Torró de trufa al Baileys

No ens n’hem ni adonat, i el 2010 se’ns ha escolat entre els dits com si res! Demà ja s’acaba l’any, i des d’aquí l’acomiadem sobretot ambil·lusió!

I ho diem així tot junt, ambil·lusió, picant l’ullet als de RAC1, precisament avui que aquest matí han recomanat el nostre bloc des d’El món a RAC1 a la secció A cop de clic! Encara no ens en sabem avenir, portem tot el dia més contents que un gínjol! Sembla mentida com omplen aquestes petites coses!

I bé, avui, per acabar l’any, i preparant-nos per agafar embranzida pel 2011, us portem la recepta que us havíem promès: el torró de trufa al Baileys!

Partint de la recepta que va penjar la Maduixeta de “Salseando en la cocina”, hem fet una adaptació de les proporcions, posant-li a la trufa un toc de Baileys pel punt suau i cremós que aporta aquest licor.

Animeu-vos a provar-ho, és una recepta senzilla i realment efectiva, tothom qui prova aquest torró se’n llepa els dits! És impressionant!

Ingredients

per a 1 barra

– 170 g de xocolata de postres (per a la trufa)

– 70 g de xocolata de postres (per a la cobertura)

– 70 ml de nata líquida (35% m.g.)

– 50 g de sucre

– 35 g de mantega

– Un grapat de fruits secs torrats (avellanes, ametlles, festucs…)

– Un raig de licor (Baileys, cognac…)

Preparació

De la mateixa manera que vam fer amb el torró de gema cremada, utilitzarem el truc del brick de llet per a preparar-nos un motlle pel torró, tallant-lo en dos i aprofitant la cara sense forat. Una vegada net i eixut, obtindrem una superfície antiadherent molt fàcil de desemmotllar quan tinguem el torró acabat.

Comencem desfent al bany maria (o al microones amb unes gotes d’aigua) la xocolata per a la cobertura, i l’aboquem a l’interior del motlle, cobrint-ne bé totes les parets. Obtindrem així una superfície brillant i perfecta per al nostre torró. Podem ajudar a que es refredi més de pressa deixant-ho una estona al frigorífic.

En un cassó al foc posem la nata, el sucre i la mantega, remenant fins que es dissolguin bé tots els ingredients. Quan estigui arrencant a bullir ho retirem del foc, i ja podem posar-hi la xocolata restant ben trossejada. Ho mesclem bé fins que es desfaci i obtindrem una crema densa: la trufa que farem servir per omplir el motlle.

Ara és quan podem afegir-hi el Baileys o el licor que més ens agradi (nosaltres n’hi hem posat aproximadament una cullerada sopera, només per donar-li un lleuger toc). Quan estigui el licor ben dissolt amb la crema, hi posem un grapat de fruits secs torrats, al gust de cadascú.

Podem ja omplir el motlle amb la trufa que acabem de preparar, parant atenció sobretot als extrems del recipient, de manera que quedi tot ben repartit.

Per mantenir la forma de la barra mentre deixem que es refredi, nosaltres hem posat a banda i banda del brick un paquet d’arròs. Una vegada s’hagi endurit una mica, podem deixar-ho a la nevera.

L’endemà el desemmotllem amb compte tallant el brick pels extrems, i veurem com de bé queda la cobertura, dura i brillant, conservant a l’interior una trufa cremosa i suau.

Per menjar-lo al punt és millor treure’l de la nevera una estona abans de consumir-lo.

Fins l’any que ve!

Bon profit, i MOLT BON ANY NOU!!!

TAMBÉ POT INTERESSAR-VOS:

···

Torró de gema cremada

24 pensaments sobre “Torró de trufa al Baileys

  1. manel diu:

    felicitats! no m’estranya que us recomanin a la ràdio, perquè teniu un bloc altament recomanable, com aquests turrons, o els de gema cremada.
    que tingueu una molt bona entrada d’any!

    M'agrada

  2. Gemma diu:

    Felicitats per la recomancació a RAC1, us ho mereixeu!
    I mentrestant, un tallet d’aquest torró serà la millor espera per les campanades d’aquesta nit…
    Feliç 2011!

    M'agrada

  3. Sara diu:

    Guauuuuu!! Des de que m’ho vas comentar, tenia unes ganes de veure aquest torró…!! Impressionant! Jo proposo aquest torró per tot l’any, no deixa de ser xocolata de la bona!
    Gràcies per les receptes i Feliç 2011!
    Un petó!!

    M'agrada

  4. Alba diu:

    Quins dos torrons més bons i ben presentats!! :) El de Baileys l’he de provar, em sembla boníssim!
    Ah!! I moltíssimes felicitats per la recomenació, us ho mereixeu de debò!!

    Molts petonets i feliç entrada d’any 2011!!:)

    M'agrada

  5. Josep diu:

    Sandra i Xavi,
    No es cap sorpresa per a nosaltres, que recomanin el vostre bloc a RAC1, us ho mereixeu, només cal veure aquest extraordinari torró que heu fet.
    Moltes felicitats i que tingueu un 2011 ple d’alegries (i a veure si per fi ens coneixem).
    Una abraçada molt forta dels vostres veïns

    M'agrada

  6. judith diu:

    Hola guapos! moltes felicitats per la recomanació de Racc 1! sou uns artistes! i també felicitats per aquest torró tant tant bo (ja em puc imaginar el seu gust…) que tingueu una bona entrada d’any!!!!! molts petonets parella.

    M'agrada

  7. Narcís diu:

    Que tal
    Veig que també heu fet torrons aquest anys, de trufa que pinten molt bons tant de textura com de sabor, també veig que n’heu fet de rovell d’ou. M’agrada el vostre bloc, us seguiré.
    Gràcies per la visita i el comentaria al bloc de la loinesa

    Felç any nou !!

    M'agrada

  8. Teresa diu:

    I tant que deu fer il·lusió una recomanació d’aquesta categoria!!! Felicitats!! aquest torró me l’apunto… la xocolata és lo meu! i molt bon any! petó

    M'agrada

  9. Cristina diu:

    A través d’altres blogs he anat a parar al vostre i és genial, no m’estranya que l’hagin recomanat a RAC1, moltes felicitats!! I aquest torró té una pinta fantàstica! Feliç 2011!!

    M'agrada

  10. MERCÈ-destapant cassoles diu:

    I tant si és recomanable el vostre blog!, una meravella, com aquest torró que ja firmaria qualsevol bon pastisser!!!, una abraçada macos!

    M'agrada

  11. Marina diu:

    Felicitats parella! Per la recomanació del RAC1, el nou any, el torró de luxe i la vostra emancipació! Sabeu que fa uns dies vaig preparar la mousse de Baileys de la Mireia Carbó, molt bona també! El Baileys és “apañao”, eh!
    Petonets Sandra i Xavi!

    Marina

    M'agrada

  12. Anna diu:

    Felicitats per la recomanació a RAC1!
    A nosaltres també ens agrada el vostre bloc, de fet ja fa temps que us vam enllaçar en el nostre i us anem visitant de tant en tant…
    Per cert, aquests torrons fan una pinta espectacular!
    Feliç 2011!

    M'agrada

  13. mireia diu:

    Hola! He descobert el teu blog, i m’ha encantat!
    Vull animar-me a fer aquest turró, però tinc el dubte si la nata liquida, és nata líquida per cuinar, o nata líquida per muntar??
    Anna

    M'agrada

Gràcies per deixar-nos un comentari! Recordeu que també podeu fer-ho amb el vostre perfil de Facebook o Twitter.