La recepta que us portem avui és d’un aperitiu bastant fàcil de preparar, només cal tenir bons ingredients i el resultat és espectacular.
I tant ens agraden aquestes “tartaletes” (o cassoletes, sempre tenim el dilema del nom!) que les hem fet ja més d’una vegada, i avui per fi us les mostrem aquí al bloc.
Primer van sortir pel dinar de Sant Esteve que va fer la Sandra, i que ja vau poder veure a través del nostre Facebook.
I vam tornar-les a fer pel sopar de pintxos d’enguany, esdeveniment culinari que a casa ja hem establert com a tradició nadalenca amb els nostres amics, i que us expliquem a continuació.
Ho hem fet dues vegades, de fet els dos Nadals que portem a la Bordeta, tot i que aquest any vam tenir problemes amb les dates i vam fer-ho ara fa un parell de setmanes.
És molt senzill, cadascú ha de portar un pintxo (si pot ser ja mig preparat!) i una beguda per acompanyar-lo. Mitjançant un sorteig decidim l’ordre en que sortiran a taula, i un per un anem entrant a la cuina a preparar-los i poc a poc anem fent. El sopar es fa llarguíssim, però ens ho passem la mar de bé!
Nosaltres vam preparar aquestes tartaletes de parmentier de patata i pop a la gallega, i les mini-hamburgueses de salmó que ja vam posar al bloc fa mesos.
Ara us expliquem la recepta, i més avall us deixem el recull de tots els pintxos amb que ens van sorprendre els nostres amics, tots ells boníssims! Què us semblen?
Ingredients
– Massa d’empanada
– Pop cuit
– 2 patates
– Pimentó de la Vera
– Sal Maldon
– Oli d’oliva verge extra
Preparació
Folrem els motlles per a les tartaletes amb la massa d’empanada i enfornem uns 15 minuts fins que estiguin daurades.
Posem a bullir les patates pelades i tallades en aigua salada fins que estiguin ben toves. Les triturem amb la batedora elèctrica amb un bon raig d’oli i un polsim de pimentó de la Vera (hi podem posar una mica d’aigua de la cocció si ens queda la parmentier massa espesa).
Omplim les tartaletes amb la parmentier de patata, posem a sobre el pop, que haurem escalfat prèviament, una mica de sal Maldon, un polsim de la Vera i un bon raig d’oli d’oliva.
Bon profit, i bona cuina!
1- Mini-hamburgueses de salmó
2- Remenat de gules a l’allet
3- Tartaletes de parmentier de patata i pop a la gallega
4- Pintxo de bacallà esqueixat amb pebrot escalivat
5- Tofu fumat amb espàrrecs i tàrtar d’algues al curri
6- Truita de verdures
7- Pintxo d’amanida d’arròs
8- Cassoleta de calamar guisat
9- Milfulles de salmó i crema de formatge amb gambes
10- Pa de pessic amb xocolata i nous
···
TAMBÉ POT INTERESSAR-VOS:
tartaletes molt i mol bones.
Salut!!
M'agradaM'agrada
Jo els vull tastatr tots!
Em sembla una idea molt bona, això de reunir-se i anar preparant pintxos per gaudir-ne tots junts :o)
Les tartaletes em semblen perfectes, m’emporto totes aquestes idees!
Petonets,
Palmira
M'agradaM'agrada
Jo en vull, jo en vull, jo en vull!!!!!
Nosaltres tambe ho fem… pero a l’estiu!!! jijijiji
M’encanten totes, pero em guardo aquestes tartaletes tan bones…. ,mmmmmmm
Un petonas
Sònia
M'agradaM'agrada
Menudo festín.!!! Me encanta comer de aperitivos y me parecen una idea fantástica esas reuniones. Vuestra tartaleta es riquísima, me chifla el pulpo
Besos familia
M'agradaM'agrada
M’agradat molt la recepta i també el sopar de pintxos, pense que es una manera molt divertida de fer un sopar diferent amb els amics.
Un petonet macos
M'agradaM'agrada
quin nivell de sopar nois! crec que ja va sent hora que n’organitzem un per nosaltres, no? va, quan quedem??? jajajajajajaja. Només puc dir una cosa: olé vosaltres. Molts petonets guapos
M'agradaM'agrada
oleeeeeeeeeee!!!! que divertits que son aquests sopars amb amics…i si a més cadascú ha de cuinar…posar una beguda…això ja deu ser la bomba!!! I no feu ranking guanyador???
Genials tots els pintxos…els vui probar tots! :)
Petunets,
Eva.
M'agradaM'agrada
Vam fer “premis” d’estar per casa: al pintxo més “sabrosón”, al més original, ben presentat, “picantón”… imagina’t el nivell!! jajajaja
M'agradaM'agrada
caray estan buenas todas,es una forma muy divertida esta manera de hacerlas,asi todos participan y salen buenas ideas
una abraçada parella
M'agradaM'agrada
Amb ho que m’agrada el pop aquestes tartaletes em semblen una bona opció. Totes les tapes es veuen molt bones, difícil de triar solament una.
