Arròs de perrechicos

Arròs de perrechicos

El perrechicoperretxiko és un bolet de primavera conegut també com a “bolet de Sant Jordi”, sobretot fora de Catalunya. Aquí el coneixem com a moixernó, el que vindria a ser un calocybe gambosa, vaja.

Passa que no hem de confondre el moixernó amb el cama-sec, perque al nostre país es venen molt sovint cama-secs deshidratats i etiquetats com a “moixernons”, quan en realitat no ho són. El cama-sec té el peu llarg i estret, en canvi el moixernó és tot ell ample i carnós, molsut.

El perrechico és un bolet que tradicionalment, com un dels seus noms indica, es diu que surt al voltant del dia de Sant Jordi, tot i que a segons quines àrees de la península es pot començar a trobar ja per Sant Josep (cap a finals de març). És especialment apreciat a la zona de Cantàbria, Euskadi i Navarra, on s’acostuma a recollir de mida bastant petita, doncs n’és major la demanda per part de mercats i restaurants que no pas d’exemplars grans.

El exemplars més joves, que són els que associem normalment a la imatge dels perrechicos, tenen el barret més arrodonit i cargolat, en canvi als exemplars adults se’ls va aplanant a mesura que es fan grossos.

Ah! Els que hem fet servir nosaltres són comprats al Mercat de la Boqueria, no els hem anat pas a recollir al bosc. Això sí, estan boníssims, sense cap dubte!

Ingredients (2 pers.)

– 200 g d’arròs Carnaroli

– Un bon grapat de perrechicos

– 2 escalunyes o 1 ceba petita

– Una cullerada de pasta de nyora

– 2,5 vegades el volum d’arròs de brou de verdures

– Unes fulletes de farigola llimonera

– Un raig de vi blanc

– Oli, sal i pebre

Preparació

En una cassola de fang posem a escalfar un raig d’oli i hi afegim les escalunyes o la ceba ben picades, i ho deixem coure fins que estigui transparent.

Hi afegim els bolets i ho coem durant un parell de minuts.

Hi posem l’arròs, el nacarem i afegim la pasta de nyores, seguidament el raig de vi i deixem evaporar.

Afegim les fulletes de farigola llimonera i tot seguit el brou vegetal calent. Coem l’arròs durant uns 18 minuts.

Deixem reposar 5 minuts tapat i estarà llest per servir.

Bon profit, i bona cuina!

Arròs de perrechicos

···

TAMBÉ POT INTERESSAR-VOS:

Risotto de trompetes de la mort

Risotto de tòfona amb escuma de “manchego”

Risotto de faves tendres

19 pensaments sobre “Arròs de perrechicos

  1. Sònia diu:

    Hola bonica!!! Que tal? Jo força mes organitzada, aixi que vinc de visita… jijiji.. i em trobo amb un arros bonissim!!! M’encanten els moixernons… faig unes croquetes… jijijiji
    Be guapa, nomes dir-te que penso venir mes sovint… i es que ara ja torno a estar activa a la blocosfera… i es que he reobert el bloc!!! ;-)
    Un petonas preciosa!!

    M'agrada

  2. Palmira diu:

    Quin arròs més bo! Aquí a itàlia no n’he vist a cap posto… clima massa fred, sense dubte.
    Però a casa sempre el preparavem amb bolets cullits pel meu pare, els millors del món, és clar!
    Petonets,
    Palmira

    M'agrada

  3. cullerotfestuc diu:

    ostrs…no coneixia el perrechicos…m’encanta el nom!! jijiji!!! Sou els reis dels arrossos!!!!! Quina pintaaaaaaa
    Petunets,
    Eva

    M'agrada

  4. Sílvia Soto Martí diu:

    Aquí una altra terrassenca que no coneixia els perrechicos! Sort que us tenim a vosaltres per treure’ns de l’ignorància!!! ;)
    Té molt bona pinta (vaja… com sempre… xD) i és apte per Xavixs!!!
    Que bonic que és nacarar l’arròs i que versàtil és la pasta de nyora (i la de pimiento chorizero també! of course!)!! Ja tinc ganes de tastar un altre arròs dels vostres!!! :)

    Petons!!!!

    Nuni
    http://cuinetes.bloks.cat

    M'agrada

  5. catieu diu:

    Jejeje… ara ja sé que són els perrechicos. Estava intrigada al llegir el títol de la recepta. Una arrós delicios!!! Si és que us surten tan bé!!!
    Petonets parelleta

    M'agrada

  6. jordibeumala diu:

    M’has espantat!!! quan he llegit “perrechico” ja em veia un altre cop com el tontolava frikicuiner que no pilla mai tècniques i ingredients!!!
    Per sort, es tracta d’un moixernó….buffff

    M'agrada

Gràcies per deixar-nos un comentari! Recordeu que també podeu fer-ho amb el vostre perfil de Facebook o Twitter.

