Coca de bledes i feta

Coca de bledes i formatge feta

El passat 11 de maig vam anar amb un grup de blocaires a la Fira de Sant Isidre de Viladecans, convidats pel Gremi d’Hostaleria de Viladecans i mitjançant el Jordi, l’eixerit amic blocaire de Tot és bo el que l’olla cou.

Ens van acompanyar la nostra estimada Nuni del bloc Cuinetes, i el company Oscar de Decuina amb la Cristina.

Primer vam fer una volta per la mostra de paneres de l’Exposició de Fruits del Camp, una tradició que ja arrossega 43 edicions i que s’ha de veure per captar-ne les dimensions de feina i dedicació que suposen totes les composicions que s’hi presenten. Paga la pena de veure-ho!

Tot girant a l’entorn del que suposa el Parc Agrari del Baix Llobregat pel territori, també vam visitar als nois de Babilon.cat que van ensenyar-nos un sistema de jardineria vertical amb autoreg, ideal per a cultivar herbes aromàtiques a casa d’una manera ben senzilla.

Per acabar vam passar a l’Espai Gastronòmic de la fira, on sota les explicacions del Mingo, del restaurant Cal Mingo, vam poder veure en acció a 3 cuiners de Viladecans dedicant cadascun d’ells una recepta a 3 productes de l’horta: la bleda, la col i l’escarola.

Vam tastar un fals xató amb sèpia i caviar d’ou, uns farcells de col farcits d’arròs i vedella, i una crema de botifarró amb penques de bleda a mode de xocolata amb xurros, per part del Salvador de “El Gust”, la Cèlia de “Petit Món” i el Javier del “Canya+tapa=1€” respectivament.

En acabar, als blocaires que havíem assistit al showcooking ens van presentar un parell de receptes més per llepar-se’n els dits, i que també podeu veure a les imatges: uns calamarsons farcits de botifarró amb fesols, i un caneló de pollastre de pota blava amb bolets amb salsa de foie i bacó.

També vam veure que aquest any l’organització va muntar una parada de venta de producte directe de l’horta, però el que l’Ajuntament vol aconseguir és que sorgeixi un mercat de pagès setmanal com el que es realitza a la Colònia Güell.  A veure si la idea va agafant embranzida i tira endavant!

Per la nostra banda, recollint el fet de cuinar amb producte de l’horta, hem triat les bledes per preparar-les d’una manera diferent i molt més vistosa, sobretot pels petits de casa: una coca de bledes amb formatge feta. Esperem que us agradi i us animeu a fer-la, és facilíssima de preparar i molt bona!

Ingredients

– Una làmina de pasta de full

– 200 g de bledes

– Formatge feta

– 3 alls

– Pimentó de la Vera

– Oli, sal i pebre

Preparació

Comencem preescalfant el forn a 200º C.

Laminem els alls i els daurem en una paella amb un raig d’oli. Hi afegim les bledes netes i tallades a trossos, les salpebrem i tapem la paella fins que hagin reduit el seu volum a la meitat.

Estirem la làmina de pasta de full i la punxem amb una forquilla (per tal de que no s’infli) deixant un cm de gruix per banda sense punxar.

Escampem les bledes sobre el full, i hi afegim el formatge feta esmicolat. Pintem les vores amb ou batut.

Posem la coca al forn durant uns 15 minuts. Obrim el forn per cobrir la coca amb pimentó de la Vera al gust, i la deixem 5 minuts més fins que sigui daurada.

Bon profit, i bona cuina!

Coca de bledes i formatge feta

···

TAMBÉ POT INTERESSAR-VOS:

Coca de patata, ceba i romaní

Coques de full amb bolets

Quiche d’espinacs i tomàquet sec

25 pensaments sobre “Coca de bledes i feta

  1. culleraderoure diu:

    jo també tinc a punt per preparar una recepta de bledes i feta….difernet de la vostra pero amb aquests ingredients…..quina casualitat ¡¡¡¡¡¡ ah¡¡¡ i la vostra també la faré , té bona pinta¡¡¡¡¡

    M'agrada

  2. abril diu:

    un día ben xulu sens dubte i una coca pels petits i pels grans… amb bledes es una bona forma de menjar verdura i el formatge segur que li dona un punt boníssim!!!!

    M'agrada

  3. Sílvia Soto Martí diu:

    Hola estimats meus!
    Ja sabeu que les bledes i jo no ens portem gaire bé (traumes d’àvies que em feien menjat el “tronxo” bullit i no m’agradava gens!). L’altre dia en tempura ja me les vaig començar a mirar d’una altra manera i amb aquesta coca vostre… vès que no ens reconciliem amb les bledes i tot! ;)
    Molts petons guapíssims!!! I bon capde!!!! :D

    Nuni
    http://cuinetes.bloks.cat

    M'agrada

  4. Cósima diu:

    Lo de los jardines verticales me parece genial porque es algo más asequible a los que no tenemos jardín ni vivimos en una casa unifamiliar. Las acelgas son una de mis verduras fetiche (me gustan más que las judías verdes y que cualquier tipo de col). Tomo nota de tu propuesta. Un besazo.

    M'agrada

  5. Palmira diu:

    Una manera molt divertida de menjar bledes, sempre em sembla la menyspreuada de l’hort amb lo bona que és.
    Uns moments fantàstics passats junts, quines coses més bones vau poder tastar…
    Petonets,
    Palmira

    M'agrada

  6. Eva diu:

    ja tinc el sopar d’avui!!! Tinc un manat de bldes i una pasta brisa que ronda ja fa massa x la nevera! Ara compraré feta!!! merci nois!!!! :)
    Petunets
    Eva

    M'agrada

  7. Sònia Viéguez diu:

    Guauuu!! Quina cronica mes maca… m’encantan aquests saraus!!! jijijiji
    La coca deu ser bonissima!! Sempre utilitzem mes els espincas pero la bleda tambe te el seu encant… m’encanta la combinacio amb feta! Mmmmm
    Un petonas
    Sònia (Encontrar la Felicidad en los Pequeños Detalles)

    M'agrada

  8. Paula diu:

    Hola!!!
    Això és el que jo dic un dia ben complet!!!!
    Bledes amb feta????!!! M’agrada la combinació. Ho faré el dia que em vulgui donar un petit homenatge!!
    Petons guapos!!

    M'agrada

Gràcies per deixar-nos un comentari! Recordeu que també podeu fer-ho amb el vostre perfil de Facebook o Twitter.

