Coulants d’arbequines i de tomàquet i pesto

Fa dies la Sandra es va posar a fer coulants salats i li van sortir aquests fantàstics invents, tots dos boníssims (tot i que jo personalment vaig quedar encantat amb el d’olives arbequines!).

La motivació va sortir a partir d’un concurs que va convocar la Laura del bloc “Coure Coulants, en haver arribat als 100 seguidors a la seva pàgina de Facebook. Va preparar un sorteig (del qual demà en sabrem els resultats!) per tots els seus seguidors, i donava més possibilitats de guanyar a aquells que ens animéssim a preparar alguna recepta de coulants. A veure demà què passa!

Per cert, si també ens seguiu a través de Facebook, haureu vist que últimament la sort i el bon rotllo ens estan acompanyant, haurem de començar a fer euromillones a veure si toca!

La setmana passada la Sandra va guanyar el Pebrot d’or a millor truita virtual que entregava “Mercats de Barcelona per celebrar dijous gras al Mercat de Santa Caterina. I ahir la Mercè de “Destapant cassoles” feia un sorteig per escollir a l’atzar una proposta de mousse de totes les que va rebre (ha fet 2 anys al bloc i va demanar idees per fer una mousse), i va sortir la nostra!

I què més… dijous l’Anna Murgadas va escriure sobre nosaltres i “la Recepta del 15” a Nació Digital! Tota una sorpresa la mar d’agradable! A més a més, per arrodonir-ho, aquell mateix dia arribàvem a les 200.000 visites aquí al bloc, així que no podem demanar gaire més.

Moltes gràcies a tots pel vostre suport i per llegir-nos!

.
Coulants d’arbequines (2 peces)

Ingredients

– 1 ou

– 60 g de farina

– 30 ml d’oli d’arbequines

– Olives arbequines

– Olivada d’arbequines

-Sal, pebre i orenga

Preparació

Separem l’ou i en reservem la clara. Batem el rovell amb la farina i l’oli, hi mesclem les olives arbequines tallades a trossets ben petits, salpebrem i hi posem una mica d’orenga.

Muntem les clares a punt de neu, i les afegim a la massa amb moviments suaus per evitar que ens baixin gaire.

Omplim els motlles fins a la meitat, hi posem una cullerada d’olivada, i cobrim amb la resta de la massa.

Ho enfornem a 180ºC, amb el forn preescalfat, durant uns 10 minuts.

Traiem del forn, deixem refredar una estona, i desemmotllem.

.

Coulants de tomàquet i pesto (2 peces)

Ingredients

– 1 ou

– 60 g de farina

– 30 ml d’oli d’oliva

– 2 culleradetes de tomàquet en pols

– Tomàquet sec en oli d’oliva

– Salsa pesto

– Sal i pebre

Preparació

Separem l’ou i en reservem la clara. Batem el rovell amb la farina i l’oli, hi mesclem uns quants trossets de tomàquet sec, el tomàquet en pols i salpebrem.

Muntem les clares a punt de neu, i les afegim a la massa amb moviments suaus per evitar que ens baixin gaire.

Omplim els motlles fins a la meitat, hi posem una cullerada de salsa pesto, i cobrim amb la resta de la massa.

Ho enfornem a 180ºC, amb el forn preescalfat, durant uns 10 minuts.

Traiem del forn, deixem refredar una estona, i desemmotllem.

.

Bon profit, i bona cuina!

···

TAMBÉ POT INTERESSAR-VOS:

Pizza-muffins

Maduixes en tapa

54 pensaments sobre “Coulants d’arbequines i de tomàquet i pesto

  1. Anna diu:

    Ualaaaa!! Això és fer servir una albergínia de forma ben luxosa…. que surtin tots els restaurants d’estrella… ja poden anar tremolant!! jajajajja

    Moltíssima sort, m’ha encantat la vostre proposta. No podia ser més original!! :))

    M'agrada

  2. Cósima diu:

    Jo, qué bueno. Estoy total y absolutamente enganchada con vuestro blog. Tenéis unas propuestas buenísimas. Además, el grupo de blogs que participa en las recetas del 15 también es super interesante. Y eso que siempre tengo que ir acompañada del traductor de google, pero aún así, siempre he logrado entender todas vuestras explicaciones.
    Muchísimas gracias. Me estáis devolviendo la pasión por la cocina.

    M'agrada

  3. Bet diu:

    Que bé, me n’alegro moltíssim per vosaltres, teniu un blog super xulo, dels primers que vaig seguir!! moltes felicitats per tot això, la feina ben feta no té fronteres ni té rivals ;) M’han encantat aquestes dues propostes, quina imaginació!! petonets i bon cap de setmana!

    M'agrada

  4. Irene diu:

    Wow, sí que heu estat de sort últimament! Enhorabona. Aneu de seguida a comprar l’Euromillon, eh????
    Quina gràcia aquests coulants salats, Els dos tenen una pista estupenda i són ben originals!

    M'agrada

  5. Helena diu:

    Nois sou la pera, inventeu coses boníssimes que ni als millors de la cuina se’ls era ocorregut. Tots dos fan molt bona pinta però m’iniciaré amb el de pesto que el tinc més a l’abast, quines ganes!
    Petons guapos ;)

    M'agrada

  6. Pilar19@me.com diu:

    Hay que ver lo bien que se come en esa casa. Tendré que visitaros, o sí o sí :D
    Un invento fantástico, no me extraña que te lluevan los premios
    Besos

    M'agrada

  7. Gemma diu:

    Això no és sort, és que ho feu la mar de bé!!!! Seguiu així!!!!
    Jo de coulants no n’he fet mai, ni de dolços ni salats, però veient els vostres ja seria hora de que hi fes alguna cosa per arreglar-ho.
    Una forta abraçada, bonics!

