Patates braves

Patates braves

A la Sandra li van donar fa uns dies un pot de pebrot d’Espelette, i vam estrenar-lo amb aquestes patates braves tan vistoses!

Espelette és el nom francès i més conegut d’Ezpeleta, un poblet d’Iparralde, el País Basc francès, famós pels seus pebrots i l’assecatge tradicional que en fan penjant-los de les façanes de les cases.

Ja fa temps que se dice se comenta que les millors braves de Barcelona les fan al Bohèmic, i nosaltres podem assegurar, després d’haver-hi anat fa un temps, que com a mínim són les més bones que recordem haver tastat!

Per això vam quedar-nos amb la intenció d’intentar reproduir la recepta, després de deduir entre els que hi vam anar a sopar, com podia estar feta aquella salsa brava: vam concloure que no hi debia faltar la carn de nyora o pebrot xoricer i el pimentó de la Vera.

Així, amb aquestes deduccions, i una mica d’inventiva, vam crear la salsa Brava Bordeta.

I tot i que una bona salsa és crucial, tot és important, per això tenim molta cura amb la cocció de les patates, primer bullides i després fregides amb oli roent, i també amb la maionesa d’all que complementa perfectament amb la nostra salsa brava. La clau és la combinació perfecta dels tres elements!

Ingredients (4 pers.)

– 3 patates mitjanes

– Oli d’oliva verge extra

– Sal

Allioli suau:

– 1 ou

– 1 all petit

– Oli d’oliva suau

– Sal

Salsa “BravaBordeta”:

– 200 g de tomàquet triturat

– 2 culleradetes de pasta de nyora o de pebrot xoricer (la carn de 2 nyores aprox.)

– 2 0 3 culleradetes de pimentó de la Vera

– 1 bitxo o una culleradeta de pebrot d’Espelette

– 1 all

– Oli d’oliva verge extra, sal i pebre

Preparació

Bullim les patates senceres i sense pelar, fins que estiguin toves, però vigilant que no es desfacin (s’han de mantenir fermes, doncs les acabarem de coure després). Deixem que es refredin i les reservem.

Maionesa d’all:

Per fer l’allioli o maionesa d’all, tallem l’all i el posem al got de la batedora amb l’ou i una mica de sal. Hi afegim oli i batem sense moure la batedora fins que comença a lligar, llavors ja la podem moure amunt i avall, i hi anem posant més oli fins a tenir la quantitat desitjada. Reservem a la nevera.

Salsa “Brava Bordeta”:

Preparem la salsa brava, picant l’all ben petit i fregint-lo en una paella amb una mica d’oli junt amb el bitxo. Quan comenci a enrossir hi afegim la nyora (o pebrot xoricer) i el pimentó de la Vera, hi donem un parell de voltes i cobrim amb el tomàquet.

Alerta si fem servir el pebrot d’Espelette, doncs l’afegirem al final, sobre el tomàquet, fins a tenir el picant desitjat. Si fem servir bitxo recordem-nos de retirar-lo al acabar la cocció!

Salpebrem i deixem coure uns 15-20 minuts a foc molt suau, fins que tingui textura densa, de melmelada.

Servim les patates:

Pelem les patates (o les deixem amb pell, també resulten molt bones!) i les tallem a daus a la mida que ens agradi, les fregim en abundant oli calent amb el foc fort fins que estiguin daurades. Les posem sobre paper absorvent, passem al plat d’emplatar i les salem.

Escalfem la salsa Brava Bordeta en una paella o uns segons al microones. Cobrim les patates amb l’allioli i la salsa brava calenta.

Bon profit, i bona cuina!

Patates braves

···

TAMBÉ POT INTERESSAR-VOS:

Croquetes de pollastre

Xips de moniato

47 pensaments sobre “Patates braves

  1. abril diu:

    Jo no conec el Bohèmic…sempre havia sentit que les millors braves eren las del Tomàs de Sarrià… però es que la veritat…no és important! Les vostres tenen una pinta impresionant…i a mès amb aquest pebrot exquisit!!! No se quines son les millors però les vostres segur que son de 10! i jo les probaré!

    M'agrada

  2. Cuinetes diu:

    Ja bavejo… ;)
    No hi he anat al Bohèmic però demà vaig a un lloc que mola molt més i estic convençuda que hi fan les millors braves de TOT Catalunya!!! Ja t’ho explicaré… ;)

    Petons!!!!

