Amanida de patata i carbassó amb gambes

Us heu fixat que al núvol de categories d’aquí a la dreta, la secció “dolços” guanya per golejada? Avui ho dèiem amb la Sandra, comença a semblar que només mengem postres (i arrossos, clar) en aquesta casa! I sinó, mireu les dues últimes entrades…

Així que avui us portem una amanida boníssima, que no té res a veure amb un trist plat ple d’enciam, ni molt menys!

La idea és la de sempre: per fer plats exquisits, per improvisar sopars sorprenents, no cal complicar-se gaire; fent servir els ingredients més corrents, els de cada dia, que puguem tenir a la nevera, podem inventar una recepta que ens traurà del pas d’una manera impressionant. La clau és com preparar i presentar aquests ingredients.

L’amanida que us mostrem només porta: patata, carbassó, tomàquet i unes gambes per donar-li el toc de gràcia.

I vosaltres, com improviseu les amanides a casa?

Ingredients (2 pers)

– 2 patates mitjanes

– 4 gambes

– 1/2 carbassó

– Un gra d’all

– Tomàquets cherry

– Farina de blat de moro

– Sèsam

– Oli, sal i pebres de colors

Preparació

En un cassó posem a bullir les patates amb pell. Un cop llestes les pelem i aixafem amb una forquilla; afegim sal, oli i pebre fins que obtinguem un puré ben dens.

Pelem les gambes, les reservem, i en un cassó fregim amb unes gotes d’oli els caps i les carcasses. Cobrim amb un dit d’aigua i ho deixem reduint durant uns 10 minuts. Colem el brou obtingut en una paella i l’espessim amb una mica de farina de blat de moro. Reservem per fer la salsa.

Fregim una mica en una paella l’all tallat ben petit, i hi afegim el carbassó tallat a dauets. Quan estigui pràcticament cuit hi posem els tomàquets cherry oberts per la meitat.

Muntem el plat amb l’ajuda d’un anell per emplatar, posant la patata a sota i el carbassó amb el tomàquet a continuació.

Just abans de servir marquem a la paella les cues de gamba amb sal i unes gotes d’oli, i les posem a sobre de l’amanida. Barregem la salsa feta abans amb una mica d’oli verge extra per fer la vinagreta de gamba, i la posem per sobre l’amanida junt amb una mica de sèsam.

Bon profit, i bona cuina!

···

TAMBÉ POT INTERESSAR-VOS:

Amanida tèbia de bajoques i trompetes de la mort amb ou poché

Amanida grega

 

 

 

 

 

 

 

 

 

31 pensaments sobre “Amanida de patata i carbassó amb gambes

  1. Roser diu:

    Una amanida ràpida, fàcil, amb ingredients que tenim a la nevera i, sobretot, original!! Per sopar és una opció perfecte. Me la guardoo!! petons

    M'agrada

  2. silvia diu:

    Si la gràcia la poseu en totes les receptes!!!! ja m´agraden els dolços i també m´imagino que menjeu altres plats i aquesta amanida la trobo molt d´estiu, fresca i molt bona!!! aquestes ja estàn fetes per endur!!:))) petonets guapes.

    M'agrada

  3. Pilar19@me.com diu:

    Esa ensalada tiene que estar mortal de necesidad. No sabeis lo bien que me viene, todo el día intentando inventar ensaladas nuevas. Esa vinagreta es para ponerle un pisito en el mismísimo Paseo de Gracia :D
    Muchos besos

    M'agrada

  4. The flying seagull diu:

    Haureu d’esperar 15 dies per saber – ho!! Però ja tenc les neurones (per no dir els ru…) en plena activitat i pensant.
    Aquesta amanida sembla una delicatessen!! I està tan ben presentada!!! M’agrada el llaç!!
    Després d’aquesta petita mostra del meu domini de l’anglés (gràcies al google traductor -tot s’ha de dir-) suposo que ja no hi ha cap dubte que puc venir d’acompanyant a Boston sense cap tipus de problema , oi??
    1,2…tic-tac…

    M'agrada

  5. La Cuina de l'Eri diu:

    Hola,
    Va no ens enganyeu que segur que sempre mengeu postres.. je!je! Què la puc copiar per a la Recepta del 15???
    Això de posar la patata d’aquesta manera m’agrada molt, i la presentació us ha quedat maquíssima.
    Petonets!

