Bacalao a la dorada (bacalhau à brás)

La recepta que us portem avui és típica lusitana, segurament un dels plats tradicionals portuguesos amb més renom, coneguda com bacalhau à brás, i consisteix en una espècie de remenat d’ou amb bacallà i patata, amb infinitat de variants en l’elaboració.

Però també, per allò de la proximitat geogràfica, és una menja molt típica d’Extremadura i d’altres regions espanyoles properes al país veí, aquí sota el nom de bacalao a la dorada.

Doncs resulta que és un plat que jo menjava bastant sovint de petit, i que fa temps que li vaig dir a la Sandra que havíem de provar de fer.

El meu pare va aprendre’n la recepta quan va fer la mili a Badajoz, i recordo que era un plat que preparàvem entre tots els caps de setmana, desfent el bacallà amb les mans tot buscant les espines, i tallant les patates ben ben petites.

Cercant diferents versions de la recepta he vist que varien una mica de com la feia el meu pare, així que n’hem fet una adaptació de les variants que hem trobat, una mica al nostre gust.

El que sí que hem fet és acompanyar-ho amb olives negres, en el nostre cas de Kalamata, tal i com és tradició a Portugal.

Ingredients (2 pers.)

– 2 patates mitjanes

– 1 ceba

– 250 g de bacallà esqueixat dessalat

– 3 ous

– 1 gra d’all

– Uns brins de safrà

– Oli d’oliva

– Olives negres (per acompanyar)

Preparació

Tallem les patates en forma de palla o laminades molt fines, i les fregim en abundant oli calent fins que quedin daurades, però una mica desfetes.

En una altra paella o cassola, sofregim a foc lent la ceba picada molt petita amb el gra d’all també picat. Quan està llesta hi afegim el bacallà esqueixat en trossos petits, i ho ofeguem bé. Mentrestant infusionem uns quants brins de safrà en dues cullerades d’aigua calenta.

Incorporem les patates al bacallà, i fora del foc ho barregem bé fins que quedi una massa ben integrada. Ho tornem al foc i hi posem l’aigua amb el safrà i els ous batuts, i ho coem com si fos un remenat. Podem quallar més o menys l’ou al gust de cadascú.

Bon profit, i bona cuina!

···

TAMBÉ POT INTERESSAR-VOS:

Bacallà confitat sobre crema de nyàmeres

Bacallà en tempura amb romesco de carxofes i favetes

35 pensaments sobre “Bacalao a la dorada (bacalhau à brás)

  1. miquel diu:

    una buena receta sin lugar a dudas y me encanta tambien el bacalo con este trio de ingredientes huevos,patatas y bacalao en plan remenat divino
    bona setmana

    M'agrada

  2. manel diu:

    aquest bacalhau dourado sempre m’ha encantat, amb el contrast de l’ou, les patates cruixents i el bacallà.. una delícia, us ha quedat fantàstic. i les olives, que no hi faltin, és clar!

    M'agrada

  3. Helena diu:

    Jo també el cuino com vosaltres i tot i que´d’aspecte no acaba de quedar tan bé com qualseol altre plat, està “que t’hi c—-s!!”
    Petons guapos!! :)

    M'agrada

  4. À Table! con Carmen diu:

    M’encanta aquesta recepta de bacallà i la tinc en pendents desde fa molt de temps. A veure si la faig ja!

    A vosaltres us ha quedat de maravella!

    B7sss

    M'agrada

  5. gemma diu:

    No coneixia aquesta recepta, realment els portuguesos són els reis del bacalla! A mi el bacallà no m’entusiasme, però té tanta bona pinta que segur que en menjaria un plat ;)

    M'agrada

  6. frabisa diu:

    No hago mucho bacalao porque no consigo darle el punto al desalado, pero viendo el tuyo tan apetitoso, me volveré a animar. Besosss

    M'agrada

  7. Cuinetes diu:

    Doncs no coneixia aquesta recepta i mira que sóc una apassionada del bacallà! Us ha quedat boníssim segur per l’aspecte que té! Jo seria de les que quallaria poc l’ou ;).

    Cada cop tinc més clar que cuinar en família és fantàstic i forja uns records inborrables! La prova… aquesta recepta! :)

    Molts petons!!

    M'agrada

  8. Palmira diu:

    Jo no coneixia aquesta recepta però estic segura que ens agradarà, em sembla una combinació fantàstica.
    I amb aquestes olives, com es pot resistir??
    Petonets,
    Palmira

    M'agrada

  9. Lídia diu:

    la veritat és que no havia sejntit mai aquesta recepta, potser perquè mai he visitat Portugal…però això fa una pinta!! a més a mi m’encanta el bacallà!! ho haurem de provar,no??

    petonets

    M'agrada

  10. fresa & pimienta diu:

    No conocía la receta ! yo hago muchas veces revuleto de bacalao, huevo, espárragos……pero nunca le he puesto patatata, así que el próximo lo hago siguiendo este plato típico portugués! y ese puntito de azafrán….estupendo chicos!!!! besos

    M'agrada

  11. Nani diu:

    Ostres Sandra, l’entrada que tinc per divendres també tinc el bacallà i la patata com a protagonistes. Ens hem posat d’acord. Un excel·lent plat!
    Nani

    M'agrada

  12. joaquina diu:

    No els he tastat mai, però amb aquests ingredients tant bons, el resultat ha d´estar increible… ho faré aviat, aquest dissabte precisament vaig fer “huevos rotos” , patates, ous fregits i pernil…. vinga colesterol… petons,

    M'agrada

  13. ESfruita diu:

    Fa una pinta deliciosa. És interessant conèixer la cuina d’altres regions, sempre t’ensenya combinacions noves que poden agradar més o menys però que en aquest cas ha d’estar deliciosa.

    Avui al bloc d’ESfruita, la botiga online de fruita i verdura de qualitat us portem unes postres, o un berenar, depèn del gust de cadascú. Un soufflé de poma, us convidem a entrar-hi i a dir-hi la vostra!
    http://www.esfruita.com/assessorem/souffle-de-poma

    M'agrada

  14. GEMMA diu:

    Aquest bacallà fa molt bona pinta, però, saps una cosa? … A Portugal es on he menjat el pitjor bacallà…jeje. No se si no varem encertar el lloc però en tinc un mal record…
    Petonets.

    M'agrada

  15. cullerotfestuc diu:

    no coneixia aquest plat! El probaré segur pq el bacallà només m’agrada dessalat…així que aquest plat és ideal per mi!!! :)
    Petunets,
    Eva.

    M'agrada

  16. carmegc diu:

    No he tastat aquesta recepta, però com que el bacallà m’encanta de totes maneres segur que el faré, té una bona pinta… uhmmm…
    Petons

    M'agrada

  17. Paula diu:

    Quantes receptes m’havia perdut??? A quin món visc????
    Com ha dit l’Albota, perquè no he provat mai aquest plat?? Ummmmm…ho hauríem d’arreglar, oi?? Lupitaaaaaaaaa, a casa dels tiets abans de que et possis cega amb els còctels de demà!! Ho vull tastar ja!!!

    M'agrada

  18. aselamasia diu:

    M’encanta aquesta recepta. L’any passat vam estar a Lisboa i crec que eixa no la vàrem provar. Em vaig comprar un llibre de receptes i en tinc algunes marcades pendents de fer, entre d’altres aquesta que heu fet vosaltres, té una pinta exquisita. M’encanta l’abadejo de totes les maneres. Un beset.

    M'agrada

Gràcies per deixar-nos un comentari! Recordeu que també podeu fer-ho amb el vostre perfil de Facebook o Twitter.

