Entrepà de pastrami

Alerta i atenció als lectors, perquè avui comencem amb agraïments! Agraïments per a tots vosaltres que ens seguiu, perquè l’1 d’agost tot just farà 5 anys que vam començar aquest bloc! Com pot passar tan ràpid el temps? Merci per llegir-nos i continuar visitant-nos després de tants anys!

I com que no volíem marxar de vacances sense una nova proposta del “Rebost Gourmet”, avui publiquem aquesta deliciosa entrada parlant-vos del pastrami!

Pels que no el conegueu, es tracta d’un fiambre de carn vermella, normalment vedella, sotmès a una salmorra amb herbes i espècies, i posteriorment fumat. A Estats Units i Gran Bretanya s’acostuma a coure abans del procés de fumat. Normalment es menja en entrepà.

Sembla que té origen en la població jueva de l’europa de l’est, de la zona d’Hongria i Romania, i a finals del segle XIX, la immigració d’aquests territoris el va dur fins als Estats Units, fent-se molt conegut sobretot a Nova York.

Precisament la Sandra va descobrir-lo al “Kat’z Delicatessen”, un dels establiments especialitzats en pastrami més emblemàtics de Manhattan. El local és conegut, a més a més, perquè és on es va rodar l’escena més coneguda de la pel·lícula “When Harry met Sally”.

Nosaltres hem volgut fer una versió clàssica de l’entrepà de pastrami, amb pa de sègol i acompanyant-lo de formatge fumat, cogombrets envinagrats (pickles), chucrut, salsa de rave picant i mostassa. Acompanyat d’una cervesa hongaresa ben fresca és una autèntica delícia!

El pastrami, així com la resta d’ingredients de l’entrepà, vam comprar-los a la botiga especialitzada “Paprika Gourmet, un paradís de la cuina hongaresa que us recomanem visitar sens falta! Els trobareu a Barcelona, a prop de la Sagrada Família, i us aconsellaran de luxe.

I com sempre, no us descuideu de passar pels blocs de la Nuni i la Bet per veure altres propostes d’entrepans de pastrami!

Entrepans de pastrami

Ingredients

– Pastrami

– Pa de sègol

– Formatge cheddar fumat

– Mostassa

– Salsa de rave picant

– Chucrut

– Cogombrets en vinagre

Preparació

Untem el pa amb la mostassa, cobrim la part de baix amb el chucrut, una mica de salsa de rave picant, el pastrami (ens van recomanar uns 8 talls per entrepà), el formatge i els cogombrets tallats a làmines.

Per tal que el formatge es fongui podem passar l’entrepà per la planxa, o donar-li un cop de grill.

Bon profit i bona cuina!

Entrepans de pastrami

Anuncis

4 pensaments sobre “Entrepà de pastrami

  1. Cuinetes diu:

    Per molts anys estimats!! 5 anys ja són una colla d’anys!
    Ja de bon matí babejant amb aquestes propostes que heu preparat!
    M’encanta aquest entrepà que heu preparat amb el pastrami. Que bo que és el pastrami… :’)
    A falta de porta màgica del Doraemon per anar directes al KATZ’s (molaria eh?) està molt bé que tinguem un lloc de referència per comprar-ne, com el Paprika Gourmet.
    Bones vacances bonics!! :)

    M'agrada

  2. Bet diu:

    Ohhhh moltes felicitats per aquests 5 anys!!! Encara recordo quan vaig descobrir el vostre blog, de seguida vaig quedar-hi enganxada ^^
    Entre vosaltres i la Nuni he descobert els autèntics entrepans de pastrami i m’heu fet venir moltes ganes d’anar a NY :)
    Molts ànims que aviat comencen les vacances, petonets guapíssims!!

    M'agrada

  3. mon diu:

    Quina bona pinta aquest bocata!!!! i a més he après que el pastrami es de vedella, jo pensaba que era porc.
    M’ha encantat tota la historia i lo deliciós que deu ser aquest entrepà! L’heu
    molt professionalment!
    Conec la tenda…una pasada!

    I per cert, crec que no us ho havia dit ( i si ho he fet, em repeteixo) M’ENCANTA la nova imatge del blog!
    Felicitats…. cinc anys! jo tambè els faré a febrer….. ja començem a ser uns clàssics!!!!

    M'agrada

  4. Olga Casanova diu:

    Moltíssimes felicitats per l’aniversari! I…que siguin molts més!!!
    Un ingredient exquisit i un entrepà de luxe per celebrar-ho! No coneixia el pastrami! Ara ja sé una coseta més….. Em quedo amb ganes de tastar-lo!
    Petons,
    Olga

    M'agrada

Gràcies per deixar-nos un comentari! Recordeu que també podeu fer-ho amb el vostre perfil de Facebook o Twitter.