    M'agrada

  6. Dolors diu:

    Sóc una mica inexperta i voldria aclarir si s’hi posa vinagre, com que als ingredients no ho diu però després fa referència a la vinagreta de gamba.
    Moltes gràcies la provaré el cap de setmana.

    M'agrada

  7. GEMMA diu:

    Ja se que soparé aquesta nit. M’ha sobrat una patata bullida del migdia i vaig a treure unes gambes del congelador… amb el vostre permis, me la copío.
    Petonets.

    M'agrada

  8. judith diu:

    jajajaj, a mi em passa el mateix! sembla que només mengem postres! aiaiaiiaia, però com que el Xavi li encanta i s’ha ofert voluntari per acabar amb les existències del Bolet m’he quedat més tranquil·la!!!!! una amanida fantàstica, amb patata queda súper refrescant!!! i una presentació digne d’un restaurant de luxe!!! petonets guapos

    M'agrada

  9. petitacuina diu:

    Que bona!!!!

    I la presentació fantastica, com sempre aal menys aquesta la puc tastar que demà començo la operació bikini …(jajajaja… per això m’he acomiadat amb l rabo…muahahaha).

    Petonàs….

    M'agrada

  10. QUIMA diu:

    Crec que aixó dels postres es un mal de tots els blog. Jo també sembla que només faci postres …jejejeje
    Aquesta amanida esta genial, així que amb el vostre permis la copiaré. A més una ha quedat uan presentació excel.lent.
    Petons

    M'agrada

  11. el taller de cuina diu:

    Amb menys glamour, nosaltres improvisem amanides amb menys glamour… amb 4 cosetes i mira quin delicatessen que ens heu fet!!!
    Per cert, a banda dels arrossos, els gambes no us agraden pas gaire, eh? ;)

    M'agrada

  12. Mayte diu:

    Como me gustan los camarones y en esta entrada son la estrella total, una presentación hermosa…un bocado y ya podría estar quietecita disfrutando de los sabores….

    Besiños.

    M'agrada

  13. Mònica diu:

    Si, teniu raó, portem molts dolços…
    Gràcia se n’ha de tenir però vosaltres en teniu moltíssima, us ha quedat de luxe!
    Ja veig que aneu practicant pel dia 15, esteu posant el llistó molt alt!
    Tic, tac, tic, tac… Rulos power! ja,ja,ja
    Molts petonets.

    M'agrada

  14. gemma diu:

    És veritat que una bona presentació i elaboració converteix un plat senzill en un plat de luxe per rebre uns convidats amb un àpat de categoria. Aquest timbal amb gambes és un bon exemple!

    M'agrada

  15. CRISTINAT diu:

    No em dedicaré a fer estadística (que no es lo mí) però en la vostra nevera veig més arrossos que no pas postres ;-D
    Aquest timbalet és per repetir: un per dinar i un per sopar…deliciós; de veritat.

    M'agrada

  16. Helena diu:

    Jo sóc amant dels tristos plats d’enciam, però admeto que l’apartaria i em quedaria amb aquesta amanida tan suculenta i original. Amb aquests sants gambots ha d’estar… “de mueeerteee”!
    Petons ;)

    M'agrada

  17. silvia diu:

    Quina presència! Tots aquests plats amb verdures m’encanten. Els trobo deliciosos. I si a més te’ls presenten d’una forma tan atractiva és que no pot fallar.
    Petons

    M'agrada

Gràcies per deixar-nos un comentari! Recordeu que també podeu fer-ho amb el vostre perfil de Facebook o Twitter.

