Risotto d’espinacs

Fa temps que no actualitzàvem amb una recepta d’arròs, que ja sabeu que és una de les coses que més ens agrada a casa, així que avui us portem aquest risotto que la Sandra va preparar fa uns dies.

Com veieu destaca per un intens color verd, que en aquest cas li donen els espinacs que vam barrejar amb el brou de verdures.

El resultat és un arròs lleuger i suau, molt diferent del clàssic risotto de bolets, i que a més a més hem trobat boníssim acompanyat d’uns trossos de tomàquet fresc.

Ingredients (2 pers.)

– 200 g d’arròs bomba

– 200 g d’espinacs

– 1’5 l de brou de verdures

– 1 ceba mitjana

– Un raig de vi blanc

– Formatge parmesà

– Un tros de mantega

– Tomàquets cherry

– Sèsam negre

– Oli, sal i pebre blanc

Preparació

Bullim els espinacs uns 5 minuts, els escorrem i després triturem amb la batedora elèctrica junt amb una mica del brou de verdures. Quedarà un líquid d’un color verd ben vistós. Ho barregem amb la resta del brou i reservem en un cassó.

En una cassola amb una mica d’oli daurem la ceba, i quan estigui daurada hi afegim l’arròs i li donem unes quantes voltes fins que s’impregni bé. Hi posem el vi blanc i deixem que s’evapori.

Hi comencem a afegir el brou en petites quantitats, i anem remenant. Com sempre en els risottos, afegirem el brou sense deixar de remenar, i afegint-ne de nou a mesura que l’arròs se’l va bevent. Mantindrem el brou calent en un cassonet al costat de la cassola de l’arròs.

Ho courem durant uns 15-18 minuts, segons el tipus d’arròs que estiguem utilitzant.

Quan estigui al punt retirem l’arròs del foc. Hi afegim un tros de mantega i parmesà ratllat al gust, remenant-ho tot perquè quedi ben lligat. Servim acompanyat d’uns tomàquets cherry tallats, encenalls de parmesà i sèsam negre.

Bon profit, i bona cuina!

···

TAMBÉ POT INTERESSAR-VOS:

Risotto de carbassa

Risotto de carbassó a l’aroma de llimona i farigola

Risotto de carxofes

25 pensaments sobre “Risotto d’espinacs

  1. Mglòria diu:

    El rissoto excel·lent, té una pinta formidable!!! D’espinacs no n’he fet mai, així que me l’apunto per la temporada d’espinacs! El que em faria realment gràcia és menjar-me aquest rissoto dins d’aquestes cassoletes, m’encanten!!!
    Fins aviat!
    Espero poder participar a la proxima recepta dels 15!!!
    Mglòria

    M'agrada

  2. Irene diu:

    Jo crec que si me n’envieu ara una cocotte, m’arriba perfecte per a l’hora del dinar :) Aquest risotto té molt bona pinta! A mi sempre em fa mandra posar-me amb els risottos, però la veritat és que el resultat mereix la pena.

    M'agrada

  3. silvia diu:

    Siempre me sienta bien el rosotto,como me gusta,y aunque las espinacas me encantan.no se me había ocurrido ponerlas en el.
    Así que me quedo con la idea,te ha queado bien cremoso.

    Un saludo

    M'agrada

  4. Manel (el Pare) diu:

    Els espinacs amb l’arrós ens ofereixen una bona combinació. Aquest parell d’ingredients donen un gran resultat acompanyant-los amb formatge blau, Ja que parlem de risotto us suggereixo que el mireu de fer amb gorgonzola, si no l’heu tastat mai, ja em sabreu dir el què.
    Una abraçada.

    M'agrada

  5. MERCÈ-destapant cassoles diu:

    si ja ho dic jo que el color verd fa les coses més atractives…Vaig llegir el vostre comentari a l’Olleta de verdures dient que també vosaltres teníeu un arròs VERD per publicar…doncs GUAITA QUE FAN ARA!…un risotto per llepar-se’n els dits!, una abraçada parella!

    M'agrada

  6. margot diu:

    Tercera vegada que escric el post,, no s e que pasa que no va bé…
    a veure ara.
    Deia…
    Guauuuuuuuuu que bó.
    T’ quedat espectacular.
    amb casoleta queda molt maco i chic com diu stabase…
    Petons

    M'agrada

  7. Ani diu:

    La verdad, es que éste risotto tiene una pinta estupenda. Yo, sólo lo he probado de setas y también de queso. Puede que me atreva a hacerlo de espinacas. Gracias y saludos

    M'agrada

  8. kako diu:

    Mira, acabo de comer risotto de cena. Es un plato que no me cansa y tiene múltiples preparaciones, la verdad es que con espinacas debe quedar delicioso, gracias por tu receta.
    Un beso.

    M'agrada

  9. Aina diu:

    Efectivament deliciós…! ahir ho vaig provar de fer per dinar i ens va encantar… Moltes gràcies per compartir les vostres receptes

    M'agrada

Gràcies per deixar-nos un comentari! Recordeu que també podeu fer-ho amb el vostre perfil de Facebook o Twitter.