    M'agrada

  3. Bet diu:

    Ja us ho he dit al FB… per mi ració doble!! ;) quina pintassa!! les braves que porten dues salses m’agraden molt més.
    De totes les que he tastat, les meves preferides són les del bar Catalunya d’Igualada, tinc la recepta pendent de fer… però vull aconseguir els secrets del xef!! :P
    Però crec que aquestes vostres no els hi tenen res a envejar, segur que serà un dels aperitius dels sopars d’estiu oi? ;) tindran èxit assegurat!!

    M'agrada

  4. la cuina violeta diu:

    Oh, m’heu fet emocionar! Sabeu que estic preparant pel setembre una visita a Espeleta? Només per anar a veure el festival dels pebrots. És tot un espectacle i va i em feu unes braves amb ells!
    Nani

    M'agrada

  5. cullerotfestuc diu:

    ohhhh…com m’agraden les braves!!! Les faré ben aviat!! Aquestes son com les que m’agraden a mi,,,2 salses!! Artistes!
    Petunets,
    Eva.

    M'agrada

  6. marina diu:

    Estan de vicio, aquestes braves! M’encanten! I últimament no hi ha manera de trobar-ne de bones, amb salsa picant… a tot arreu les fan light… serà qüestió de fer-les a casa, com vosaltres!! Quina pinta, mare meva!!! Petons

    M'agrada

  7. roser85 diu:

    que bones eh les patates braves! i em quedo amb les dues salses, que no se quina és millor!! per llepar-se’n els dits! petons

    M'agrada

  8. cinta diu:

    Jo crec que tinc una obssessió amb les Braves i amb les croquetes… Aquestes teves tenen una pinta tremenda! M’apunto la recetpa, i la provaré.

    M'agrada

  9. judith diu:

    amb el que ens agraden a la familia Bolet les braves!!!! intentem fer l’aperitiu cada setmana i al boletet li apartem la salsa, i sabeu què fa? doncs suca el dit! jajajajajjaja, així que quan ens les feu no fa falta separar res! ;P petonets

    M'agrada

  10. gemma diu:

    No coneixia aquest pebrot, però imagino que deu ser semblant a la nyora, oi?
    Les braves són la tapa més famosa del món, després de la truita de patates. M’encanten!

    M'agrada

  11. Virginia diu:

    Sandra como me gustan las patatas bravas y mira ue he probado recetas pero no acabo de encontrar una que me guste. Así que con tu permiso me llevo esta, que tiene una pinta estupendisima. Bss

    Virginia “sweet and sour”

    M'agrada

  12. Palmira diu:

    Això si que són unes braves perfectes, tot ben cuidat i preparat. Ja m’agradaria ara mateix poder probar-ne unes quantes amb un té!
    Tenen els seus secrets les braves…
    Petonets,
    Palmira

    M'agrada

  13. Laia diu:

    Quina pinta que tenen les patates braves!! Ahir en vaig menjar! Però no s’assemblaven gens a aquestes, aquestes es veuen molt més bones, hhahah Els del bar de la uni n’haurien d’aprendre…

    Molts petons! :D

    M'agrada

  14. Anna i Cristina diu:

    Qui és capaç d’anar de tapes i no demanar-ne una de braves…!?en canvi a casa no en fem mai! a veure si amb la vostra recepta ens hi animem! la pinta és boniiiíssima!
    ptns! i bn diumenge!!

    M'agrada

  15. Alexandre diu:

    Se m’acut que, si ens manca el pebrot d’Ezpeleta, es pot substituir el pimentó ordinari de la Vera per aquell picant, que farà dues funcions a l’ensems. Aquest cap de setmana faré provatures i, si en surto airós, us ho faig saber.

    M'agrada

  16. Josep Coll diu:

    Home! Hi falta el més important! On és la recepta de la salsa? Per que dir-me que faci unes braves amb una salsa que no existeix al mercat i que es de recepta secreta…

    L’única cosa que n’he tret d’aquí és que fregim les patates i hi posem salsa brava, quina novetat!

    M'agrada

  17. Mlle Miracle diu:

    Ostres, han de ser boníssimes i m’encantaria provar de fer-les! No heu posat al post com es fa la salsa brava, és complicada? No n’he fet mai cap, o sigui no sé que com s’ha de cuinar aquest pebrot tan especial per aconseguir que es converteixi en salsa brava. Em podeu ajudar?

    M'agrada

Gràcies per deixar-nos un comentari! Recordeu que també podeu fer-ho amb el vostre perfil de Facebook o Twitter.