Arancello

Portem ja uns quants dies sense publicar, però la veritat és que hem estat una mica ocupats.

Dilluns va ser l’aniversari de la Sandra, i clar, hem tingut cap de setmana i pont de celebracions! Hi va haver alguns regals culinaris que ja aniran sortint a poc a poc…

Una de les celebracions va ser un sopar “romà” amb un menú completament italià, en el que per acabar vam tastar aquest arancello casolà, que ens va agradar més que el limoncello que vam fer ja fa uns mesos. La recepta és la mateixa, molt i molt fàcil; només cal agafar-se amb paciència les dues setmanes que triga a macerar.

Però el més important, la Sandra vol donar les gràcies a tots els que la vau felicitar aquí al bloc, al Facebook i al Twitter, i especialment a alguns blocs que fins i tot li van dedicar una entrada especial: les seves rul·leres, la Paula de “Bon Tiberi”, la Moni de “Coses de Llàbiro” i la Judith d’“El món de Juju”, i també la Laura de “Coure Coulants” i l’Ingrid de “My Lovely Food”; merci guapes!!

Ingredients (aprox. 3 litres)

– 1’5 l d’aiguardent d’orujo

– 10 taronges mitjanes

– 800-900 ml d’aigua

– 600-700 g de sucre

Preparació

Començarem fent la que segurament és la feina més pesada: pelar les taronges. Una vegada rentades i ben eixutes, anirem traient-ne la pela a tires, intentant que hi quedi la menor quantitat de part blanca enganxada (podria fer-nos amargant l’arancello).

Introduïm les pells de la taronja a l’ampolla on tinguem l’aiguardent, i ho deixem ben tancat macerant durant tota una setmana.

Passat aquest temps, preparem un xarop posant el sucre amb l’aigua en un cassó, deixant-ho durant 5 minuts sense remenar.

Ho afegim a l’aiguardent amb les peles de taronja. Segurament haurem de canviar la barreja a un recipient més gran (nosaltres vam fer servir un bol de vidre). Ho deixem reposant durant una setmana més, amb el recipient tapat.

Quan estigui llest ho passarem per un colador de fil, o per un de normal al qual hi posarem una gasa o drap de fil a sobre, per retirar el màxim nombre d’impureses.

Ho servim ben fred.

Bon profit, i bona cuina!

···

TAMBÉ POT INTERESSAR-VOS:

Limoncello

Llimonada d’alfàbrega

Anuncis

27 pensaments sobre “Arancello

  1. joaquina diu:

    Moltes felicitats per la Sandra!! el limoncello m´agrada, però segur que aquest licor encara més, fet amb taronges ha d´estar deliciós.. apuntada la recepta. Petons,

    M'agrada

  2. Eva diu:

    Oh! Tinc a l’andy assentant aquí al meu costat i ja m’està preguntant que quan ens hi posem a preparar-ne una ampolla. :) Ja us explicarem què tal ens ha anat, ok?

    Una abraçada!

    M'agrada

  3. roser85 diu:

    Quin aniversari més xulu devieu passar!!! no havia sentit mai a parlar d’aquest licor i em sembla escandalosament bo…si el limoncello ja m’encanta…recepta apuntada perquè tinc molta curiositat!! petosn

    M'agrada

  4. gemmaclofent diu:

    Per molts anys!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ja tenim ganes de veure aquests regals culinaris :)
    Mai he fet licor a casa, així que m’apunto la recepta, em pensava que era molt més complicat!

    M'agrada

  5. Mònica - Coses de Llàbiro diu:

    Guapa! Farem intercanvi alcohòlic, ja,ja,ja. Si ja dic jo que tindreu una trucada d’uns anònims.
    Primer vaig dir que hauríeu de muntar una arrosseria, després les festes i ara una licoreria. Ja podeu muntar un Corte Inglés culinari! ja,ja,ja
    Molts petonets.

    M'agrada

  6. Marina diu:

    Us hem trobat a faltar però la pausa s’ho mereixia. Espero que hagis passat un súper aniversari, Sandra! I ben dolç amb tots aquests postres una mica alcohòlics… he he. Petonet!!!!

    M'agrada

  7. Paula diu:

    Doncs, sí, sembla que formam part d’un club anònim.
    A veure si puc entendre perquè la Lupita no ha tornat després de la festa de la tieta; potser li vareu donar una botelleta?? Sí?? Doncs, no ha arribat ni la botella ni la Lupita. Segur que està dormint la mona.
    Molt xules les fotos! La segona on es veuen les taronges a través del vidre és molt maca. Com ja sabeu: m’agrada molt aquesta paret blava!
    Petons guapos!!

    M'agrada

  8. guspiresqueviatgenambelvent diu:

    No sóc massa de licors però tot és posar-hi voluntat!
    Un bon aniversari, si senyor! Amb la Sandra ens portem una dècada exacta, jo més vella, jeje!
    Petons, guapus!

    M'agrada

  9. cullerotfestuc diu:

    quines ganes de veure el menú romà! Feia una pinta la taula tan ben aparada…que segur que el menjar va ser un 10! de moment aquest licor per anar fent boca! :)
    Petunets,
    Eva.

    M'agrada

  10. catieu diu:

    Amb molt de retard però…..Moltíssimes felictats!!!! De ben segur que va ser un dia molt especial. Ja tinc ganes de veure totes aquestes receptes del menú italià uhmmm!!!…
    L’Arancello, deliciós!!!
    Petonets parelleta!!

    M'agrada

  11. CRISTINAT diu:

    Una alternativa al llimoncello per tenir-la en compte. Si el llimoncello és boníssim no em puc n´imaginar com deu estar de bo l´aracello ja que a mí m´agrada més la família taronga.

    M'agrada

Gràcies per deixar-nos un comentari! Recordeu que també podeu fer-ho amb el vostre perfil de Facebook o Twitter.