    M'agrada

  8. Laura Solanilla diu:

    Els coulant són un territori desconegut per a mi i ni m’imaginava que no fossin de xocolata. Quina lliçonassa, nois ! Us mereixeu tots els premis que us donin. Jo m’ho apunto per probar-ho a l aprimera de canvi…

    M'agrada

  9. Anna Pérez diu:

    Nens esteu on fire!!! jaja Moltíssimes felicitats per tots els premis, mencions… i per aquests súper coulants!! On han estat tota la meva vida?! jaja
    Sóc un desastre, però de veritat que intentaré empescar-me una recepta de llenties abans del 15 de març!!

    Un petonàs!!! :D :D

    M'agrada

  10. Anna diu:

    Mira que m’agraden els coulants de xocolata, però aquests coulants salats tenen una pinta exquisida!
    Enhorabona pels èxits! Esperem que durin molt!!! I penseu-vos això de l’euromillón!!!!

    Petonets!
    Anna

    M'agrada

  11. Paula diu:

    És que els meus nens són uns cracks!!!! Sí, senyorrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!! Olé la Bordeta!!
    M’agraden aquests coulants salats. M’agrada que heu posat els ingredientes per a dos. Així ja no he de calcular ingredients.
    I m’agraden molt les fotos…és que teniu un nivell!!!
    Petons!!
    Ah, voleu que jo també participi amb l’euromillones?? Ara sí, jo no puc posar les creus o no ens tocarà mai. :S

    M'agrada

  12. Donibaneko diu:

    Primer de tot, felicitar-vos per aquesta temporada d’èxits obtinguts i pels que vindran perquè la veritat és que cada visita a la vostra casa és una agradabilíssima sorpresa. Com aquests coulants salats, es veuen divins, Sandra ets una artistassa! no es cosa m’agrada més … Em portés els dos per provar
    Petons.

    M'agrada

  13. MJ diu:

    Nens esteu que us ho sortiuuuuu, no heu parat, però no m’estranya no només teniu un blog que va goig sino aquestes receptes tan i tan bones….

    Un petonet

    M'agrada

  14. MERCÈ-destapant cassoles diu:

    hola nois!, realment esteu d’enhorabona i no és perque sí. En el temps que porteu per la xarxa heu fet molta i bona feina! així que us ho mereixeu!, però deixeu alguna coseta per als altres mortals, homeeee!!!!, ja,ja, a veure demà com va. Ho posareu al FB o al bloc,oi?. Vinga, ànims i seguiu amb aquesta empenta i aquest bon rotllo! Una abraçada. Ah, me’n oblidava!, aquests coulants són massa!, quines ganes de tastar-ne un bocí de cada… bé, ja ho arreglarem això…je,je, una abraçada.

    M'agrada

  15. Asela Masià diu:

    Quina pinta més bona. M’agraden les dues versions. Aquestes olives són de les millors. A veure si teniu sort i guanyeu aquest concurs, ja veureu com sí, que sort no us en falta últimament, eh? Me n’alegre molt. Un beset.

    M'agrada

  16. Chez Silvia diu:

    Mare meva!!!que originals!!! i bons han d´estar. Felicitats teniu un blog molt maco, amb bones receptes i molt bon ambient, que és molt important!!! petonarros dels grans per a les mes grans!!!!

    M'agrada

  17. recetasdetiaalia diu:

    Hola Sandra, gracias por tu comentario y, concretamente, por visitarme porque me has traido hasta aquí. Había visto vuestro logo en muchos blogs pero no me había “dado” por pinchar en el. Y no sabes como me arrepiento después de ver lo bueno que es vuestro blog. Vamos que me tiro de los pelos de pensar en lo que me he perdido todo este tiempo. Me acabo de apuntar a recibir vuestras entradas por email y n operderme ni una.

    Bss y nos veremos a partir de ahora. SEGURO.

    Carmen

    M'agrada

  18. miquel diu:

    fantasticos estos coulants,me parecen muy buenos y originales.
    Y muchas felicidades por esta semana llena de satisfacciones y premios,me alegro mucho por vosotros y animo a seguir sumando mas visitas
    bona semana
    una abraçada

    M'agrada

  19. Sònia diu:

    Plas, plas, plas!!!! Un aplaudiment si us plau!!! Impressionant!!! Sort que el concurs es aleatori que sino…. quina passada!!! Per mi un de pesto!!! Mmmmmm….
    Que la suerte os acompañe…. jajajajaja
    Un petonas
    Sònia

    M'agrada

  20. Cris diu:

    Coulant salats! No els he provat mai, però quina pinta més bona que tenen!!! Deliciosos, el haig de provar!
    Moltes felicitats per tots els premis, i per aquest munt de visites.
    Una abraçada

    M'agrada

  21. COURE COULANTS diu:

    Hola guapos!!!

    Com pot ser que encara no us hagués deixat comentari?? agraïr-vos molt la participació al concurs. Em sap greu haver-vos trencat la ratxa guanyadora però en tot cas haureu de reclamar als petits de la casa. I felicitar-vos pel vostre enginy perquè aquests coulants salats són molt originals i tenen una pinta espectacular. Gràcies per ser com sou!!!!!

    M'agrada

Gràcies per deixar-nos un comentari! Recordeu que també podeu fer-ho amb el vostre perfil de Facebook o Twitter.

