Fideus “xinos” amb verduretes

Demanem disculpes pel col·loquialisme que ens hem pres la llibertat d’encabir al títol, doncs no ens acabava de convèncer anomenar-los “fideus d’arròs fregits amb verduretes”. De tota la vida n’hem dit fideus “xinos” (que no xinesos), així que ens ha semblat un llicència poètica prou justa.

El que més ens agrada d’aquests fideus, pel que fa sobretot a una qüestió pràctica, és que essent tant fins, es fan molt de pressa. Els remulles en aigua calenta uns pocs minuts i ja pots saltejar-los amb allò que et vingui de gust. Aquesta vegada els hem fet amb verdures, però me’ls imagino fets amb bolets variats, marisc… mmm… se’m fa la boca aigua només de pensar-ho!

Per cert, sou dels que us mengeu els fideus amb els bastonets, o feu trampa amb la forquilla? La curiositat d’avui va sobre bastonets: tot i que tradicionalment sempre s’havien fet, principalment, de bambú, i des de ja fa anys també de plàstic per poder-los reutilitzar, es diu que al Palau Imperial Xinès s’usaven ja en temps immemorials bastonets de plata, i no només per una qüestió de luxe, sinó per detectar verí en els menjar reals.

Ah! Avui no posem quantitats a la recepta; la vam fer a ull, i és molt fàcil d’adaptar a les necessitats de cadascú i al nombre de gent que siguem a taula.

Ingredients

– Fideus d’arròs

– Carbassó

– Pastanaga

– Porro

– Xampinyons

– Tomàquets cherry

– Salsa de soja

– Farina de moresc (Maizena)

– Sèsam

Preparació

Tallem les verdures a tires ben primetes i les sofregim al wok o la paella; hi afegim la salsa de soja i una mica d’aigua on hi haurem dissolt una culleradeta de farina de blat de moro per espessir la salsa. Reservem.

A banda, en un recipient amb aigua calenta, posem a remullar els fideus d’arròs durant 4 minuts (cadascú ho farà segons les instruccions del seu paquet), i els escorrem.

Ja podem afegir-los a les verdures i sofregir-los de tal manera que s’incorporin bé a la salsa i es fregeixin una mica. Els servim amb sèsam torrat per sobre.

Bon profit i bona cuina!

TAMBÉ POT INTERESSAR-VOS:

Pasta fresca amb verduretes

Cuscús amb verdures

···

24 pensaments sobre “Fideus “xinos” amb verduretes

  1. judith diu:

    Doncs no patiu que li diré a l’Yves que avui no miri el bloc i així no us dirà res! jijijiji. Quina recepte més bona! ara fa dies que no fem fideus “xinos”! Nosaltres som dels que no fem trampes!!!! ;) petonets guapos i bon cap de setmanaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa (a veure si la meva nena fa treura fum dels fogons de la Bordeta aquest cap de setmana!!!!!).

    M'agrada

  2. Pilar diu:

    Pues yo hago trampa descaradamente, los como con tenedor :)
    Me chiflan los fideos chinos con verduras y en la foto con los cuencos tan propios se ven impresionantes.
    Besos

    M'agrada

  3. Tast de Cuina diu:

    Doncs.. jo faig tramnpa!!!… amb forquilla!!! jejejeje…. amb bastonets no en pesco ni un!!! ;)

    M’encanten els fideus.. i aquests especialment tenen una pinta espectacular…

    Petonets

    M'agrada

  4. Loles diu:

    els fideus “xinos” siguin com siguin, son la meva perdició. Els menjaria cada dia, i jo amb bastonets, uns que em varen portar de vietnam, els fa (als fideus) mes autentics
    Bon cap de setmana parella

    M'agrada

  5. Paula diu:

    Mmmm…com m’agraden…no patiu, jo faig trampa i també dic “xinos”!!
    Ja veig que tens un cap de setmana ben ocupat gastronòmicament. Nosaltres l’aniversari del meu pare, dinar familiar de Sant Josep el diumenge i un sopar. O sigui que em toca fer tres pastissos!! Avui a menjar verduretes!!
    Bon cap de setmana i enhorabona per l’èxit de les cremes catalanes, impressionant, oi??
    ;))

    M'agrada

  6. Elisabet diu:

    Nosaltres som fans dels fideus “xinos”, però a casa no n’he fet mai, així que aquesta va directe a “pendents”!
    Ténen molt bona pinta!!
    Bon cap de setmana.

    M'agrada

  7. manel diu:

    teniu tota la raó, aquests fideus ‘xinos’ són molt pràctics i donen bon resultat, sempre amb una base de verdures saltades, afegint-hi qualsevol cosa: pollastre, gambes, bolets, salmó… i, evidentment, s’us perdona la llicència perquè tots diem xinos :-))

    M'agrada

  8. Sole diu:

    uy, uy, uy! que rico! este plato me encanta, y siempre lo culmino igual que vos, con las semilllitas de sésamo que le dan una textura crocante muy interesante. :o)
    ¡buena semana!

    M'agrada

  9. Asela Masià diu:

    A mi també m’agraden aquests fideus, amb verdures, xiitake i gambes. Estan molt bons. Jo me’ls menge amb bastonets, és com més m’agraden, no sé perquè, em sent més implicada amb el plat. El que passa és que m’agraden els bastonets que trauen als restaurants, més quadradets, perquè els que són més rodons i pintats o de plàstic se m’esvara el menjar i no puc amb ells, no sé si només em passa a mi. També m’agrada menjar-me la tempura i el sushi amb bastonets, pense que és la millor manera de fer-ho, ells ho fan així, per alguna cosa serà.

    M'agrada

Gràcies per deixar-nos un comentari! Recordeu que també podeu fer-ho amb el vostre perfil de Facebook o Twitter.