Petons.
M'agradaM'agrada
Me quedo bizca de ver tanta maravilla!!!
Las tartaletas son una divinidad ;)
M'agradaM'agrada
Quina cosa més bona!! I fa bastant que no menjo pop a la gallega o sigui que ara encara en tinc més desitg!! Jajaja
Petons
M'agradaM'agrada
Quina bona idea, amb tartaleta! l’altre dia vaig bullir pop i encara me’n queda. A veure si m’animo i em surten tan bé com a vosaltres, Sandra. La resta d’aperitius també fan molt de goig! Petonet guapa
M'agradaM'agrada
Conec altres famílies que també fan aquests sopars de pinxos, són molt divertits i tothom s’ho curra molt, com vosaltres ;)
La vostra aportació em sembla fantàstica, sobretot a mi que no tinc costum de fer servir pop… me l’apunto!
M'agradaM'agrada
Fantàstics, ja veurem quan els vegi la reina galega del meu cor… a veure quan els demana :-P
M'agradaM'agrada
Boníssim aquest pintxo! la veritat és que veient totes les fotos dels pintxos fa goig eh, sobretot ho trobo una manera de disfrutar de la cuina en conjunt molt maca. Nosaltres amb la familia només hem fet concursos de truita de patates, però malauradament la meva mare sempre manipula els resultats….. -_-
Petons guapos! :)
M'agradaM'agrada
Aquests sopar de pintxos és una passada! Divertit i molt bo. M’agraden totes les propostes. Petons
M'agradaM'agrada
Alaaa que guai un sopar així!!! a mi m’encantaria!! la teva tartaleta és fantàstica, m’encanta el pop! petons
M'agradaM'agrada
El pop a la gallega m’encanta, es tradició a casa fer-lo la nit de nadal, la presentació amb les tartaletes li queda genial.
I la resta de plats quina pinta que te tot! Un sopar de luxe!
Una abraçada
M'agradaM'agrada
Recolons!!!! Perdó.
I als que som del barri perque no s’ens informa d’aquets sopars,jaja….
Molt bones idees,si senyor.
Petonets.
M'agradaM'agrada
Puc dir que estava tot… ESPECTACULAR!!! :D
M'agradaM'agrada
M’agraden molt les cassoletes!! Us han quedat molt bé! I quina varietat tan bona que vau poder degustar… Quin gust!
Petons
M'agradaM'agrada
Ayy chicos, con lo que me gustan a mi los pintxos, me habéis dado en el corazoncito con este post.
Me los llevo todos para probarlos pero estas tartaletas, caen las primeras.
Besos
M'agradaM'agrada
Quina idea més original el sopar de pinxos!! m’encanta aquesta tartaleta, fa molt bona pinta i una idea molt interessant per quan tens gent a sopar!! t’ho copiaré quan tingui convidats!!!
petonets
M'agradaM'agrada
Quin nivell!!! Aquesta a casa duraria el temps d’obrir i tancar els ulls…. Una delicia!!!Sou uns cracks!!!
Petonets
M'agradaM'agrada
Me han encantado la presentación…… y la receta claro.
Besos.
M'agradaM'agrada
Un pintxo+una beguda. Us ho vau beure tot???????????;)
El pop a la gallega m’encanta però així presentat m’encanta.
Qué bé viviu a la Bordeta!
Molts petonets.
M'agradaM'agrada
Quina varietat més bona de pintxos…
i aquesta tartaleta la reina dels pintxos …
M'agradaM'agrada
Quina xulada de pintxos!! M’encanta la presentació que fas sempre dels plats, és nota que tens bon gust! I trobo que aquesta manera de presentar el pop és força original :)
M'agradaM'agrada
Carai!!! que bo!!! aquesta tartaleta promet i molt!!! la resta també molt interessants!!!petons
M'agradaM'agrada
Quin bon repertori de pintxos!!!! aquestes tartaletes son ideals i pulides per degustar… m´encanta la proposta!!! petosn,
M'agradaM'agrada
A estas horas se come por acá y estas tartitas me caerían super bien ..pa animarme ahora que veo el futbol…aysss
Mil besos.
M'agradaM'agrada
Uooo quin sopar més divertit!! ho proposaré, perquè sinó sempre em demanen que cuini jo :P Aquestes cassoletes (o tartaletes, jo tampoc sé mai com dir-ho!) han de ser boníssimes, al meu pare li agradarien molt, és el fan nº1 del pop a la gallega! I els pintxos dels vostres amics també són de molt nivell eh? petonets! :)
M'agradaM'agrada
Hi ha molt de talent a aquestes reunions, la tartaleta segur que esta molt bona
Petons
M'agradaM'agrada
Aquest soparet em recorda tant als nostres dinars de tàper a la feina, ains què maco!
http://cuinescuina.blogspot.com/2011/12/dinar-de-nadal-de-tupper.html
Ara m’apunto el tema dels premis….
