“Ajoblanco” d’avellanes de Reus

No us encanta l’ajoblanco ara a l’estiu, ben fresquet, per fer passar la calor?

Aquest és un dels plats més típics de la cuina andalusa i extremenya, elaborat tradicionalment amb ametlla i una mescla base d’ingredients semblant al gaspatxo (pa, all, oli i aigua).

Sabíeu que durant la postguerra, i en períodes d’escassetat, s’acostumava a canviar l’ametlla per farina de faves seques?

Nosaltres no l’hem fet mai amb faves, però si que l’hem provat amb diversos fruits secs, com ara pinyons (la teniu al bloc penjada), festucs, i aquesta vegada amb avellanes, les quals, òbviament, són Denominació d’Origen Protegida de Reus! Sempre s’ha d’escombrar cap a casa!

El resultat és boníssim i sorprenent! Us animeu a provar noves combinacions?

Ingredients

– 200 g d’avellanes torrades DOP de Reus

– 1 all

– 80 ml d’oli d’oliva verge extra

– 2 llesques de pa de pagès

– 300 ml d’aigua

– 200 ml de llet

– Sal

– Vinagre de Xerès

– Pernil d’ànec

– Cireres o raïm

Preparació

Triturem amb la batedora elèctrica les avellanes amb l’all, l’oli, el pa, l’aigua i la llet. Ho salem i hi posem una mica de vinagre, al gust.

Quan n’obtinguem una crema ben fina ho passem per un colador de malla i deixem al frigorífic fins al moment de servir, perquè estigui ben fred.

Emplatarem acompanyant l’ajoblanco amb pernil d’ànec talladet ben fi, una mica d’oli amb avellanes picades, i una cirera o un gra de raïm.

Bon profit, i bona cuina!

···

TAMBÉ POT INTERESSAR-VOS:

Ajoblanco de pinyons

Gaspatxo de cireres

Sopa de síndria

26 pensaments sobre ““Ajoblanco” d’avellanes de Reus

  1. Roser diu:

    QUina bona idea!!! les avellanes de Reus són les millors que mai he tastat, són dolçes, de gust bonissim i sorprenent, que semblen fetes expressament però no, és perquè aquesta terra és bona per conreant-les. Un ajoblanco molt original i catalanitzat! jeje petons

    M'agrada

  2. Helena diu:

    Et confesaré que mai he provat l’ajoblanco, això és un pecat i dels grossos oi?. Em conformaria amb aquest platet tant temptador i ben presentat que tinc al davant per fer passar les penes.
    Petons!!

    M'agrada

  3. Palmira diu:

    Pues aquesta l’haurem de tastar ben aviat, encara que per raons geogràfiques el farem amb avellanes del Piemonte :o) I la versió amb festucs… millor no hi penso ara mateix que tot està tancat i no el puc preparar ara jeje
    Apuntada,
    Petonets,
    palmira

    M'agrada

  4. Bet diu:

    No n’he menjat mai d’ajoblanco! tinc molta curiositat per saber quin gust deu tenir, i veig que tindré feina a tastar les diferents combinacions eh?
    Es clar que sí, amb avellanes de Reus! jeje Petonets!! (el plat és molt maco ;) sembla de restaurant!)

    M'agrada

  5. Anna i Cristina diu:

    Ara a l’estiu venen molt de gust les cremes ben fresquetes!! la veritat és q mai he provat l’ajoblanco tot i l’anomenada que té.
    M’ha agradat q escollissis les avellanes per a fer-lo! les d’aquí al Camp de Tarragona són les millors!!
    ptns!!

    M'agrada

  6. fresa & pimienta diu:

    Ajoblanco de avellas! SI!!!!! me encanta el ajoblanco en todas sus versiones, y con avellanas debe estar para riquísimo y si además con avellanas de Reus, ya me quito el sombrero! la familia d emi padre es de Reus, y por todos es sabido que sus avellanas son LO MAS!!!!!! ideal con la uva! un besito guapos

    M'agrada

  7. carmegc diu:

    Doncs no l’he tastat mai, però té molt bona pinta. A veure si m’animo, que ara els plats fresquets venen molt de gust.
    Petons

    M'agrada

  8. Lídia diu:

    jo sempre opto pel gaspatxo i et pots creure que mai he provat l’ajoblanco i la veritat és que amb aquesta pinta no ser a què espero…

    petonets

    feliç cap de setmana**

    M'agrada

  9. Cotó de Sucre diu:

    Ostres, n’hem fet amb ametlles, naturalment, i amb nous de macadàmia, i coi!!! tenim les avellanes al costat de casa i no n’hem fet mai! És imperdonable, jajaj, quina idea més bona. Segur que el fem! Petonets!

    M'agrada

Gràcies per deixar-nos un comentari! Recordeu que també podeu fer-ho amb el vostre perfil de Facebook o Twitter.

