Crema de carxofes

Tot i que a aquestes alçades d’any ja hem viscut unes quantes jornades de força fred, no és fins avui, dia del solstici d’hivern, que canviem oficialment d’estació. Es preveuen pluges i temperatures baixes, i com tots sabeu, un dels millors remeis per aquests casos és una bona sopa o crema que ens esclafi els ossos a l’hora d’entaular-nos.

Així que aneu preparant la cullera, doncs avui us portem una crema de verdures boníssima, amb la que segur quedareu amb la panxa força tipa i el cos ben calentó!

Ingredients (2 pers.)

– 4 carxofes grosses

– 1/2 ceba

– 1/2 porro

– Aigua

– Crema de llet

– Oli, sal i pebre

Preparació

En una paella sofregim la ceba i el porro fins que estiguin cuits. Mentrestant podem anar pelant i tallant les carxofes.

Les afegirem al sofregit, donant-li unes voltes, i salpebrem. Afegirem aigua com per cobrir les carxofes, i deixarem coure fins que estiguin ben toves.

Triturem i passem la crema pel colador xinès per aconseguir que quedi el més fina possible, doncs sinó resultaria molt fibrosa al tacte quan la mengéssim.

Finalment, en el cassó on l’haguem colat, l’escalfarem amb un rajolí de crema de llet.

Servim al gust, per exemple, amb uns crostons de pa.

Bon profit!

I com deia en Pastellé, que tingueu una bona cuina!

···

TAMBÉ POT INTERESSAR-VOS:

Crema d’espàrrecs verds

Romesco de carxofes i patates amb gambes

32 pensaments sobre “Crema de carxofes

  1. Helena diu:

    A mi m’encanten les cremes de verdures, llàstima que el meu xicot sigui el pol oposat! ahahahhaha
    Aquesta crema ha d’anar de conya per escalfar-nos del fred polar de fóra el carrer, i sobretot és una recepta saníssima. Amb lo bones quesón les carxofes….

    Molt bon Nadal guapos! i que passeu unes festes esbojarrades i amb bona cuina! ;)

    M'agrada

  2. Mònica diu:

    M’encanten les cremes de verdures i les carxofes!
    Una boníssima recepta per guardar per després de festes, diuen que van tan bé les carxofes per perdre quilets, no?
    Petonets i molt bones festes!

    M'agrada

  3. gemma diu:

    Amb la pluja que cau avui, aquesta crema de carxofa calentona es posaria divinament… m’encanta la crema de carxofa, és de les meves preferides. I amb la decoració de la nata queda plat de diumnege ;)

    M'agrada

  4. Alba diu:

    A mi no m’agraden gaire les cremes però aquesta de carxofa no se què té diferent que m’encanta! L’he menjat amb xips de carxofa i amb cloïses, en tots dos casos, em va semblar deliciosa. M’ha agradat molt el decorat de la nata líquida i els trossets de pa!!
    Ktxins ara me’n menjaria un platet, jiji!!

    Molts petonets!!! :)

    M'agrada

  5. J. diu:

    Que crema mas maravillosa… Tiene una pinta fantástica, y además, esa presentación es muy pero que muy acertada. Me gusta dodo menos al alcachofas… ;)

    M'agrada

  6. MERCÈ-destapant cassoles diu:

    Tot i no ser molt de carxofes, reconec que la crema és d’allò més bo…vaig fer la de la Mireia Carbó i era ben bona. A jutjar per les fotografíes la teva és ESPECTACULAR!…uNA ABRAÇADA I MOLT BONES FESTES!!! (després de festes hem de trobar-nos amb el cafè de nit, que sóm veïns home!…ja ho sé sóc una mica insistent…)

    M'agrada

  7. Sara diu:

    Amb lo que m’agraden a mi les carxofes i encara no m’he decidit a fer-les en crema… Ho hauré de provar!
    Estic desitjant veure el teu torró de Bailey’s… el nom ja ho diu tot, una idea boníssima!
    Bones Festes!

    M'agrada

  8. ingrid diu:

    Quina crema més suau, de color exquisit! i amb una posada en escena espectacular!!!! m’encanten les cremes!
    Desitjo que pasis un Bon Nadal i unes bones festes!
    Un petó enorme Sandra!!!

    M'agrada

  9. Marina diu:

    Sandra! Moltes gràcies per passar pel meu bloc. El teu és fantàstic, m’encanta!
    Docns sí, estudio Educació Infantil a la Universitat de les Illes Balears, a Eivissa. Vaig començar l’any passat i estic encantada. També vaig estar a la UB, però fent Filologia Catalana.
    T’afegeixo a la meva llista de blocs i aniré passant per aquí segur.
    Una forta abraçada!!

    M'agrada

  10. MªDolors Serrat diu:

    La faré per Reis, serem 15!!!
    Ho faré amb carxofes congelades, per no pelar tantes carxofes.
    Hi afegiré tòfona que hi queda bé i també trossets d’ibèric.
    Dodo

    M'agrada

  11. surfzone diu:

    Estic flipant, vaig fer aquesta mateixa recepta al curs de cuina de Nadal… sense haver-la vist abans! Vaig variar els crostonets de pa per cansalada, pernil i carxofa fregits cruixents i hi vaig posar un raig de vi blanc a l’ebullició.

    M'agrada

  12. Tina diu:

    Avui hem fet la crema aquesta i ens ha agradat molt, així q la incorporem a la nostra menja, i això q no m’agrada pelar les carxofes pq mai els hi trovo el punt on haig d treure fulles.

    M'agrada

Gràcies per deixar-nos un comentari! Recordeu que també podeu fer-ho amb el vostre perfil de Facebook o Twitter.