Mona de Pasqua de xocolata

Mona de xocolata

Què us semblen les mones que hem fet enguany? N’hem preparat una de Bola de drac, per a casa, i una altra del Barça, un encàrrec d’una amiga.

Totes dues són, però, farcides de trufa i amb cobertura de xocolata. La nostra porta ametlla crocant pel costat, però l’altra, per una al·lèrgia als fruits secs, la vam decorar amb boletes de xocolata.

A l’Ori, com veieu a la foto, li va encantar la seva mona amb el Son Goku, i amb boles de drac i tot, convertides en ous de xocolata. Això sí, no vam deixar de decorar-los amb les seves corresponents estrelles!

Mona de xocolata

A continuació us expliquem per separat tots els passos a seguir per a fer la mona.

Primer el pa de pessic, que aquest any hem substituit per una bica blanca, un pastís típic de Laza (Orense), i semblant al pa de pessic. No duu llevat i deu la seva esponjositat a les clares d’ou, però la seva principal característica és que porta nata, que li dóna una textura i sabor especials i característics.

La bica vam preparar-la el dia abans de muntar la mona, de la mateixa manera que la trufa, que ha de reposar a la nevera d’un dia per l’altre.

La cobertura de xocolata es prepara abans de fer-la servir, i l’almívar per banyar l’interior de la bica podem deixar-lo llest el dia abans (desant-lo a la nevera) o fer-lo al moment, però pensant que hi ha d’haver un temps de marge perquè pugui refredar-se abans d’utilitzar-lo.

· Bica blanca (pa de pessic de nata)

Ingredients

– 8 clares d’ou (podem fer servir les envasades pasteuritzades)

– 350 g de sucre

– 350 g de farina

– 350 ml de nata (35% m.g.)

– Una culleradeta d’essència o pasta de vainilla

Preparació

Muntem les clares a punt de neu amb una batedora de barnilles i hi anem afegint el sucre sense deixar de batre fins obtenir una merenga.

Hi tamisem a sobre la farina a poc a poc, i seguim batent (ara a velocitat lenta) fins que quedi ben integrada.

A part muntarem la nata i l’afegirem, fent servir una espàtula, a la mescla anterior junt amb la vainilla, amb moviments suaus per evitar que es desinflin les clares i fins obtenir una barreja homogènia de color blanc.

Preescalfem el forn a 190ºC. Aboquem la mescla al motlle, que si no és de silicona haurem untat amb oli o mantega.

Enfornem amb escalfor dal i baix a 190ºC, durant uns 40 minuts. Sempre ens assegurarem de que està cuita punxant amb una broqueta i veient si surt eixuta. Deixarem refredar sobre una reixeta.

· Trufa cuita

Ingredients

– 200 ml de nata (35% m.g.)

– 50 g de xocolata de cobertura

Preparació

Escalfem la nata en un cassó. La retirem del foc quan arrenqui el bull, i hi afegim la xocolata trencada a trossos petits. Remenem fins que estigui ben desfeta i integrada.

Deixem refredar i ho guardem a la nevera fins l’endemà. Muntem la trufa amb la batedora de barnilles.

· Almívar

Ingredients

– 150 g aigua

– 150 g de sucre

– Una culleradeta d’essència o pasta de vainilla

Preparació

Escalfem l’aigua en un cassó amb el sucre i deixem que bulli uns tres minuts. Afegim la vainilla, remenem i retirem del foc. Deixem refredar.

· Cobertura de xocolata

Ingredients

– 200 g xocolata de cobertura

– 200 ml de nata (35% m.g.)

– 40 g de mantega

Preparació

Escalfem la nata en un cassó. La retirem del foc quan arrenqui el bull, i hi afegim la xocolata trencada a trossos petits. Remenem fins que estigui ben desfeta i hi posem la mantega trossejada. L’incorporem bé i deixem temperar.

· Muntatge de la mona

Obrim la bica per la meitat amb un tall ben recte (si no tenim una lira especial per obrir pastissos ens anirà bé un ganivet llarg de serra). Podem fer servir la bica de cap per avall perquè la part superior de la Mona, on anirà la cobertura, sigui el més plana i llisa possible.

Amb una brotxa untem bé amb almívar les dues meitats de la bica, i la farcim amb la trufa. Pintem també la part superior i els laterals amb una mica d’almívar.

Posem el pastís sobre una reixeta amb un plat o paper de cuina a sota per aprofitar la xocolata que pugui caure, i repartim bé la cobertura per sobre i els costats de la mona.

Enganxem pels costats ametlla, crocant, boletes de xocolata, o allò amb que vulguem decorar la mona. Se’ns enganxarà millor si esperem 5 minuts després de posar la cobertura, així la xocolata no estarà tant líquida i no ens lliscaran els grans.

Acabem amb els ous, les figures i les plomes.

