Pastissets de xocolata i speculoos

Avui a la Bordeta estem de festa, és l’aniversari del Xavi!! PER MOLTS ANYS GUAPO!!

I també estem de festa perquè és el dia de la xocolata! Després de quasi 2 anys de “la Recepta del 15” havia de tocar un mes dedicat a aquest ingredient, així que ja el teniu aquí!

Nosaltres us portem uns pastissets de xocolata amb un punt molt interessant: duen crema d’speculoos al farcit! Aquí podeu veure de que es tracta si no ho coneixeu, i si voleu també podeu recordar la recepta de les galetes especiades que vam preparar el Nadal passat.

La crema d’speculoos la podeu substituir per la vostra melmelada preferida, o fins i tot no posar-ni. I els encenalls de xocolata podeu fer-los vosaltres mateixos amb l’ajuda d’un pelador de patates.

I com que aquest mes d’agost vam estar uns dies de vacances a Bèlgica, vam venir ben carregats de xocolata, així que ens ha vingut fet a mida!

Si sou lectors sense bloc però teniu ganes de participar a la Recepta del 15, ens podeu enviar un correu electrònic a elsfogonsdelabordeta@gmail.com amb la recepta i alguna foto, i nosaltres ens encarregarem de publicar-la al nostre perfil de Facebook i posar-la a l’índex amb tota la resta de participants!

Ingredients (8 motlles de 10 cm)

Massa

– 125 g de farina

– 2 cullerades petites de cacau en pols

– 2 cullerades petites de sucre de llustre

– Un pessic de sal

– 50 g de mantega freda

– 1 rovell d’ou

– Aigua molt freda

Farcit

– 170 g de xocolata belga de postres

– 20 g de mantega tova

– 200 g de nata líquida per muntar

A més a més…

– Crema d’speculoos o melmelada al gust (opcional)

– Encenalls de xocolata

– Llegums secs (pes per coure la massa)

Preparació

Massa

Tamisem la farina en un recipient junt amb el cacau en pols, el sucre de llustre i la sal. Hi afegim la mantega tallada a petits daus i ho amassem fins a obtenir una mescla en forma de molles. Aquest pas podem fer-lo amb robot de cuina si en tenim un.

Hi afegim el rovell d’ou i una mica d’aigua molt freda, i amassem a mà fins tenir una massa homogènia.

Sobre una superfície enfarinada estirem la massa amb l’ajuda d’un corró, i recobrim els motlles (que haurem engreixat amb oli o mantega) amb compte de que el lateral quedi ben recobert també. Passem el corró per sobre per retirar el possible excés de massa.

Folrem per sobre amb paper vegetal, i omplim amb llegums secs que faran pes per evitar que pugi en coure. Primer ho deixem així 30 minuts al frigorífic, i després ho posem 15 minuts al forn (preescalfat a 190ºC). Retirarem els llegums i el paper i ho enfornarem 5 minuts més.

Farcit

Posem en un bol la xocolata tallada a trossos petits, junt amb la mantega estovada.

Portem la nata a ebullició i l’afegim a la xocolata, remenant bé fins que es fongui completament.

Muntatge

Untem al fons dels pastissets amb una mica de crema d’speculoos, i omplim la resta amb la mescla de xocolata.

Ho deixarem a la nevera un mínim de 3 hores. Després, una vegada endurits, podem decorar-ho per sobre amb encenalls de xocolata.

Bon profit, i bona cuina!

···

TAMBÉ POT INTERESSAR-VOS:

Pastís doble xocolata

Trufes de xocolata

46 pensaments sobre “Pastissets de xocolata i speculoos

  1. gemmaclofent diu:

    Felicitats!!!!!
    Amb el tema de la xocoalata estic segura que fareu rècord :)
    Des del Nadal que encara tinc pendent descobrir aquesta crema d’speculos… a veure si ara m’animo a provar-la ;)

    M'agrada

  2. abril diu:

    Quins pastissets mès marevellosos!!!! Entre aquests i totes les receptes d’avui el Xavi no és podrà queixar…cap persona a tingut un cumple tan dolç i especial!!!!!
    Petons

    M'agrada

  3. FRANCESC diu:

    Quina recepta més sensacional!! Això dels speculoos no ho recordava. Quan ho he llegit no sé què m’he imaginat… L’aspecte de la recepta és deliciós. Com a bon xocolataddicte crec que gaudiré molt amb les propostes de la recepta d’aquest més. Encara tinc pendent de fer la meua. Ja en tinc alguna idea, però… A veure si qualla.
    Salutacions
    Uep!! Molts d’anys per al Xavi!!!

    M'agrada

  4. Paula diu:

    Hola guapos!!
    Sé que estic missing, però avui no podia fallar.
    Primer de tot: moltes felicitats, Xavi!!!!!!!! Pensa un desig i bufa molt fort les espelmes del pastís que segur que t’està preparant la Sandra. ;P
    Crema d’speculoos amb xocolata??!!!…mmmm…hauré d’anar a Bèlgica a cercar crema!!! La vull provar!!
    Petons!!

    M'agrada

  5. Carmen diu:

    Felicitats al Xavi!!!!!! Aquests pastissets son boníssims!!!!!!!!!!
    Estic enganxada a la crema d’speculoos, cullerada a cullerada la vaig menjant i a l’hora de fer alguna recepta sempre faig curt :-(
    Petonets a tots dos

    M'agrada

  6. Palmira diu:

    Mare meva quina cosa més temptadora…. a mi m’encanta aquesta crema d’speculoos… quan me la van regalar la vam menjar amb una cullera, no ens va quedar ni una cullerada per cuinar-la:o)
    Apa, cap a la llista de pendents!
    Petonets,
    palmira

    M'agrada

  7. Hoy cocina Vivi diu:

    Aunque con un día de retraso no podía dejar de felicitar a Xavi y, de paso, dejaros mi aportación para este mes. Espero que os guste tanto como a mí… Y por cierto que la combinación del chocolate con la crema de speculoos de Sandra tengo que probarla porque tiene que estar exquisita… adoro los speculoos tanto como el chocolate.
    Petonets. Vivi

    M'agrada

  8. Donibaneko diu:

    Tremenda pinta Sandra. M’encanten aquestes receptes amb tantíssim xocolata … Em porto, la crema de Speculoos m’esta cridant.
    Aaaah felicitats a Xavi i molts petonets per tu maca.
    Petons.

    M'agrada

Gràcies per deixar-nos un comentari! Recordeu que també podeu fer-ho amb el vostre perfil de Facebook o Twitter.

