Patata i bajoca

A aquestes alçades ja sabem tots que menjar verdura no te perquè ser avorrit, un tema a part és que tinguem temps per donar-li el punt de gràcia.

Així doncs, un cap de setmana que ens ho podíem prendre amb més calma a l’hora de dinar, la Sandra em va dir que faria patata i bajoca (alguns en direu mongeta verda o tendra) però d’una manera una mica especial.

I aquí teniu el resultat, on bàsicament els ingredients són els mateixos de sempre: patata, bajoca, pastanaga i oli.

Això sí, fent una parmentier de patata, amb les bajoques saltejades amb all i uns xips de pastanaga, la cosa canvia una mica, oi?

Ingredients (2 pers.)

– 100 g de bajoques

– 2 patates mitjanes

– 1 pastanaga

– 2 alls

– Un rajolí de crema de llet

– Mantega

– Oli d’oliva, sal i pebre vermell

Preparació

Tallem les bajoques en juliana ben fina i les bullim en aigua amb sal durant uns 8 minuts. Escorrem i reservem.

Pelem i tallem les patates, i utilitzem l’aigua de cocció de les bajoques per bullir-les durant uns 15 minuts. Les escorrem i triturem amb la batedora elèctrica fins que en resulti un puré molt fi, i hi barregem un raig de crema de llet, un trosset de mantega i una mica d’oli. Remenem i ho mesclem be.

Pelem la pastanaga i la tallem a làmines ben fines amb la mandolina. La fregim en oli força calent fins que estigui daurada.

En una paella amb oli, abans de servir, saltegem els alls tallats a làmines amb les bajoques.

Servim muntant el got amb la parmentier de patata calenta al fons, les bajoques a sobre, i finalment els xips de pastanaga.

Acabem amb un raig d’oli mesclat amb pebre vermell.

Bon profit, i bona cuina!

···

TAMBÉ POT INTERESSAR-VOS:

Amanida tèbia de bajoques i trompetes de la mort amb ou poché

"Ensaladilla" russa

Anuncis

52 pensaments sobre “Patata i bajoca

  1. gemma diu:

    Je je je… em sembla una manera fantastica de presentar la classica mongeta i patata. Segur que d’aquesta manera ningu et dira: “a mi no m’agrada la verdura!” ;)

    M'agrada

  2. Roser diu:

    Caram!! aixó si que és menjar verdura de lujo!!! jaja! m’agrada molt com t’ha quedat, però com has dit, no sempre tenim el temps ni ganes de posar-nos-hi, pero de tant en tant és fabulós!!! bona recepta! petons

    M'agrada

  3. BlauKitchen diu:

    Espectacular! si digo en casa que les voy a poner de cenar patata y bachoquetas se imaginan el típico hervidito … que sorpresa se llevarían!
    Me parece que un día de estos me doy el gusto de verles la cara cuando vean esta delicia!
    Un petonet

    M'agrada

  4. MA de Pimientos verdes diu:

    La primera vegada que em van dir que per dinar hi havia bajoques vaig posar una cara rara i vaig pensar “Eing?” Jejeje
    La veritat és que la presentació és molt original. M’ha encantat. M’emporto la recepta i ja us explicaré què tal ha quedat
    Una abraçada
    PD. Us poso un enllaç des del meu blog perquè feu uns plats genials!

    M'agrada

  5. FRANCESC diu:

    Trobe que t’ha quedat un plat molt elegant i boníssim!!!! Per cert, a València en diem “bajoqueta”. A Beneixama, però, anomenem “bajoques” als pebrots (de la verdura, eh!)… Coses de l’idioma.

    M'agrada

  6. Ani diu:

    Verdaderamente, os lo currais. De algo tan sencillo, hecho de esta forma, parece que estuviéramos en un restaurente de lo más chic. Sois de lo más en originalidad. Felicidades. Besos

    M'agrada

  7. judith diu:

    olé la meva nena! si es que és la millor!!! la verdura m’agrada moltíssim, amb una miqueta d’oli i sal ja m’està bé, però si em poseu aquest plat es que “flipo pepinos”! jajajajajaja. Molts petonets guapos

    M'agrada

  8. nee* diu:

    mmm quina bona pinta!! una coseta però, què són les bajoques? és que mai ho havia sentit, per la pinta queda clar que són verdures, jaja, però no se si són algun tipus de mongeta verda, o alguna verdura de la familia dels espinacs i les bledes.
    Això sí, la presentació de matrícula d’honor!!

    Molts petonets!!

    M'agrada

  9. andrea diu:

    Hola,
    hace un tiempo pasaron por mi blog, les agradezco la visita, acabo de ver vuestro blog con mucho retraso, las fotos son una maravilla,
    hasta pronto y lindo domingo!

    andrea

    M'agrada

  10. Anna Hallado diu:

    Felicitats, de tot cor!
    M’heu impressionat!!!

    Quan he llegit el títol m’ha vingut a la memòria la meva infància quan el meu germà deia: Jo no en vull de bajoques! (amb una veu greu i pausada de resignació…)

    Si la meva mare les hagués presentat així, aquell nen hagués cridat: Visca, bajoques, viscaaaa!!!

    Quina passada. Avui em trec el barret, i tant!!!
    Premi a la senzillesa i l’originalitat.

    Petó i abraçada ben merescuda.

    (No poseu en dubte que la faré aviat)

    M'agrada

  11. el taller de cuina diu:

    A mi que la patata amb bajoca bullideta i amb un rajolí d’oli ja mencanta, aquest plat em sembla una delícia!! Sobretot tenint en compte que sóc addicta al parmentier de patata… em sembla que en faré avui!
    petoonets guapos, i bona setmana!

    M'agrada

  12. Alba diu:

    Quina cosa més original!! no he tastat el parmentier però deu tneir textura de cremeta, oi?
    Vull uan mandolina per reis, al·lucino amb els xips de verduretes que feu!

    Molts petonets guapos!! :)

    M'agrada

  13. Lídia diu:

    Ostres quina manera més original de disfressar la verdura! m’encanta el suggeriment, a mi m’encanta però a casa en tinc un que li costa més de passar i aquesta ideal m’agrada molt, la provaré!!!

    Lídia

    M'agrada

  14. Elena diu:

    Me encantan las verduras de todo tipo y no necesito de platos demasiado sofisticados para comerla, pero si me ponen un vasito como estos, me derrito de gusto. Qué alternativa más apetecible y bonita también! Maravilloso!
    Besos.

    M'agrada

  15. Frabisa diu:

    Tienes razón, no tiene porque ser aburrido comer verdura y más en tu casa con una artista como tú.

    Te han quedado unos vasitos de lujazo asiático, me encanta, deliciosos.

    un besito, guapa

    M'agrada

Gràcies per deixar-nos un comentari! Recordeu que també podeu fer-ho amb el vostre perfil de Facebook o Twitter.