M'agradaM'agrada
Uauuu em sembla una idea meravellosa fer això per sopar amb els amics…però per això hi ha que tenir amics com els vostres :D no penso amb ningun dels meus que s´animessin a cuinar jajaja…la vostra proposta m´ha encantat!!!
Petonets
M'agradaM'agrada
magnific assortit!!.. jo per dinar, un de cada… plis!
M'agradaM'agrada
molt bona idea, així tothom pot participar aportant alguna coseta. Genial!!
M'agradaM'agrada
Apa nano! No puc dir res més, m’he quedat sense paraules ;)
M'agradaM'agrada
Què original i què bo!
M'agradaM'agrada
Que bo!! m’encanta-
Petons
M'agradaM'agrada
Que ratos tan buenos pasáis con los amigos, que gustazo. Las tartaletas de pulpo son una pasada, así no las he visto nunca. Muy originales.
Un beso y cuando sea la próxima reunión me apunto!,
M'agradaM'agrada
no soy muy de pulpo pero admito que tiene una pinta maravillosa!
M'agradaM'agrada
Fan una pinta espectacular, m’apunt la recepta per fer-la qualque dia!
M'agradaM'agrada
Ummmmmmmmmmmmmmm….després d’això: que tanqui la pulperia que els nois de la Bordeta han arribat!!!!
M’agrada molt aquesta tartaleta i és molt original. M’ho guardo a pendents. Un dia que hagi de quedar bé ho faré, que ja es sap que aquí el soci no és molt de bitxos marins.
Crec que el pròxim any podeu convidar a les rul.leres. Nosaltres menjaríem i faríem de jurat. Totalment imparcial, és clar!!
Petons!!
PD: On és la neu????????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
M'agradaM'agrada
Que bons tots!!! tartaletes apuntades. Nosaltres fem un eventu semblant amb la colla, però tenim els nassos d’anomenar-lo tast de vins!
petonets
M'agradaM'agrada
Aquestes tartaletes m’encanten, en qualsevol de les seves variants.
Petons
M'agradaM'agrada
Un luxe de pintxos! Quin goig.
Nani
No sé què passa que he deixat de rebre els vostres correus, ni com spam.
M'agradaM'agrada
Qué tartaletas tan originales de pulpo a la gallega!!! me ha gustado mucho la idea de poner parmentiere ….un bocado ideal para un aperitivo! además me encanta “darle la vuelta” a los clásicos ;) un beso
M'agradaM'agrada
Quin sopar més divertit! Tots els pinxos es veuen boníssims, fins hi tot un pintxo per a postres! Sou genials!
Una forta abraçada i protegiu-vos del fred, que les temperatures estan caiguent en picat, almenys aquí!
M'agradaM'agrada
La receta es sencilla pero el resultado espectacular.
M'agradaM'agrada
MAREMEVA!!!!! i no puc venir a un sopar d’aquests??!!! Em portaré bé, de veritat que no diré ni piu!! jajaja Quin nivell, sí senyor!! Us volia dir quines eren les meves tapes preferides… i m’ha estat impossible!! Això sí, acabo de descobrir la recepta de les minihamburguesetes de salmó amb ketchup de maduixa iiii… em sembla que m’heu canviat la vida jaja Ja estic tardant a fer-ho!! :D
Súper recepta i súper entrada; un petonet nois!! :D
M'agradaM'agrada
Fantástico!!!
Una forma muy original de comer pulpo.
Besos
M'agradaM'agrada
Hola parella, m’encanta aquest pintxo, bé i la resta tambè…;)
Una abraçada
M'agradaM'agrada
Una mossegada d¡alló més bó.
Muas!
M'agradaM'agrada
Una proposta fantàstica i deliciosa aquesta tartaleta o cassoleta de pop. La resta de pintxos igual d’espectaculars. Uhmmmm
Petons
M'agradaM'agrada
Nosaltres també vam fer una “Montadito’s party” ja fa temps a casa uns amics i va ser tot un èxit! Les tartaletes de pop tenen una pinta tremenda!
M'agradaM'agrada
me ha encantado esa idea de la cena de pinchos, qué divertido, mientras tomo nota de éstos…
ja, ja, me he reído con el comentario que me has dejado , lo del frío de c*** en Barcelona, sí que ha hecho frío pero es que llevaban toda la semana anunciando “la mundial”, yo ya estaba preparada para atrincherarme en casa y al final me ha resultado “decepcionante”!
M'agradaM'agrada