Bon profit, i bona cuina!

Mona de xocolata

···

TAMBÉ POT INTERESSAR-VOS:

Mones de Pasqua

La Mona i el Mico              (de bescuit i de brioix)

31 pensaments sobre “Mona de Pasqua de xocolata

  1. Noemí diu:

    Una pregunteta! El motllo de quins mida es??? Amb un de 20cm i d 7 cm Alt m’aniria be? Es q vull fer la bica! Te molt bona pinta!! Felicitats pel blog!

    M'agrada

      • Noemí diu:

        Hola! La vaig fer i boníssima!! Em ca costar pero 15 minuts mes i ben a baix dl forn porque rs feia massa ràpid! Una consulta mes! La vull tornar a fer i la voldria farcir tal i con expliqueu un dubte!! Si ho farceixo d trufa feta com ganache d xocolata pero muntada el pastis te q estar a la nevera? O el puc tenir ja farcit fora a temperatura ambient? Ho dic per la nata!!! Quan pogueu em contesteu i us agraïre molt!!!!

        M'agrada

      • Els fogons de la Bordeta diu:

        Hola maca! Que bé que t’agradés, a casa sempre triomfa! Això del forn cadascú es coneix el seu, que cada casa és un món jejeje
        Sí, si el farceixes l’has de tenir a la nevera, el que has de fer és treure’l una mitja hora abans (més o menys) perquè estigui a temperatura ambient i queda fantàstic!
        Ja ens explicaràs!
        Petonets

        M'agrada

  2. joaquina diu:

    Espectaculars i perfectes les mones!! quin goig que fan .. a casa tampoc pot faltar cap any la de xocolata, el meu fill i la seva colla la esperen amb moltes ganes…. amb la bica blanca de nata ha d´estar impresionant. Petons,

    M'agrada

  3. Margarida diu:

    Ja ho crec que és per estar content! Només cal mirar l’expressió de l’Ori!!!! Unes mones fantàstiques! Quin goig que fan! (millor dit, feien, perquè no crec que duressin gaire!)
    Petons

    M'agrada

  4. abril diu:

    Estàn genials aquestes mones!!!!!! Jo em quedo tambè amb la del Oscar, tot i que els laterals de boletes de xocolata son ben seductors!!!! Sou uns cracks!!!!!!! Prenc nota per l’any vinent!!!!!!!

    M'agrada

  5. catieu diu:

    Com no havia d’estar content l’Ori!!! Quina Mona més xula!!! I apa que la vostra amiga no deuria quedar bé. Delicioses les dues, amb aquesta bica que pinta boníssima, l’hem de provar!!!
    Moltes gràcies per participar guapos.
    Annie i Catieu

    M'agrada

  6. Palmira diu:

    Això si que és una mona feta amb amor :o)
    Ha quedat preciosa i es veu molt satisfet el seu destinatari.
    Aquesta bica blanca l’he de tastar, no puc imaginar el seu sabor, quina tentació!
    Petonets,
    Palmira

    M'agrada

  7. CRISTINAT diu:

    Molt guapes! Jo també vaig fer una de xoco…però la vaig embolcallar de ametlles sense saber que una de les comensals era alèrgica als fruÏts secs…em va donar un atac, a mi…

    M'agrada

  8. Bet diu:

    Hola guapos!! us han quedat precioses!! m’agraden molt les boletes de xocolata per tot el lateral de la mona, vau tenir una bona pensada! No coneixia la “bica”, segur que m’encantaria. A l’Ori se’l veu super feliiiiç! ^^

    M'agrada

  9. Sílvia Soto Martí diu:

    Quines mones més molones!!!! Sou uns artistes!!! No he fet mai una bica! i és un pa de pessic genial per aprofitar les clares l’endemà d’haver fet crema catalana!!! Sempre acabava fent merengues… a la propera faig la bica! ^^ Us han quedat precioses!! La cara de l’Ori ho diu tot!! ;)
    Molts petonarros padrinassos!!!!

    Nuni
    http://cuinetes.bloks.cat

    M'agrada

  10. Olga Casanova diu:

    Si us plau……..em podeu apadrinar????? A mi no m’han fet mai mona!!! (bé, aclariment: perquè no hi ha tradició a lloc de procedència de la meva família). Veig les vostres…i……penso…necessito padrins!!!!!
    Petons,
    Olga

    M'agrada

  11. jordibeumala diu:

    Amb el ritmazo que porto de pastissos i postres qui sap si algun dia d’aquests em lio la manta al cap i faig servir aquesta massa…però em fa una por que se’m desinflin les clareeeeees.
    Si ho faig, hauràs d’estar online per a si un cas!!! heheehe
    Petons

    M'agrada

Gràcies per deixar-nos un comentari! Recordeu que també podeu fer-ho amb el vostre perfil de Facebook o Twitter.

