidar a les rul.leres. Nosaltres menjaríem i faríem de jurat. Totalment imparcial, és clar!!
    Petons!!
    PD: On és la neu????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    M'agrada

  16. fresa&pimienta diu:

    Qué tartaletas tan originales de pulpo a la gallega!!! me ha gustado mucho la idea de poner parmentiere ….un bocado ideal para un aperitivo! además me encanta “darle la vuelta” a los clásicos ;) un beso

    M'agrada

  17. Gemma diu:

    Quin sopar més divertit! Tots els pinxos es veuen boníssims, fins hi tot un pintxo per a postres! Sou genials!
    Una forta abraçada i protegiu-vos del fred, que les temperatures estan caiguent en picat, almenys aquí!

    M'agrada

  18. Anna - la felicitat es menja diu:

    MAREMEVA!!!!! i no puc venir a un sopar d’aquests??!!! Em portaré bé, de veritat que no diré ni piu!! jajaja Quin nivell, sí senyor!! Us volia dir quines eren les meves tapes preferides… i m’ha estat impossible!! Això sí, acabo de descobrir la recepta de les minihamburguesetes de salmó amb ketchup de maduixa iiii… em sembla que m’heu canviat la vida jaja Ja estic tardant a fer-ho!! :D

    Súper recepta i súper entrada; un petonet nois!! :D

    M'agrada

  19. Anna diu:

    Nosaltres també vam fer una “Montadito’s party” ja fa temps a casa uns amics i va ser tot un èxit! Les tartaletes de pop tenen una pinta tremenda!

    M'agrada

  20. antonia diu:

    me ha encantado esa idea de la cena de pinchos, qué divertido, mientras tomo nota de éstos…
    ja, ja, me he reído con el comentario que me has dejado , lo del frío de c*** en Barcelona, sí que ha hecho frío pero es que llevaban toda la semana anunciando “la mundial”, yo ya estaba preparada para atrincherarme en casa y al final me ha resultado “decepcionante”!

    M'agrada

Gràcies per deixar-nos un comentari! Recordeu que també podeu fer-ho amb el vostre perfil de Facebook o Twitter.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s